Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@22:24:37 GMT

رتبه اینترنت موبایل ایران در جهان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۱۷۶۴

رتبه اینترنت موبایل ایران در جهان اعلام شد

سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و البته این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی تبدیل شده و بسیاری از افراد از افت کیفیت اینترنت شکایت دارند. وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و مشاهده آمار این وب‌سایت می‌تواند نشان دهد اینترنت در یک ماه گذشته در ایران به چه صورت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست،  تا ماه فوریه سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۹۱ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۰.۷۶ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۹۵ مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

در حالی که تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۶۲ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۴۴ مگابیت‌ بر ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۹.۸۴ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۵۱مگابیت ‌بر ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه فوریه ۲۰۲۲، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۳.۵۱ مگابیت بر ثانیه)، نروژ (۱۱۸.۵۸ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی (۱۱۶.۵۱ مگابیت برثانیه)،  قطر (۱۱۳.۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه)  و هلند (۱۰۷.۸۱ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به شیلی (۱۹۷.۵۹ مگابیت‌ بر ثانیه)، سنگاپور (۱۹۴.۰۷ مگابیت‌ بر ثانیه)، موناکو (۱۸۸.۶۶ مگابیت ‌بر ثانیه، تایلند (۱۸۲.۹۶ مگابیت‌برثانیه) و دانمارک (۱۶۴.۱۴ مگابیت‌ بر ثانیه) تعلق دارد.

میانه سرعت موبایل در ایران

در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۲.۴۲ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۷۶ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۳۳ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۸۰ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.

این در حالی است که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲،  میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۳.۱۰ مگابیت ‌بر ثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۹۰ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۷ از میان ۱۳۸ کشور رسانده بود.

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از السالوادور و شیلی سریع‌تر و از کشورهایی مانند تونس و برزیل کندتر است.

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۷۸ مگابیت ‌بر ثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۱ مگابیت ‌بر ثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵ از میان ۱۷۸ کشور می‌رساند. این درحالی است که در ژانویه ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت،  میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۹ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۵۵ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۱ از میان ۱۷۸ کشور قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از وانواتو و اوگاندو سریع‌تر واز بوتان و الجزیره کندتر است.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1613348

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اینترنت کاربران اینترنت سرعت اینترنت سرعت دانلود اینترنت موبایل سرعت آپلود اینترنت موبایل میانه جهانی سرعت دانلود حوزه اینترنت ثابت بر ثانیه و تاخیر مگابیت برثانیه میلی ثانیه حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد

یوسین بولت بهترین بازیکن فوتبالی را معرفی کرد که دوست دارد در دوی ۱۰۰ متر با او رقابت کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اوسین بولت جامائیکایی که 8 بار قهرمان المپیک و 11 بار قهرمان دوومیدانی جهان شد، کیلیان امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن را به چالش کشید. این اتفاق در مراسم اهدای جوایز ورزشی جهانی Laureus در مادرید (اسپانیا) و در گفت‌وگو با یک خبرنگار رخ داد؛

روزنامه‌نگار: بین بازیکنان فوتبال کدامیک را برای رقابت انتخاب می‌کنی؟
بولت: دوست دارم ببینم امباپه چقدر سریع است.
روزنامه‌نگار: فکر می‌کنی او بتواند تو را شکست دهد؟
بولت: البته که نه اما دوست دارم ببینم چقدر به شاخص‌های من نزدیک است (می‌خندد). امیدوارم روزی به پیست [دوی 100 متر] بیاید و با من مبارزه کند.

بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل

بولت در طول دوران حرفه‌ای خود هشت رکورد جهانی را ثبت کرد. او تنها ورزشکاری است که توانست در سه المپیک متوالی (پکن 2008، لندن 2012 و ریودوژانیرو 2016) در دوی 100 و 200 متر پیروز شود. بولت در حال حاضر دارای رکوردهای جهانی در 100 متر (9.58 ثانیه) و 200 متر (19.19 ثانیه) و همچنین در رله 4x100 متر به عنوان بخشی از تیم جامائیکا - 36.84 ثانیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟