Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از سوالاتی که زمان خرید گوشی آیفون برای همه پیش می‌آید این است که اکتیو و نات اکتیو بودن آیفون چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مقاله قصد داریم تا نحوه چک کردن سریال نامبر آیفون و اکتیو بودن آن را به علاوه 5 نکته در مورد آیفون غیرفعال نشده برای شما توضیح دهیم.

چرا باید سریال گوشی آیفون را چک کنیم؟

چک کردن سریال گوشی آیفون می‌تواند به دلایل مختلفی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال:

در زمان خرید گوشی آیفون جدید سریال آن را به منظور نو یا کار کرده بودن چک کنید. یکی از اتفاقات ناگواری که ممکن است تجربه کنید، خریداری گوشی تقلبی باشد؛ برای دوری از این اتفاق می‌توانید سریال گوشی را چک کنید. برای اطمینان از یکسان بودن سریال گوشی آیفون با جعبه گوشی باید سریال را چک کنید. چک کردن سریال گوشی در زمانی که قصد خرید گوشی دست دوم دارید بسیار به شما کمک خواهد کرد. برای اینکه مطمئن شوید که گوشی شما قبلا روشن نشده باشد باید سریال گوشی حتما چک شود. از زمانی که از گارانتی بین المللی آیفون جدید باقی مانده مطلع می‌شوید. لازم به ذکر است که آیفون جدید پس از راه‌اندازی، تنها 1 سال گارانتی بین المللی اپل دارد. دلیل آخری که به خاطر آن باید سریال گوشی آیفون را چک کنید، اطمینان از اصالت کالا است. چطور سریال و IMEI آیفون را چک کنیم؟

برای انجام این کار، ما یک راه ساده برای شما داریم که با رعایت آن می‌توانید به راحتی سریال و IMEI را چک کنید:

Setting ~> General ~> About ~> Serial Number

یا می‌‌توانید برای اطلاع از  کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی خود از کد دستوری زیر استفاده کنید.

ستاره – مربع – صفر – شش – مربع (*#06#)

پس از مشاهده سریال و یا IMEI گوشی خود باید به آدرس https://checkcoverage.apple.com/  مراجعه کنید. این لینک متعلق به خود شرکت اپل است و اطلاعاتی که از آن بدست می‌آید، برای چک کردن اکتیو بودن آیفون معتبر است.

نکته: توجه داشته باشید که سایت‌های دیگری نیز در زمینه بدست آوردن اطلاعات گوشی اپل وجود دارد؛ اما سایت اپل معتبر ترین سایت برای این کار است.

پس از وارد کردن اطلاعات موبایل اپل خود، اطلاعاتی مانند شکل زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

در ابتدا همانطور که مشاهده می‌کنید، مدل گوشی خریداری شده را متوجه می‌شوید. درباره گزینه‌هایی که بعد از  مدل گوشی آمده است:

Valid Purchase Date: اگر این گزینه برای شما سبز باشد به این معنی است که تلفن همراه شما، توسط شرکت اپل پشتیبانی می‌شود و اگر زمانی گوشی خود را گم کنید با استفاده از سرویس Find My iPhone می‌توانید آن را پیدا کنید. Telephone Technical Support: مدت زمان خدمات تلفنی اپل 90 روز است. Repairs and Coverage: خدمات و گارانتی بین المللی شرکت اپل، برای تمامی محصولاتی که عرضه کرده است 364 روز است. این مدت زمان 364 روز از اولین باری که گوشی خود را روشن کرده باشید شروع می‌شود. برای مثال اگر جلوی عبارت Repair and Coverage تاریخ January 11,2022 نوشته شده باشد، یعنی گوشی شما در تاریخ January 12,2021 روشن و فعال سازی شده است. اگر گوشی شما تا به حال روشن نشده باشد، عبارت Please Active Your Product را بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. چند نکته در هنگام خرید:

چنانچه قصد خرید آیفون جدید دارید به این چند نکته برای اکتیو بودن آیفون دقت کنید:

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از باز کردن پلمپ گوشی و روشن کردن آن، حتما به سایت فوق سر بزنید و از اکتیو نبودن آن اطمینان حاصل فرمائید. در مورد گوشی های جدید آیفون مانند SE 2022، به علت سیاست‌های سخت‌گیرانه اپل، واردات مدل‌های جدید به ۲ صورت Active و Not-Active هستند. علت این امر سخت گیری اپل در مورد پارت نامبر های ZAA و CHA بوده که در منطقه خود فعال نمی‌شوند.

طبق این امر وارد کنندگان مجبور شدند تا این گوشی‌ها را در خارج از کشور Active کرده تا در ایران به مشکلی برنخورند.

چرا گوشی SE 2022 را باید بخریم؟

به تازگی شرکت اپل از نسل جدید SE رونمایی کرد که در واقع چیپست قدرتمند آن، توانایی پشتیبانی از اینترنت 5G را دارد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این گوشی، ارزش خرید دارد؟ در ادامه با 5 دلیل، به شما می‌گوییم که SE 2022 ارزش خرید دارد.

کیفیت عکاسی

شرکت اپل مجدد برای این گوشی از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده است. اما با توجه به توانایی اپل در زمینه پردازش تصاویر، کیفیت عکس‌ها به طور محسوس بهبود یافته است.

باید به این موضوع اشاره داشت که کیفیت عکس‌های ثبت شده با SE 2022 برابر با آیفون ۱۳ پرومکس نیست. اما در مقایسه با سایر گوشی‌ها با قیمت زیر ۵۰۰ دلار، گوشی آیفون SE 3 در زمینه عکاسی رقیب قدرتمندی محسوب می‌شود.

گفتنی است که پیشرفت در پردازش عکس‌ها به لطف استفاده از A15  میسر شده است. همچنین کاربران می‌توانند از قابلیت‌هایی مانند Deep Fusion و Smart HDR 4 استفاده کنند.

افزایش عمر باتری

شرکت اپل در مراسم معرفی آیفون SE 2022 به افزایش عمر باتری این گوشی اشاره کرد. گفتنی است با توجه به بهره‌گیری این گوشی از طراحی نسل قبلی، به نظر می‌رسد ظرفیت باتری آن با تغییری روبرو نشده است اما از طرف دیگر به لطف چیپست A15، انرژی به طور بهینه‌تری مصرف می‌شود و کاربران می‌توانند از عمر باتری طولانی‌تر بهره ببرند.

چیپست A15

کمپانی اپل برای این گوشی از چیپست A15 استفاده کرده است که همان تراشه‌ی استفده شده در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ محسوب می‌شود. با وجود اینکه پس از معرفی چیپست A15 شرکت‌های رقیب چندین چیپست پرچم‌دارد را به بازار معرفی کردند اما هیچ‌کدام از آن‌ها از نظر سرعت و عملکرد به پای A15 نخواهند رسید.

نکته‌ی قابل توجه در خصوص آیفون SE 2022 این است که چنین چیپستی در یک گوشی ۴۲۹ دلاری قرار گرفته است. درواقع برای کاربرانی که عملکرد گوشی اهمیت زیادی دارد؛ می‌توانید با خرید این گوشی عملکرد بهتری نسبت به گلکسی S22 اولترای ۱۱۹۹ دلاری بهره ببرید. باید به این موضوع اشاره داشت که شاید گوشی‌های اندرویدی هم قیمت این گوشی جذابیت بیش‌تری داشته باشند؛ اما در زمینه عملکرد قدرتمندتر عمل خواهد کرد.

پشتیبانی از 5G

پیش از رونمایی از آیفون SE 3 برای خرید یک آیفون 5G باید حداقل ۵۹۹ دلار هزینه می‌کرید. اما اکنون تنها با پرداخت ۴۲۹ دلار نیز می‌توانید از یک آیفون ۵G استفاده کنید.

قیمت مناسب

گرچه کمپانی اپل برای جدیدترین نسل آیفون SE قیمت آن را ۳۰ دلار افزایش داده است. اما همچنان با توجه به پیکسل A5 گوشی مقرون به صرفه‌ای به حساب می‌آید. با این حال که پیکسل A5 از دوربین دو گانه‌ی قدرتمند استفاده می‌کند؛ اما در آخر چیپست A15 مهم‌ترین یژگی SE 2022 در برابر رقبای آن است.

فروشگاه اینترنتی telecom.ir با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود. درضمن تلکام، به مناسبت بلک فرایدی یک جشنواره بزرگ همراه با تخفیف‌های بزرگ و جوایز  ارزنده خواهد داشت.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت IMEI آیفون تلکام آیفون مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت قیمت گوشی سریال گوشی آیفون آیفون جدید اکتیو بودن بودن آیفون باید سریال چک کنید شرکت اپل گوشی خود چیپست A15 آیفون SE گوشی ها چک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • محبوب ‌ترین گوشی‌ های میان‌ رده شیائومی سری redmi
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • فیلمبرداری ماکرو آیفون 15 پرو مکس از یک سوسک تیره (فیلم)
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی