Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: اقتصاد کشور شرایط ویژه پیدا کرده، چرا که دشمن با تحریم و فشار بر اقتصاد و معیشت مردم می خواهد به اهداف خود برسد، پس باید جنگ اقتصادی اش را خنثی کرده، جهاد اقتصادی داشته باشیم و بر تولید داخلی و جهش تولید تکیه کنیم، در این صورت استقلال کشور هم حفظ می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: در سیستان و بلوچستان باید بر اساس مولفه ها، ظرفیت ها و استعدادها، مردم و مشکلاتش نسخه پیچید، چراکه درمان مسائل هر استان با دیگر استان ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با اشاره به معدن، بنادر، مرز به عنوان ظرفیت های سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: باید با همفکری نخبگان، جوانان و افراد با تجربه این استان و مسئولان سه قوه مرکز کشور برای رفع مشکلات و توسعه این خطه نسخه ای طراحی و اقدام کرد و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری راهشگا بود.   محسنی اژه ای گفت: اقتصاد شرایط ویژه پیدا کرده، چرا که دشمن با تحریم و فشار بر اقتصاد و معیشت مردم می خواهد به اهداف خود برسد، پس باید جنگ اقتصادی اش را خنثی کرده و جهاد اقتصادی داشته باشیم و بر تولید داخلی و جهش تولید تکیه کنیم، در این صورت استقلال کشور هم حفظ می شود.   وی افزود: عوامل و موانع تولید زیاد است و همه در یک سطح نیستند، باید عوامل اصلی و موانع سر راه مشخص شود، نداشتن اشتراک نظر درباره برخی مسائل باعث اختلاف می شود که باید فهم مشترک پیدا کنیم.
این مقام مسئول با بیان این که نظر واحدی برای چگونگی حمایت از تولید و فعال اقتصادی نداریم، اضافه کرد: گاهی فکر می کنیم به تولید کمک می کنیم، اما عکس آن اتفاق می افتد.   به گفته وی، مرزهای تشخیص فساد و خلاف مشخص نشده و اشتراک نظر نداریم، در حالی که با هر فردی بر اساس شرایطش باید به گونه ای متفاوت برخورد کرد، اما در این باره اختلاف نظر داریم و بین خطاکار و فاسد نمی توانیم فرق بگذاریم که این ماجرا یک جا ضربه می زند.    محسنی اژه ای ادامه داد: به جای حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه گذار، آن ها را فراری می دهیم و می شکنیم که باید این افراد را حمایت کنیم، در تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما هم فهم مشترک نداریم، باید بدانیم چگونه ضوابط بین کارگر و کارفرما را تنظیم کنیم که هر دو بر اساس عقلانیت به منافع خود برسند و به تولید هم کمک شود.    وی افزود: بنابراین باید ضوابطی بین کار، کارگر و کارفرما ایجاد و ضوابط پایداری برای فعالیت های اقتصادی طراحی شود تا بتوان روی آن حساب کرد و بر اساس آن خود را تطبیق داد و نتیجه گرفت.   رئیس قوه قضاییه با بیان این که این ها آسیب هایی است که از پرونده ها به این نتیجه رسیدم، ادامه داد: ضوابط مشخص و پایداری که یک سرمایه گذار و فعال بتواند بر اساس آن اقدام کند، وجود ندارد، معلوم نیست با تغییر دولت، مجلس ‌و ... این ضوابط تغییر می کند یا خیر که از آسیب هایی است که برنامه ریزی را با مشکل مواجه می کند.  

به گفته وی، برخی مسائل به قوه قضاییه بر می گردد که برای رفع آن تلاش می شود، هر مقداری کارها تخصصی و علمی شود، نتیجه مطلوب به همراه خواهد داشت.

حل معضل بیکاری نقش مهمی در کاهش مشکلات امنیتی دارد

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در جمع کارآفرینان، تولیدکنندگان، صنعتگران، مدیران واحدها، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و منتخب استان گفت:  با بیان این که هیچ کشوری بدون تکیه بر توان داخلی خودش نمی تواند به قدرت ملی خودش بیفزاید، اضافه کرد: کارآفرینان و فعالان اقتصادی در خط  مقدم جنگ اقتصادی با توجه به جنگ تحریمی ظالمانه علیه ایران اسلامی هستند.

مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسئله اشتغال در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت بوده، چراکه این موضوع نقش مهمی در کاهش مشکلات امنیتی به همراه دارد.

وی ادامه داد:  مهاجرت در سیستان و بلوچستان امروز به دلیل کمبود اشتغال و واحد‌های بزرگ اقتصادی در این استان است و باید فکر اساسی در این رابطه اندیشید، امروز این استان فاقد واحد‌های تولیدی بزرگ در حوزه اشتغال است و باید پای این واحد‌های تولیدی به این خطه باز شود.

مدرس خیابانی گفت: سیستان و بلوچستان در حوزه زیربناها ضعف اساسی دارد و در تلاش هستیم تا پای واحد‌های بزرگ اقتصادی را به این استان باز کنیم که این مهم در حال انجام است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در بسیاری از زیربناها از جمله راه، آب برق و ارتباطات محرومیت های زیادی دارد و در تمام شاخص های این حوزه در ردیف استان های آخر قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان میانگین بارندگی در استان را ۱۰۰ میلی متر اعلام و اضافه کرد: امسال ۸۰ درصد میزان بارندگی در این استان کاهش یافته و بسیاری از مشاغل مربوط به کشاورزی در منطقه سیستان از بین رفته است و مردم مشکلات زیادی در این بخش دارند که باید به فکر اشتغال جایگزین بود‌‌.

به گفته وی، سیستان و بلوچستان با سه کشور مرز آبی و خاکی دارد که متاسفانه به دلیل شکننده بودن برخی موارد تا کنون نتوانسته این از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

مدرس خیابانی ادامه داد: بسیاری از زیربناهای سیستان و بلوچستان فاقد زنجیره تکمیلی بوده، در شرایطی که امروزه راه مهمترین مسئله زیربنایی استان است و نقش مهمی در تجارت و ترانزیت دارد با کمبود مواجه هستیم‌.

وی بیان کرد: در زمینه زیربناها تلاش کردیم که تمام پروژه ها را در سیستان و بلوچستان فعال کنیم و این موضوع را اعلام می‌کنیم که به برکت دولت سیزدهم تمام پروژه های زیربنایی متوقف شده در استان فعال و مطالبات بسیاری از پیمانکاران پرداخت شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا امسال ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان ایجاد شده که این میزان بزرگراه در این استان بی سابقه بوده و در واقع استان امروز به کارگاه تولیدی تبدیل شده است.

وی از بخش مسکن به عنوان مهمترین ظرفیت  برای ایجاد اشتغال در استان یاد کرد و گفت: سیستان و بلوچستان با اقدامات انجام شده توسط راه و شهرسازی در تمام شاخص های نهضت ملی مسکن رتبه نخست در کشور را دارد.

وی افزود: با اعتبارات دولتی نمی توانیم بسیاری از کارهای عمرانی را در سیستان و بلوچستان به سرانجام برسانیم و باید به سمت فعالیت های اقتصادی حرکت کنیم که این اقدام شروع شده است.

مدرس خیابانی گفت: سیستان و بلوچستان جزو پنج استان برتر در حوزه موادمعدنی است، یک میلیارد تن ذخایر مس در این استان کشف شده است و بسیاری از شرکت های معدنی بزرگ کشور هم اینک در سیستان و بلوچستان حضور و در حوزه معادن استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در حوزه دامپروری و دام های بومی در سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار خوبی انجام و امسال ۷۰۰ مجوز ایجاد مرغداری در این استان صادر شده است.

وی با بیان این که سال آینده سال شکوفایی تجارت مرزی در این استان است، افزود: همچنین بازارچه های مرزی در سیستان و بلوچستان بازسازی و احیا شده این و چهار بازارچه مرزی فعال وجود دارد، این بازارچه ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مدرس خیابانی محسنی اژه ای نقش مهمی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین المللی صادراتی اکسپو فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است وغرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است..

 شهرکی افزود: نمایشگاه بین المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار خواهد شد.
وی گفت: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار  با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.
شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان