Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین شیبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه یعنی شاهرود و میامی بیان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی، مانند همه کشور خوشبختانه در طی دو هفته گذشته سیر مراجعه سرپایی افراد مشکوک به کرونا و سیر بستری‌ها کاهنده بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها هم در شاهرود و میامی سیر نزولی داشته است، افزود: حتی در بین کودکان هم وضعیت به شکل تثبیت شده‌ای نزدیک شده که این امر، بسیار امیدوار کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: شرایط کنونی نشان می‌دهد که به سمت پایان پیک ششم کرونا و سویه امیکرون نزدیک می‌شویم اما نگرانی‌هایی همچنان برای ما وجود دارد که از جمله آن می‌بایست به عادی انگاری کرونا اشاره کرد.

شیبانی بیان کرد: اگر مردم این شرایط را عادی انگاری کنند و به خصوص همزمان با جشن‌های نیمه شعبان، سال نو و رفت و آمد و دید بازدیدها نسبت به ماسک و واکسیناسیون بی توجهی صورت دهند، خطر بازگشت پیک وجود دارد و آن زمان دوباره شرایط برای ما دشوار خواهد شد.

به گزارش مهر، طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز پنجشنبه یک بیمار کرونایی در استان سمنان فوت کرد. توصیه مسئولان بهداشت و درمان برای ایام عید کاهش دید و بازدیدها و تجمعات، واکسیناسیون به خصوص دز سوم و همچنین استفاده از ماسک و حضور در فضاهای روباز است.

کد خبر 5449326

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حسین شیبانی ویروس کرونا بوشهر حوادث چهارشنبه سوری کرمانشاه ویروس کرونا نوروز گرگان چهارشنبه آخر سال آمار کرونا آیت الله علوی گرگانی عکس استانها خراسان رضوی سفرهای نوروزی مشهد نوروز 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد