Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@07:26:59 GMT

نزولی شدن نرخ تورم در زنجان/ تخصیص بودجه مصوبات سفر

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۵۰۷۵

نزولی شدن نرخ تورم در زنجان/ تخصیص بودجه مصوبات سفر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مطالب مطرح شده در مورد دعوت گزینشی خبرنگاران به جلسات اظهار کرد: من رسما اعلام می‌کنم هر وقت گفتند استاندار جلسه دارد این به منزله دعوتنامه برای همه خبرنگارانی است که کارت خبرنگاری دارند و من خودم پاسخ در این زمینه پاسخگو خواهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار زنجان با درخواست از خبرنگاران برای مطالبه‌گری عالمانه همراه با تقوا و همراهی در ریل‌گذاری جدید انجام شده برای توسعه استان در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اظهار کرد: امیدوارم رسانه‌ها با درک اوضاع سوالات و مطالبات خود را در مسیر جدید مطرح کنند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه ادعا نمی‌کنم بهترین افراد برای سمت‌ها انتخاب شده‌اند، افزود: تلاش می‌کنیم بهترین برنامه‌ها را با توجه به ظرفیت‌ها برنامه ریزی و بر اساس پارامترهای لازم برای تصمیم‌گیری حرکت کنیم.

افشارچی با بیان اینکه برای داشتن ارزیابی از اوضاع باید امکانات و شاخص‌ها را بررسی کرد تا ضمن شناسایی جایگاه برای ارتقای وضعیت برنامه‌ریزی کرد، گفت بر اساس آمار مرکز ملی ایران طی ۹ سال گذشته رتبه استان زنجان در همه شاخص‌ها بین ۲۲ تا ۲۷ در نوسان بوده است.

استاندار زنجان رتبه زنجان را در سرانه تولید بین ۱۵ تا ۱۶ در بین دیگر استان‌ها اعلام کرد و گفت: این رتبه با توجه به ضریب جینی بالا خیلی نباید مورد اتکا باشد چرا که مقایسه وضعیت استان با پنج استان دیگر نشان می‌دهد ما در ضریب جینی بعد از همدان در رتبه دوم قرار داریم.

وی با بیان اینکه در تولید و توزیع ثروت باید موقعیت استان نسبت به کشور و همچنین کشور به استان در بعد منفعت رسانی مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: سهم استان زنجان در درآمدهای مالیاتی برای بودجه سال آینده ۵ هزار۹۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است در حالی که بودجه مصوب شده برای استان ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، یعنی اینکه در نسبت منابع و مصارف باید برای کاهش سهم مالیات استان زنجان اقداماتی انجام شود.

استاندار زنجان نرخ تورم منتهی به بهمن‌ماه بیش از ۴۶ درصد اعلام کرد و گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد میزان تورم نسبت به ماه‌های آغاز گرفتن مسؤولیت در دولت جدید که بیش از 50 درصد بود روبه پایین است.

ایجاد بازارهای موازی برای کنترل تورم

وی با تشریح روش‌های اندازه‌گیری تورم در سطح جامعه گفت: راهکارهای متفاوتی برای کنترل تورم در در بازار وجود دارد که نظارت، ایجاد بازارهای موازی و مجازی از جمله این راهکارها است که اقداماتی برای همه این راه‌کارها  انجام شده است، منتهی باید متوجه بود که این مشکلات در طول زمان به وجود آمده است و راهکار حل آن هم زمان‌بر خواهد بود.

افشارچی به برنامه‌ریزی انجام شده برای رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی استان بر اساس لایحه بودجه اشاره و تصریح کرد: برنامه‌ریزی توسعه برای استان در سال‌های آینده صنایع پاک و اقتصاد دیجیتال خواهد بود و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با فناوری اطلاعات و معاونت فناوری وزارت ارتباطات منعقد شده است و برای پیگیری اقدامات انجام شده در این حوزه جلسات هفتگی برگزار می‌شود.

استاندار زنجان از نهایی شدن حل مشکل یک نیروگاه در استان خبر داد و گفت: مشکل گازی نیروگاه با پذیرش مسؤولیت توسط استاندار حل شد که با عملیاتی شدن آن ۳۲۰ مگاوات به تولید برق استان اضافه می‌شود.

آب از دغدغه‌های استان زنجان است

وی حوزه آب را یکی از مخاطرات و نگرانی‌های استان دانست و گفت: در این راستا بعد از تلاش‌های فراوان با استفاده از ماده «۵۶» که بانک با هزینه منابع بعدا آن را از سازمان برنامه و بودجه پس می‌گیرد، دو سد مراش و بلورین با حجم سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد تومان طی سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند اگر این برنامه محقق شود یکی از راهکارهای کاهش مشکلات موجود در حوزه آب خواهد بود.

افشارچی با بیان اینکه آب بند عیارلو از دیگر پروژه‌های مربوط به آب استان است که اعتبار آن از محل سفر ریاست جمهوری به استان زنجان تامین شده است، ادامه داد: تبدیل کردن سد مشمپا به عنوان دغدغه وزارت نیرو برای تکمیل و رایزنی برای گرفتن آب از سد شهریار و آغداشلو را از دیگر برنامه های استان برای کاهش مشکلات حوزه آب است.

استاندار زنجان به امضای قرارداد با یکی از شرکت‌ها برای استفاده از فاضلاب در واحدهای صنعتی در راستای تحقق توسعه پایدار اشاره و تصریح کرد: در این راستا سرمایه‌گذاری در صنایع آب‌بر نیازمند استفاده از صنعت پساب است.

مالیات پیش‌بینی شده برای زنجان 5 هزار 900 میلیارد تومان است

وی میزان مالیات پیش‌بینی شده برای استان را در لایحه بودجه سال آینده ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: باید به این مبغ سهم سه شرکت که مالیات آنها در مرکز محاسبه می‌شود را اضافه کنیم که اگر چنین شود بخشی از مشکلات ما برای تامین مالیات مصوب حل خواهد شد.

افشارچی از اشتیاق سرمایه گذاران برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی با توجه به سودآور بودن آن خبر داد و گفت: 900 هکتار از زمین پیش‌بینی شده برای منطقه ویژه اقتصادی آماده تحویل به سرمایه‌گذار است.

استاندار زنجان از حل موقت مشکل فرودگاه زنجان خبر داد و گفت: حل دائمی مشکل نیاز به حضور سرمایه‌گذار دارد و اصولا بر اساس سیاست‌های نظام توسعه حمل و نقل هوایی نیازمند حضور بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه اغلب مشکلات پیش آمده برای صنایع ناشی از نوسانات ارزی است، افزود: به همین لحاظ پتروشیمی زنجان هم یک گره وحشتناک در این حوزه داشت که با پیگیری‌های انجام شده این گره در حال باز شدن است.

افشارچی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر ادامه مشکلات بیان شده از گذشته گفت: باید متوجه بود که حل دائمی یک مشکل نیازمند پیگیری است و من برای حل مشکل محاسبه مالیات چند شرکت بزرگ در مرکز پیگیری‌های جدی انجام داده‌ام که ان‌شالله به سرانجام برسد.

استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت فرهنگ به عنوان یک کلمه آن برای برنامه ریزی در این حوزه با حضور دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و گفت: باید متوجه بود که مشکل فعلی کشور معیشت و اقتصاد است.

تخصیص بودجه مصوبات سفر 

وی در پاسخ به سوالی در مورد نتیجه مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان زنجان گفت: بودجه ۴۹۹ میلیارد تومانی مصوب در این سفر تخصیص یافته منتهی این تخصیص قطره چکانی است اما این بودجه برای سال ۱۴۰۰ مصوب و تخصیص یافته و پروژه‌های مورد نظر ردیف‌ بودجه دارند.

همچنین استاندار زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار فقید پایگاه خبری موج رسا برای وی علو درجات و برای خانواده وی صبر آرزو کرد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استادار زنجان محسن افشارچی ردیف بودجه مصوبات سفر استاندار زنجان میلیارد تومان استان زنجان برنامه ریزی انجام شده بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمالغرب در مورد پروژه دوخطه قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می کند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت.یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری های صالحی، مدیرعامل راه آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

وی افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش بینی می شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه آهن شمالغرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفرهای شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند