Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:48:43 GMT

فعالیت صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۵۳۴۷

صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی به منظور ارائه انواع خدمات مالی و توسعه بازار به طرح‌های فناورانه و نوآورانه و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان و تخصصی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر طیبی در این مراسم اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی جهاددانشگاهی انجام تحقیقات کاربردی و پیگیری کردن این تحقیقات تا تولید فناوری در قالب محصول و خدمات است و طبق اساسنامه برای کاربردی شدن آن موظف به ادامه کار تا تولید صنعتی و نیمه صنعتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی، افزود: جهاددانشگاهی فناوری‌های زیادی را سال‌ها تولید کرده و توان تولید فناوری‌های گسترده را هم دارد. اما برای انجام تحقیقات کاربردی و تولید محصول حرفه‌ای و تولید انبوه نیاز مالی داریم، زیرا تامین منابع تحقیقاتی آسان‌تر است، اما در مراحل بعدی نیازمند منابع مالی بیشتر هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: آخرین فناوری این مجموعه طراحی و تولید سیستم رانش مترو بوده است.

وی با اشاره به علاقه مندی برای ایجاد اشتغال جوانان، ادامه داد: یکی از اقدامات خوب در کشور ایجاد و راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی است.

جهاددانشگاهی اکوسیستم لازم فناوری و نوآوری را دارد

دکتر وحدت با اشاره به ضرورت وجود صندوق، اظهار کرد: نهاد منظمی مانند جهاددانشگاهی دارای تمام تشکیلات لازم فناوری و نوآوری است؛ یعنی مراکز رشد، پارک‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌ها و کمک کننده صادراتی را دارد. جهاد دانشگاهی دارای اکوسیستم لازم فناوری و نوآوری است که این اکوسیستم به یک نهاد مالی احتیاج دارد تا در کمترین زمان نیاز آن‌ها را رفع کند.

وی افزود: برای کمک به صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در بخش اول تسهیلاتی به صندوق داده می‌شود، خط اعتباری هم داده می‌شود و بخش سرمایه‌گذاری هم دارد.

ایجاد شرکت توسعه صادرات با اولویت صادرات به کشورهای منطقه

دکتر بهروز بادکو، معاون جهاددانشگاهی و رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در این مراسم با اشاره به فعالیت های این سازمان بیان کرد: این نهاد دارای ۳ پارک علم و فناوری در البرز، پارک علم و فناوری در کرمانشاه و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است؛ این پارک‌ها در مجموع دارای ۱۶۸ شرکت پارکی، پذیرش ۵۲ شرکت پارکی، خروج ۲۰ پارک و دریافت ۴۴ مجوز دانش بنیان است.

وی افزود: شرکت توسعه صادرات نیز با اولویت صادرات به کشورهای منطقه در سوریه انجام شده و به‌زودی در لبنان و عراق هم شکل خواهد گرفت.

ایجاد صندوق جهاد دانشگاهی در راستای تقویت و تکمیل چرخه نوآوری و گسترش اقتصاد دانش بنیان

دکتر کاوس حیدری، مسئول راه اندازی و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی بیان کرد: ایجاد و توسعه ابزارها و سازوکارهای مناسب برای مشارکت و تامین مالی طرح‌های پژوهشی کاربردی، نوآورانه و فناورانه به‌ویژه در مراحل تجاری سازی و بهره برداری از یافته‌های پژوهشی یکی از مهم‌ترین اقدام‌های ضروری و مؤثر در راستای تقویت و تکمیل چرخه نوآوری و گسترش اقتصاد دانش بنیان کشور است.

وی افزود: به طور معمول فرآیند توسعه و تجاری‌سازی فناوری، نیازمند صرف منابع مالی قابل توجه است که البته پیچیدگی‌ها و چالش‌های خاصی دارد. از این رو، می‌بایست در نظام تامین مالی فناوری و نوآوری با روش مناسب و در زمان مناسب به آن توجه ویژه کرد. همچنین تامین مالی بنگاه‌های فناور و نوآور در مراحل مختلف دوره عمر بنگاه متفاوت است و می بایست سازوکارها و نهادهای مناسبی برای آن در نظر گرفت.

دکتر حیدری تصریح کرد: جهاددانشگاهی بر اساس ماموریت و اهداف و همچنین سوابق و تجارب ارزنده و مؤثر در حوزه اجرای برنامه‌ها و طرح‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری، تجاری‌سازی و نوآوری فناورانه اقدام به مشارکت در تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی جهاددانشگاهی کرد.

وی افزود: این صندوق توسط جهاددانشگاهی، دانشگاه علم و فرهنگ، مؤسسه علمی کاربردی و تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان و تخصصی تاسیس شده و مجوز فعالیت خویش را از دبیرخانه کارگروه در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در بهمن ماه سال جاری دریافت کرده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده پس از  مراسم افتتاح و تامین مقدمات، فعالیت خویش را آغاز می‌کند.

به نقل از جهاد دانشگاهی، موضوع فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری طبق اساسنامه مصوب هیات وزیران شامل ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به اشخاص حقیقی و حقوقی، ارائه خدمات ضمانت‌نامه‌ای برای اجرای طرح‌های پژوهشی، فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها، جذب و یا هدایت منابع مالی دولتی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و سایر صندوق‌های مجاز در راستای اجرای طرح‌های فناورانه و نوآورانه، سرمایه‌گذاری خطرپذیر در طرح‌های پژوهشی و فناوری، مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایجاد، توسعه، راهبری و توانمندسازی شرکت‌های پژوهشی و فناوری و دانش‌بنیان، همکاری با مؤسسات و نهادهای داخلی و خارجی و عضویت در مجامع تخصصی مرتبط، اخذ و اعطای کارگزاری و عاملیت منابع مالی اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیردولتی در حوزه پژوهش و فناوری، ارائه خدمات ارزیابی و امکان‌سنجی طرح‌های کسب ‌وکار و نظارت، ارزش‌گذاری پروژه‌ها و طرح‌های پژوهشی و فناوری، ارائه خدمات توانمندسازی به فناوران و نوآوران، ارائه انواع تسهیلات مالی و خدمات توسعه بازار نظیر ضمانتنامه، لیزینگ، فروش اقساطی، خدمات کارگزاری و عاملیت مالی در مدیریت وجوه اداره شده، سرمایه‌گذاری و مشارکت در حوزه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و همچنین مشارکت در تدوین سیاست‌ها، اولویت‌ها و مقررات مرتبط با اهداف صندوق‌ها در کشور و کمک به ساماندهی و هم‌افزایی حمایت‌های موجود در کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی صندوق پژوهش و فناوری پژوهشی و فناوری فناوری و نوآوری طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی سرمایه گذاری ارائه خدمات دانش بنیان تجاری سازی منابع مالی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت

شانا _ گروه فیلم: آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) با حضور اسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت برگزار شد.

دریافت 58 MB

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی