Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ امروز انس جهانی دوباره روند افزایش گرفت تا لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۳۷ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۹۴۸ دلار رسید. همچنین قیمت دلار در بازار آزاد نیز تغییر چندانی را تجربه نکرد. با این وجود قیمت طلا و سکه در بازار داخلی، امروز عموما با کاهش قیمت همراه بود.

سکه امامی در حالی معاملات خود را در قیمت ۱۲ میلیون و ۳۲۲هزار تومان آغاز کرد که تا پایان معاملات آخر هفته به ۱۲ میلیون و ۴۰۸هزار تومان هم رسید که نسبت به روز گذشته افزایش ۳۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سکه امامی 

برخلاف سکه امامی، سایر سکه ها کاهش قیمت را ثبت کردند؛ نیم سکه آخرین معامله خود را در قیمت ۷میلیون و ۳۲۰هزار تومان ثبت کرد که نسبت به روز گذشته کاهش ۳۰هزار تومانی را تجربه کرد. طی یک هفته گذشته نیم سکه با افزایش ۴.۳۵ درصدی معادل ۳۰۵هزار تومان همراه بود. سکه امامی طی یک هفته کذشته حدود ۱۹۷ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

ربع سکه نیز امروز با کاهش ۴۰ هزار تومانی نسبت به چهارشنبه به قیمت ۴میلیون و ۱۸۰هزار تومان معامله شد. طی یک هفته گذشته ربع سکه افزایش قیمت ۱۳۰هزار تومانی را ثبت کرد.

آخرین قیمت سکه گرمی نیز امروز ۲میلیون و ۴۵۳هزار تومان بود که نسب به روز گذشته عملاً بدون تغییر بود و کاهش اندک دوهزار تومانی را ثبت کرد. سکه گرمی طی یک هفته گذشته کم‌ترین افزایش قیمت را میان سکه ها تجربه کرد و با ۲۵هزار تومان افزایش قیمت کار خود را در این هفته به پایان رساند.

آخرین قیمت طلای ۲۴ عیار امروز با افزایش ۱۷هزار تومانی نسبت به چهارشنبه، یک میلیون و ۶۳۸ هزار تومان ثبت شد.

حباب سکه چقدر است؟

بر اساس آخرین قیمت های ثبت شده، سکه امامی، ۴۱۴ هزار تومان حباب دارد که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰۰هزار تومانی را نشان می دهد. حباب نیم سکه نیز با کاهش ۹۶هزار تومانی به یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان رسید. حباب ربع سکه هم کاهش ۷۲هزار تومانی را ثبت کرد و برابر با یک میلیون و ۱۲۹ هزار تومان بود. حباب سکه گرمی هم ۹۵۴ هزار تومان شد که کاهش ۱۸هزار تومانی را ثبت کرد.

دلار طی هفته های گذشته نشان داد هر چند برخی روزها با نوسان‌هایی همراه است اما کانال ۲۶هزار تومان نقطه تعادلی آن تا به سرانجام رسیدن مذاکرات است. بنابراین در شرایط کنونی انس جهانی و تقاضا، تعیین کننده قیمت در بازار طلاو سکه هستند. تشدید سیاستهای انقباضی بانک های مرکزی برای کنترل تورم به عنوان عامل منفی برای انس جهانی محسوب می شود؛ همانگونه که فدرال رزرو دیروز پس از مدت ها نرخ بهره را ۰.۲۵درصد افزایش داد. از سوی دیگر اما تشدید تنش میان اوکراین و روسیه می تواند دوباره انس جهانی را به بیش از دو هزار دلار برساند.

در صورتی که شرایط با ثباتی را در بازارهای جهانی داشته باشیم به نظر می رسد همانند دلار، کانال ۱۲ میلیون تومانی فعلا نقطه تعادلی سکه باشد.

اخبار مرتبط ۱۳:۲۱:۰۳ افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در معاملات صبح ۱۳:۲۱:۵۴ انس جهانی ترمز طلا و سکه را کشید / کاهش قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی ۰۲:۰۰:۲۷ تخلیه حباب سکه در انتظار تحولات نرخ ارز ۰۱:۴۴:۳۲ افزایش ۱میلیون و ۲۰۰هزار تومانی قیمت سکه ۱۹:۲۸:۲۰ پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۵ اسفند/ افزایش چشم گیر حباب سکه ۱۹:۴۲:۳۴ پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۱ اسفند / بازار طلا تعطیل بود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو اونس طلا سکه طلا بازار طلا بازار سکه حباب سکه اونس جهانی طلا نسبت به روز گذشته تومانی را ثبت هزار تومانی قیمت طلا و سکه افزایش قیمت هزار تومان طی یک هفته انس جهانی سکه امامی قیمت سکه حباب سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو