Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:26:07 GMT

امروز بیعت نصرت ما همراهی با دولت خدمت گزار است

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۰۲۴۱

امروز بیعت نصرت ما همراهی با دولت خدمت گزار است

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر ضمن تاکید بر ضرورت بیعت همه جانبه و جامع با حضرت مهدی (عج) در عید نیمه شعبان، مطرح کرد: امروز بیعت نصرت ما همراهی با دولت خدمت گزار است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به ضرورت بیعت معرفتی با امام زمان (عج)، اظهار کرد: بیعت معرفتی یعنی آنچه امام زمان می‌پسندد را هم در زمان حال و هم در زمان ظهور ایشان انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برقراری با بیان اینکه وجود گناه و نافرمانی در جامعه نشان دهنده عدم بیعت معرفتی با امام زمان است، گفت: اگر مدیری کار ارباب رجوع را به فردا واگذار کند یا خانمی حجاب خود را رعایت نکند و طبق نظر و فکر خود عمل کند، بیعت معرفتی با امام زمان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری، نائب عام امام زمان است و باید هر چه ایشان می گوید را اطاعت کنیم، افزود: بیعت معرفتی یعنی امام بهتر، سریعتر و زودتر از ما می فهمد و هر چه ایشان می‌گوید، بدون چون و چرا اطاعت کنیم.

برقراری با اشاره به ضرورت بیعت محبت با امام زمان بیان کرد: تبعیت، نتیجه بیعت محبت است و امروز باید با امام زمان بیعت محبت داشته باشیم.

امام جمعه ملایر ادامه داد: حضرت عباس(ع)، بدلیل داشتن بیعت محبت با امام زمان خویش، در کنار رود فرات آب نخورد پس اگر محبت صادقانه باشد، انسان بر خلاف سخن امام قدم بر نمی دارد.

وی سومین بیعت را بیعت وحدت دانست و خاطرنشان کرد: طبق سفارشات اهل بیت (ع)، جهان اسلام باید متحد باشد و وحدت و برائت از دشمنان، واجب است.

برقراری با بیان اینکه وحدت جایگزین ندارد اما برائت جایگزین دارد، اضافه کرد: اینکه بدانیم چه زمان و کجا باید به کدام یک از واجبات عمل کنیم، باید ببینیم امام زمان به کدام عمل می کند همانطور که امام حسین (ع)، بین حج و جهاد که هر دو از واجبات دین هستند، جهاد را انتخاب کرد.

وی با اشاره به بیعت اطاعت، محبت بدون اطاعت را نوعی نفاق دانست و افزود: بیعت حضرت خدیجه(س) با پیامبر خدا، حضرت زهرا(س) با امام علی(ع) و حضرت زینب(س) با امام حسین (ع) نمونه هایی از بیعت نصرت با امام زمان خویش است.

برقراری مطرح کرد: هر کس با ایمان، تقوا، عمل به دین یا ایجاد الفت و دوستی بین مسلمانان می‌تواند بیعت نصرت داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت بیعت همه جانبه و جامع با حضرت مهدی (عج) در نیمه شعبان، گفت: شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز، همگی با نایب عام امام زمان، بیعت همه جانبه داشتند.

امام جمعه ملایر ضمن تبریک به سربازان گمنام امام زمان(عج)، تصریح کرد: امنیت و خنثی شدن تهدیدها به برکت تیزبینی سربازان امام زمان است.

وی خواستار جلوگیری از ناهنجاری ها و دزدی های موجود در جامعه توسط اعضای شورای تامین و دیگر ارگان های مرتبط با هدف ایجاد آرامش خاطر مردم به ویژه در ایام نوروز شد و افزود: امروز بیعت نصرت ما همراهی با دولت خدمت گذار است.

برقراری با تاکید بر اینکه نباید به گرانی ها دامن زد، گفت: برخی فروشگاه های زنجیره ای قیمت کالا ها را چند برابر افزایش داده یا کالاها را انبار می کنند در حالی که بیعت نصرت ما عدم گران فروشی و احتکار کالا است.

امام جمعه ملایر با اشاره به گذر از پیچ تاریخی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اضافه کرد: پیچ تاریخی، مبارزه حقیقت با بطلان است.

برقراری مطرح کرد: اگر از این پیچ تاریخی با عزت، قدرت، عزمت، صلابت، معنویت، بصیرت، وفاداری و سبک زندگی ایرانی اسلامی عبور کنیم، عبوری با سلامت و صلابت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیچ تاریخی همان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: آغاز این حرکت تاریخی از آغاز پیروزی انقلاب و پیدایش جوان انقلابی حزب الهی است و این حرکت همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ در حال تغییر است و ما هنوز در وسط راه هستیم، اظهار کرد: گاهی یک پیچ تاریخی به اندازه عمر یک یا دو نسل ادامه دارد پس باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم.

آمریکا به توافقات وین، محتاج است

برقراری در ادامه با اشاره به تنفس در مذاکرت وین، بیان کرد: این تنفس با هدف رایزنی های بیشتر از طرف اروپایی ها بوده است اما در طی این مدت، آن ها جنگ رسانه ای شدیدی راه انداختند.

امام جمعه ملایر ادامه داد: آن ها درصدد هستند که روسیه را مقصر عدم موفقیت در مذاکرات وین نشان دهند تا با ایجاد اختلاف بین ایران و روسیه، مذاکرات به نتیجه نرسد.

برقراری با تاکید بر اینکه آمریکا به این توافق محتاج است، گفت: آن ها به دنبال متهم کردن ایران و ایجاد جنگ رسانه ای هستند اما باید بدانند که ایران در مقابل هر سناریو آن ها، شدت عمل خواهد داشت.

وی حمله موشکی ایران به مقر جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق را نشان دهنده اشراف اطلاعاتی سپاه پاسداران دانست و یادآور شد: این مقر با گذشت تنها ۷۰ روز از تاسیس آن، با آرامش توسط موشک های نقطه زن ایران هدف قرار گرفت.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه کشور ایران در مواجه با دشمن با هیچ کس تعارف ندارد، تصریح کرد: باید دستگیری تیم جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط فرماندهی سپاه هسته ای را که قرار بود در تاسیسات هسته ای فردو خراب کاری کنند، به فال نیک بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نماز جمعه نيمه شعبان مذاكرات وين امام جمعه ملایر امام زمان پیچ تاریخی ضرورت بیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۰۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز