Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@03:35:23 GMT

مهم‌ترین ویژگی سال ۱۴۰۰ از زبان امام جمعه بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۱۳۰۴

مهم‌ترین ویژگی سال ۱۴۰۰ از زبان امام جمعه بوشهر

آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با تبریک میلاد امام زمان (عج) و همچنین عید نوروز اظهار کرد: با توجه به تعطیلات پیش روز شاهد افزایش سفر به استان بوشهر خواهیم بود.

وی با اشاره به افزایش مسافرت‌ها به استان بیان کرد: کنترل اوضاع فرهنگی اجتماعی بر اساس تراز نظام اسلامی و دیانت در نقاط ساحلی و گردشگری از موضوعات مهمی است که باید مد نظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر خواستار ایجاد امکانات متناسب با حضور مسافران در استان شد و افزود: باید پیوست‌های فرهنگی در سواحل و محیط‌های گردشگری حاکم باشد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه دستگاه‌های مربوطه باید مشکلات مسافران را برطرف کنند تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه باید با بصیرت و هوشیاری علاوه بر ارائه خدمات به مسافران، وضعیت فرهنگی را مدیریت کنند تا جامعه با مشکلات اجتماعی، فرهنگی، عفاف و حجاب و ابتذال مواجه نشود.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت مهدی موعود (ع) ویژگی‌های یاران و اصحاب امام زمان (عج) را برشمرد و اظهار داشت: انتظار در همه ادیان الهی و کسانی که دنبال عدالت در جهان هستند وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، فراهم شدن بستر عدالت پایه در بین مذاهب دینی اسلامی را یکی از موارد مهم انتظار دانست و بیان کرد: توجه به رفتار، گفتار، زبان، ایمان، آخرت، خدمت به محرومان در راستای تراز ائمه طهارت علیه‌السلام از ویژگی‌های منتظران مهدی موعود (عج) است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در آستانه پایان سال ۱۴۰۰ قرار داریم افزود: امسال با همه فراز و نشیب که داشت به پایان رسید و این سال در عرصه ملی و بین‌الملل فراز و نشیب‌ها زیادی داشته و مهم‌ترین ویژگی برجسته آن حفظ عزت و اقتدار ایران اسلامی در صحنه بین‌الملل است.

وی با تأکید بر جبران ضعف‌ها و تقویت قوت‌ها گفت: با بررسی ضعف‌ها و قوت‌ها، مسئولان باید ضعف‌ها را برطرف و قوت‌ها را تقویت کنند تا سال جدید سال عزت و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر رسیدگی به محرومان و نیازمندان در آستانه سال جدید و عید نوروز را مورد تأکید قرار داد و افزود: رسیدگی به مشکلات فقرا از ویژگی‌های افراد متدین است که کمک به خانوارهای بی‌بضاعت، نیازمند و محروم به هر شکل یک ضرورت است.

صفایی بوشهری گرانی‌ها و تورم‌های کاذب را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تورم و گرانی‌های کاذب که با مدیریت انجام می‌شود باید نظارت و بازرسی شود چراکه حتی در برخی مواقع افزایش قیمت یک کالا بدون هیچ‌گونه افزایش قیمت در مواد اولیه محقق می‌شود که لازم است با گرانی کالاها و اجناس برخورد قاطع و قانونی شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر نماز جمعه صفایی بوشهری جمعه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت روز خلیج فارس اظهار کرد: نام خلیج فارس تا همیشه جاویدان است و تغییری نمی‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خلیج فارس بیان کرد: دریا داری ظرفیت بسیار زیادی است و باید برای توسعه اقتصاد دریا پایه از همه توان استفاده شود و برنامه جامعی در استان برای این مهم وجود داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: کارگران در عرصه تولید و درآمدزایی نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر عظیم بیش از پیش توجه شود.

وی با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: خداوند نخستین معلم انسان‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به شرارت‌ها و جنایات آمریکا تاکید کرد: حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین نمونه‌ای از اقدامات ضد حقوق بشری است و این در حالی صورت رفته که آمریکایی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

وی تحقق مسوولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر نسبت به بی‌توجهی به این مسؤولیت‌ها گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار پایان دادن به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها توسط پتروشیمی‌ها شد و تاکید کرد: تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان یک نیاز ضروری است.

وی خواستار توجه پتروشیمی‌ها به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش در استان بوشهر شد و تاکید کرد: این خدمات در استان بوشهر به خوبی انجام نشده است و یا به صورت حداقلی انجام می‌گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در حال حاضر ورزش استان بوشهر در شرایط سختی به سر می‌برد تاکید کرد: اگر این صنایع از دیگران حمایت می‌کنند باید از ورزش استان بوشهر نیز چنین حمایتی صورت بگیرد.

وی به وجود هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان اشاره کرد و افزود: متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ کرده و محترم بشمارند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به حذف شهرستان دیر از دریافت حق آلایندگی بیان کرد: شنیده می‌شود که سهم و حق آلایندگی شهرستان دیر سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید منطقی و قانونی باشد اضافه کرد: از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

کد خبر 6089057

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • رجزخوانی به زبان بوشهری
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • پتروشیمی‌ها از ورزش استان بوشهر نیز حمایت کنند
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت