Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@17:17:01 GMT

پروژه داعش در افغانستان با پایان اشغال از بین رفت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۲۵۰۷۱

پروژه داعش در افغانستان با پایان اشغال از بین رفت

طالبان با رد ادعای آمریکا درباره رشد داعش در افغانستان، این گروه تروریستی را پروژه خارجی‌ها دانست که با پایان اشغال بطور کامل از بین رفته است.

به گزارش مشرق، ریاست اطلاعات طالبان در بیانیه‌ای اظهارات «کنت مکنزی» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) درباره رشد و گسترش حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: طالبان پرچم سه رنگ افغانستان را ممنوع اعلام کرد

طالبان با اظهار اینکه با خروج نظامیان آمریکایی و ناتو بساط داعش از افغانستان نیز برچیده شده است، نوشت:  «گروه خوارج (داعش) پروژه اطلاعاتی اشغالگران بود که با پایان اشغالگری بطور کامل از بین رفت.»

بیانیه با اظهار اینکه اکنون «فتنه داعش در هیچ نقطه‌ای از کشور حضور فیزیکی ندارد» به مردم افغانستان، کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان اطمینان داد که داعش در افغانستان دیگر موضوعی نگران کننده نیست.

مکنزی هفته گذشته در نشست پاسخگویی به کمیته نیروهای مسلح سنا گفته بود که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، داعش خوراسان در حال بازسازی خود است و پیش‌بینی می‌شود که این گروه طی ۱۲ تا ۱۸ ماه ممکن است قادر به حمله به اهدافی خارج از افغانستان باشد.

این ژنرال ارشد آمریکایی همچنین اظهار داشت که انتظار می‌رود داعش در تابستان حملاتش را در افغانستان و حتی در پایتخت این کشور کابل افزایش دهد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت طالبان داعش گروه تروریستی داعش ناتو افغانستان آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت داعش در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان