Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، الجزایر درخواست امریکا برای ازسرگیری فعالیت خط انتقال گاز این کشور به اسپانیا را رد کرد.

درپی تنش های اخیر الجزایر با رباط در دسامبر سال گذشته میلادی، مقام های الجزایری اخیرا این خط انتقال گاز را که از مغرب می گذرد، بسته بودند .

منابع الجزایری اعلام کردند که امریکا در سفر اخیر وندی شرمن به رباط، مادرید و الجزایر، خواهان ازسرگیری فعالیت این خط انتقال گاز شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی بحران اوکراین و اعمال تحریم هایی از سوی امریکا علیه روسیه ، آمریکایی ها در پی کمک به همپیمانان اروپایی خود برای جایگزینی گاز وارداتی از روسیه هستند ولی الجزایر که ۱۱درصد از واردات گاز کشورهای اروپایی راتامین می کند درحال حاضر مایل به افزایش صادرات گاز به قاره سبز نیست.

الجزایر در مواجهه با بحران اوکراین، جنبه احتیاط رارعایت می کند زیرا می خواهد روابط خود را با مسکو حفظ کرده و از پیوستن به صف حامیان غرب در این بحران خودداری کند.

صادرات گاز از خط انتقال یادشده در پی خودداری الجزایر درپی تنش های سیاسی با مغرب از تمدید قرارداد فیمابین با این کشور، در ۳۱ اکتبر گذشته قطع شده بود.

حتی درصورت موافقت الجزایر با افزایش صادرات گاز به اروپا، این اقدام در کوتاه مدت راه حل قابل قبولی به شمار نمی رود چرا که افزایش صادرات گاز در بلندمدت نیاز به سرمایه گذاریهای کلان و بازه زمانی حداقل ۵ساله برای اجرا دارد درحالی که اروپا برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه در تنگناست.

کد خبر 5451080

منبع: مهر

کلیدواژه: الجزایر ایالات متحده امریکا گاز اوکراین روسیه حمله روسیه به اوکراین جنگ اوکراین آخرین اخبار اوکراین عراق ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی سوریه عربستان سعودی لبنان جو بایدن ولادیمیر پوتین صادرات گاز انتقال گاز خط انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه گفت که آمریکا و اتحادیه اروپا به نارضایتی گسترده اوکراینی‌ها از رئیس‌جمهور این کشور پی‌برده و اعتراف می‌کنند.

به گزارش مشرق، سرویس اطلاعات خارجی فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) گفت که دولت آمریکا تلاش‌های خود برای پیدا کردن جایگزینی برای «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را تشدید کرده است.

این سرویس در بیانیه‌ای توضیح داد: «آمریکا و اتحادیه اروپا به وجود نارضایتی در میان شهروندان اوکراینی در مورد طولانی شدن جنگ [با روسیه] اذعان کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مهمترین مسئله برای آمریکا جلوگیری از افزایش ناامیدی اوکراینی‌ها است. برای آنها مهم نیست که چه کسی اوکراین را رهبری خواهد کرد».

سرویس اطلاعات خارجی روسیه ادامه داد: «در همین حال، آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند زلنسکی فعلا در سمت خود باقی بماند و مخالفان او را متقاعد می‌کنند که فعلا خویشتن‌داری کنند».

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: «واضح است که زلنسکی در نبرد برای به دست آوردن قلب و ذهن مردم اوکراین شکست خورده است و پس از تاریخ ۲۰ می، مشروعیت خود را کاملاً از دست خواهد داد».

به نوشته اسپوتنیک، این سرویس همچنین افزود: «آمریکا به اینکه چه کسی به طور خاص، اوکراین را هدایت کند اهمیتی نمی‌دهد، بلکه مهم این است که چه کسی قادر به ادامه جنگ با روسیه باشد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟