Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی چهارمین هفته خود را پشت سر می‌گذارد که نبرد بر سر کنترل‌ شهرها میان نیروهای روسی و اوکراینی همچنان ادامه دارد.

در شرایطی که سازمان ملل گفته است دستکم ۹۰۰ غیرنظامی در جریان حمله روسیه کشته شده‌اند، آمار آوارگان اوکراینی که در نتیجه این نزاع از خانه‌های خود آواره شده‌اند از عدد ۱۰ میلیون نفر عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به آتش‌بس تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

تازه ترین اخبار و تحولات مرتبط با حملۀ روسیه به اوکراین را در ادامه می خوانید(در حال به روزرسانی):

دستکم شش کشته در گلوله‌باران یک مرکز خرید در کی‌یف

گلوله‌باران یک مرکز خرید در کی‌یف در ساعات پایانی یکشنبه شب دستکم ۶ کشته برجا گذاشت.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه انفجار در مرکز خرید رتروویل در شمال غربی پایتخت رخ داد و طی آن طبقات پایینی این ساختمان تجاری ویران شد.

نیروهای آتش‌نشانی و امدادرسانی در صبح دوشنبه همچنان در حال جستجوی قربانیان دیگر احتمالی در زیر آوار هستند.

نیروهای ارتش روسیه در بیرون پایتخت حضور دارند و چندین هفته است با گلوله‌باران مناطق شهری در تلاش برای کامل کردن محاصره کی‌یف هستند.

جو بایدن به لهستان می‌رود

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به لهستان سفر خواهد کرد تا درباره حمله نظامی روسیه به اوکراین و بحران بشردوستانه در این کشور به رایزنی بپردازد.

آقای بایدن در این سفر با آندری دوژا، رئیس‌جمهور لهستان، در ورشو دیدار خواهد کرد. ملاقات مقامات ارشد ایالات متحده و لهستان بر سر موضوع اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌ها حاکیست از زمان آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه بیش از ۲ میلیون پناهجو از اوکراین وارد لهستان شده‌اند.

لهستان یکی از کشورهای عضو ناتو و از اصلی‌ترین مسیرهای تدارکاتی برای انتقال تجهیزات و کمک‌های کشورهای غربی به داخل اوکراین محسوب می‌شود.

اوکراین درخواست روسیه برای تسلیم ماریوپل را رد کرد

مقامات اوکراینی گفته‌اند که تقاضای روسیه مبنی بر تسلیم نیروهایشان در ماریوپل را نمی‌پذیرند.

روز گذشته ارتش روسیه که این شهر بندری در دریای آزوف را تحت محاصره گرفته است از نیروهای اوکراینی خواسته بود سلاح‌هایشان را زمین بگذارند و تسلیم شوند.

با این حال ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین، با رد این پیشنهاد گفت: «هیچ صحبتی از تسلیم و زمین گذاشتن سلاح‌ها وجود ندارد. ما قبلاً این موضوع را به طرف روسی اطلاع داده‌ایم.»

پیوتر آندریوشچنکو، شهردار ماریوپل، نیز مدت کوتاهی پس از ارائه طرح تسلیم نیروها آن را رد کرده و ضمن اعلام اینکه شهر تا آخرین سرباز مقاومت خواهد کرد گفت برای پاسخگویی و «لعنت فرستادن به روس‌ها» نیازی به صبر کردن تا مهلت صبح نیست.

رد درخواست روسیه در حالی صورت می‌گیرد که نبردهای سنگین در شهر ادامه داشته است. مسکو گفته بود در در صورت پذیرش درخواست تسلیم ماریوپل اجازه خواهد داد کاروان‌های امدادرسانی وارد شهر شوند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماریوپل روسیه اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است