Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@22:49:25 GMT

این دارو‌ها را حتما در سفر همراه داشته باشید

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۲۹۶۲۲

این دارو‌ها را حتما در سفر همراه داشته باشید

نوروز دیگری از راه رسید و موسم نو شدن طبیعت شد. یکسال کار و تلاش مداوم نیازمند استراحت و فراغتی برای تجدید قواست و فصل بهار و روز‌های آغازین سال جدید زمان مناسبی است تا چند روزی به دور فضای کسب و کار دل به سفر دهیم و در دامان طبیعت حال و هوایی تازه کنیم.

به گزارش فارس، داشتن سفری خوش از جمله مواردی است که همه ما خواهان آن هستیم؛ اما در این میان دانستن نکاتی چند درباره الزامات سفر همچون دارو‌های ضروری خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از رفتن به سفر، نزد پزشک خود بروید تا مقدار مورد نیاز داروی مصرفی را تعیین کند.

اگر قصد سفر به مناطق مختلف به ویژه سرسبز و طبیعت گردی دارید، علاوه بر به همراه داشتن دارو، باید نکات مهم دیگری را نیز مد نظر داشته باشید. هنگام حرکت باید جعبه کمک‌های اولیه که شامل دارو‌های تجویزی و دارو‌های OTC است را در ساک دستی خود یا خودرو بگذارید.

از نسخه تجویزی پزشک یک کپی را به همراه خود در طول سفر داشته باشید تا هنگام تهیه دارو از داروخانه‌های شهر‌های مختلف بتوانید ارائه دهید. لیست دارو‌های تجویزی را درست کنید.

نام ژنریک (عمومی) و نام تجاری دارو‌ها را بنویسید و جلوی هر دارو میزان دز مصرفی را بنویسید. در این صورت، اگر در طول سفر، داروهای‌تان تمام و یا گم شد، می‌توانید به این وسیله از داروخانه، داروی موردنیاز خود را بیابید.

انواع دارو‌های بدون نسخه قابل حمل در سفر (دارو‌های OTC)

لازم نیست هرچه دارو در کمد داروهای‌تان است را در جعبه کمک‌های اولیه خود قرار دهید؛ بلکه بر اساس محلی که می‌خواهید بروید، دارو‌های مورد نیاز را بردارید. برای مثال اگر منطقه‌ای که می‌خواهید بروید، آب آشامیدنی سالم ندارد، حتما باید دارو‌های ضداسهال را با خودتان ببرید.

از جمله مهم‌ترین دارو‌هایی که باید به همراه داشته باشید، عبارت‌اند از:

دارو‌های ضد اسهال:

آنتی هیستامین‌ها (ضدحساسیت‌ها): برای درمان آلرژی‌ها، آنتی‌هیستامین را در جعبه کمک‌های اولیه قرار دهید.

ضد تهوع و سرگیجه: برای جلوگیری از تهوع و سرگیجه ناشی از دست انداز‌های جاده‌ای، این دارو‌ها پیشنهاد می‌شوند.

داروی ضد درد و تب بر: استامینوفن و یا ایبوپروفن را همراه خود داشته باشید.

داروی مسهل و ضدیبوست: تغییر در برنامه غذایی و مصرف غذا‌های مختلف باعث ایجاد یبوست می‌شود.

پماد ضدقارچ: عفونت قارچی پوست از جمله عفونت‌های شایع مناطق گرم در بین مسافران است؛ پس این کرم و یا پماد‌ها در سفر مهم هستند.

پماد ضدباکتری: برای جلوگیری از عفونی شدن بریدگی و یا خراش پوست، پماد ضدباکتری توصیه می‌شود.

داروی خودرا به مدت طولانی در عقب اتومبیل نگذارید و از نگهداری آن در پشت شیشه، داشبورد و صندوق عقب ماشین خودداری کنید. بهتر است دارو پیش خودتان باشد نه داخل چمدان؛ چراکه امکان گم شدن چمدان یا قرار گرفتن آن در محیط خیلی سرد و یا خیلی گرم وجود دارد.

دارو را در شیشه یا قوطی مخصوص خود نگهداری کنید.

دارو را در برابر حرارت و نور قرار ندهید.

دارو‌های یخچالی را در ظروف مخصوص خنک نگهدارنده حمل کنید.

برای سفر یک جعبه کمک‌های اولیه حاوی قرص تب بر؛ مانند استامینوفن یا بروفن، شربت سرما خوردگی، یک ضد حساسیت یک پماد آنتی بیوتیک موضعی مانند تتراسایکلین تهیه کنید.

چنانچه داروی شما به طور مرتب باید مصرف شود (دارو‌های ضد تشنج، ضد افسردگی، دیابت، چربی خون، قلبی-عروقی و برخی دارو‌های مسکن و آنتی بیوتیک‌ها) مقدار کافی از دارو برای تمام مدت سفر به همراه داشته باشید.

بدون نظر پزشک نسخه قبلی خود را تکرار نکنید.

آب بهترین آشامیدنی برای مصرف دارو است.

از خرید دارو از محل‌های غیر از داروخانه پرهیز کنید. در صورت تعطیلی داروخانه‌های روزانه، داروخانه‌های شبانه روزی قابل دسترس هستند.

قرص نیتروگلیسیرین را باید زیر زبان قرار دهید تا حل شده و از طریق عروق زیر زبانی جذب شود. شروع اثر قرص حدود سه دقیقه بعد از مصرف ظاهر می‌شود که با سوزش خفیف زیر زبان همراه است اگر این سوزش احساس نشود امکان فاسد بودن یا مصرف ناصحیح آن وجود دارد.

بیماران مبتلا به فشار خون بالا بهتر است دستگاه اندازه ­گیری فشار خون و دارو‌های مصرفی را به همراه داشته باشند.

در بیماران مبتلا به دیابت همراه داشتن انسولین یا داروی مصرفی برای تمام مدت سفر شامل نوار یا دستگاه کنترل قند خون الزامی است.

رانندگان وسایل نقلیه لازم است قبل از مصرف دارو از خواب آور نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

در صورتی که دچار بیماری حرکت هستید (سرگیجه – تهوع در حین حرکت وسیله نقلیه) می‌توانید ۳۰ دقیقه قبل از حرکت ۱تا ۲ قرص دیمن هیدرینات استفاده کنید و هر ۴ تا ۶ ساعت یکبار تکرار کنید. باید توجه داشته باشید که در طول ۲۴ ساعت نباید بیش از ۸ قرص مصرف شود.

در طول سفر مراقب کودکان باشید. گاهی اوقات حتی مصرف مقدار اندکی از داروی بزرگسالان می‌تواند باعث مسمومیت در کودک شود.

دقت کنیم! ما برای تامین سلامتی روحی خود به مسافرت می رویم و باید مواظب سلامتی خود باشیم. اگر دارویی را مصرف می‌کنیم هرگز نباید در طول سفر دچار تغییر در مصرف شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نوروز مسافرت آنتی هیستامین جعبه کمک های اولیه همراه داشته داشته باشید طول سفر دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۲۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اشتباه‌ترین تصور برای کسانی که به خودکشی فکر می‌کنند | این فیلم را حتما ببینید
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی