Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:24:34 GMT

چاله‌های شهری تله ای برای آمبولانس‌های اورژانس

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۲۱۷۹

چاله‌های شهری تله ای برای آمبولانس‌های اورژانس

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - حبیب حسینقلی زاده: سال‌های متمادی است که خیابان‌ها و کوچه‌های تبریز، شاهد چاله‌هایی است که نه تنها افراد سواره که افراد پیاده را هم به تنگ آورده است.

به هنگام رانندگی، شما باید مانند بازی‌های کامپیوتری هر آن منتظر ظهور یک چاله بزرگ بر سر راه خود باشید و باید رند و زرنگ و پیروزمندانه! آن چاله را بتوانید دور زده و بدون انداختن چرخ ماشین در آن حفره، از اقدام متهورانه خود مشعوف و سرخوش شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما نتوانید از پس این چاله‌ها بر بیایید و یا محل این حفره‌ها و چاله‌ها را به خاطر بسپارید باید هزینه سنگین تعمیرگاه‌های خودرو را متحمل شوید و فک و فامیل و مردگان مسئولان را با دعای خیر زیر لب مورد لطف و مرحمت خود قرار دهید.

متأسفانه این خسارات و تحمیل هزینه‌های پیش بینی نشده در روزهای اوج تورم و مشکلات اقتصادی، فشارهای عصبی مضاعفی را به سرپرست خانوارها تحمیل می‌کند.

برخی از تصادفات هم به دنبال همین فرار از افتادن به چاله‌ها روی می‌دهد و هر چقدر هم که خوشبینانه به این حوادث نگاه کنیم، قطعاً وجود مصدومانی را به دنبال خواهد داشت که این مصدومان را برای درمان، باید به مراکز درمانی با خودرو شخصی یا آمبولانس منتقل شوند.

حال بهتر است خود را به جای فرد مصدوم و بیمار قلبی اورژانسی را تصور کنیم که با یک آمبولانس در حال انتقال به مراکز درمانی است و شاید همین مصدوم تصادفی حاصل از فرار از چاله‌های این شهر باشد.

تکان‌های کابین عقب آمبولانس در برخورد خودرو با چاله‌ها را در نظر بگیریم و بیمار و مصدومی که از هر تکان آن در رنج و عذاب است، اگر تکنسین این آمبولانس بخواهد با طمأنینه حرکت کند تا خودرو با چاله‌ها برخورد نکند، مردم، آمبولانس را مورد خطاب و نکوهش قرار می‌دهند و چه حرف‌ها که رانندگان عبوری و اقوام بیمار نخواهند گفت.

و اگر این راننده بخت برگشته آمبولانس بخواهد با سرعت حرکت کند، بالطبع امکان حرکت در چاله‌ها و تحمل تکان‌های ناشی از آن نیست و بیمار و مصدوم دچار ناراحتی و مضاعف شدن مشکلاتش خواهد شد.

همین مشکلات و صدمات نهفته در پی همین خسارات به وجود آمده از چاله‌ها در سطح خیابان‌ها و جاده‌هاست که متأسفانه کمتر توجهی به آن می‌شود و احتمال شدت یافتن صدمات جسمی و روحی بیماران و مخصوصاً مصدومانی که دچار صدمات اسکلتی و عضلانی شده‌اند بیشتر است.

در بروز مسائل متعددی که در جامعه مشاهده می‌کنیم تنها باید به ظواهر امر توجه کرد و بایستی مشکلات موجود را به صورت سیستماتیک و همه جانبه درک و رفع کرد. هر مشکلی تبعات فراوانی دارد و اولویت سلامتی و جان مردم، از مهم‌ترین اولویت‌های موجود است وجود هر چاله در خیابان و محل گذر، ناله دردی است که می‌شنویم و متأسفانه در غوغای سیاست و جنجال‌ها و اختلاف سلیقه‌های مربوط به مدیریت شهری گم شده و دیگر شنیده نمی‌شود.

*کارشناس اورژانس آذربایجان شرقی

کد خبر 5451353

منبع: مهر

کلیدواژه: آسفالت آمبولانس شهرداری تبریز بوشهر نوروز ویروس کرونا کرمانشاه نیمه شعبان نوروز 1401 مسافران نوروزی بارش برف آمار کرونا عید نوروز خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور گردشگری سفرهای نوروزی چاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: توصیف شرایط وظیفه ما نیست؛ مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک‌های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

وی بیان داشت:، اما چیزی که توصیف می‌شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می‌داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس‌ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می‌شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می‌توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی‌کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می‌خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه‌ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد