Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:46:27 GMT

کد داخلی مایکروسافت توسط هکرها منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۹۶۲۲

کد داخلی مایکروسافت توسط هکرها منتشر شد

گروه هکری که مسئولیت تعدادی از نقض‌های امنیتی اخیر برخی شرکت‌ها از جمله سامسونگ و انویدیا را بر عهده گرفته بود، ظاهراً دوباره شروع به حمله کرده است.

به گزارش slashgear، این بار، تمرکز این گروه که Lapsus$ نامیده می‌شود، بر روی مایکروسافت است و گروه هکری ادعا می‌کنند که پس از آخرین نقض امنیتی، از کد منبع مهمی استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که BleepingComputer گزارش می‌دهد، در آخر هفته Lapsus$ تصویری را در حساب تلگرام خود به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد به یکی از حساب‌های Azure DevOps مایکروسافت دسترسی پیدا کرده است.

اکنون، تنها چند روز بعد، این گروه در حال انتشار کد منبعی است که ادعا می‌کند از طریق این نقض امنیتی به دست آورده است. این موضوع باید برای شرکت مایکروسافت نگران‌کننده باشد. در حالی که این شرکت به سادگی به BleepingComputer می‌گوید که هنوز در حال بررسی ادعا‌های این گروه است، اما افرادی تایید می‌کنند که روند بررسی داده‌های لو رفته و این اسناد حاوی کد منبع مایکروسافت و اسناد داخلی است.

ظاهراً Lapsus$ با ۳۷ گیگابایت کد منبع غیرفشرده ساخته شده است و برخی از کارشناسان امنیتی می‌گویند که داده‌های موجود در این آرشیو فشرده به نظر می‌رسد واقعاً کد داخلی مایکروسافت باشند. در مجموع، این گروه ادعا می‌کند که کد منبع را از بیش از ۲۵۰ پروژه به دست آورده است، اما برای محققان امنیتی زمان لازم است تا داده‌های لو رفته را بررسی کنند و آنچه را که وجود دارد را تأیید کنند.

به نظر می‌رسد Lapsus$ قصد کاهش سرعت با نقض‌های شرکت را ندارد. وقتی تحقیقات در مورد این موضوع کامل شد، خواهیم دید که مایکروسافت چه می‌گوید، اما اگر رجزخوانی این گروه دقیق باشد، به طور ناگهانی کد‌های منبع زیادی از مایکروسافت افشا خواهد شد.

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت انتشار اطلاعات کارمندان انویدیا توسط هکر‌ها

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت مایکروسافت هکرهای ناشناس هک کردن کد گذاری کد منبع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش واردات ۳۷۳ شرکت تولیدی و واردکننده دارو

برای نخستین بار گزارش واردات ۳۷۳ شرکت تولیدی و واردکننده دارو منتشر شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برای اولین بار گزارش واردات و صادرات با بررسی 373 شرکت تولیدی دارو، مکمل، مواد اولیه و واردکننده دارو منتشر شد .


گزارش تفصیلی واردات و صادرات 373 شرکت تولیدی دارو، مکمل، مواد اولیه و واردکننده دارو را در جداول پیوست می توانید مشاهده کنید .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار لحظه هلاکت مامور موساد در مصر +فیلم
  • گزارش واردات ۳۷۳ شرکت تولیدی و واردکننده دارو
  • رشد ۲۰ درصدی گروه نفت و گاز با استفاده از توان داخلی محقق شد
  • نماهنگ «مثل ستاره» با نوای حاج عبدالرضا هلالی منتشر شد+فیلم
  • هاآرتص: شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی گذرگاه رفح را مدیریت می‌کند
  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است
  • آخرین آپدیت امنیتی ویندوز ممکن است VPN را مختل کند
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران