Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:01:13 GMT

فعالیت ۶۶ مرکز اورژانس در مناطق شهری و جاده‌های اردبیل

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۲۵۶۰

فعالیت ۶۶ مرکز اورژانس در مناطق شهری و جاده‌های اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان ظهر پنجشنبه در بازدید از ایستگاه‌های سلامت نوروزی علوم پزشکی در اردبیل اظهار کرد: در کنار این پایگاه‌ها پنج ایستگاه سلامت در سطح استان اردبیل در طول اجرای طرح سلامت نوروزی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی در ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۳۰۱ نفر در حوادث ترافیکی در مسیرهای جاده‌ای و داخل شهرهای استان مصدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل با اشاره به فوت یک نفر از این مصدومان افزود: برای ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی و اهالی، ۱۸ بیمارستان استان در طرح سلامت نوروزی به صورت فعال مشارکت دارند.

محمدیان همچنین از ارائه خدمات اورژانسی به ۲۷ هزار و ۶۰۷ نفر در مراکز اورژانس بیمارستان‌های استان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا امروز خبر داد و گفت: ۲۲ هزار و ۱۸ نفر از این افراد به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده و پنج هزار و ۵۸۹ نفر نیز در اورژانس بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: طی هشت روز گذشته ۴۲۹ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۵۵۸ مورد عمل جراحی الکتیو در مراکز بیمارستانی استان انجام شده و ۱۴۹ بیمار نیز به سایر مراکز درمانی استان اعزام شده است.

محمدیان تعداد بیماران قلبی مراجعه به اورژانس استان اردبیل را در طول این مدت، ۹۷۱ مورد و تعداد سکته‌های مغزی را نیز ۷۴ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در این مدت برای دریافت خدمات اورژانس، ۶ هزار و ۴۷۹ مورد تماس با شماره تلفن ۱۱۵ برقرار شده که یکهزار و ۶۶۱ مورد آن منجر به مأموریت اورژانسی شده است.

وی از فعالیت ۶۶ مرکز اورژانس در مناطق شهری و در مسیرهای جاده‌ای و نیز پنج ایستگاه سلامت در سطح استان اردبیل در طول اجرای طرح سلامت نوروزی خبر داد.

وی همچنین با اشاره به انجام پنج هزار و ۸۴۷ مورد بازرسی بهداشتی برای کنترل عرضه بهداشتی مواد غذایی و فعالیت بهداشتی امکان عمومی در سطح استان اردبیل در هشت روز گذشته گفت: در این مدت ۶ هزار و ۴۷۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و ۲۹ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

کد خبر 5452900

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل اورژانس جاده امداد رسانی سال 1401 بوشهر نوروز مسافران نوروزی ویروس کرونا نوروز 1401 گردشگری کرمانشاه بارش برف سفرهای نوروزی آمار کرونا عید نوروز اردوهای راهیان نور سانحه تصادف تصادفات رانندگی طرح سلامت نوروزی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت چهار نفر بر اثر واژگونی خودروی جیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بنابر اعلام مرکز حوادث وفوریت‌های پزشکی کاشان: صبح امروز بر اثر برخورد واژگونی خودروی جیلی در اتوبان کاشان -قم چهار نفر از سرنشینان خودرو مصدوم شدند.
این مصدومان پس از امدادرسانی نیرو‌های اورژانس با سه دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس و هلال احمر به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.
کارشناسان پلیس در حال بررسی علت این حادثه هستند.

دیگر خبرها

  • تصادف دو خودروی سواری در جاده کرج - چالوس
  • خدمات رسانی به مصدومین تصادف زنجیره‌ای ۷ خودرو در جاده شوش اهواز
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • مصدومیت چهار نفر بر اثر واژگونی خودروی جیلی