Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:19:41 GMT

استفاده از فناوری پرسرعت هوش مصنوعی برای ساخت ابررایانه

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۳۳۵۹

استفاده از فناوری پرسرعت هوش مصنوعی برای ساخت ابررایانه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شرکت تراشه‌های گرافیکی جدید مجهز به هوش مصنوعی تولید کرده که ساخت ابررایانه‌های قدرتمندتر را ممکن می‌کند. تراشه H100 و یک تراشه پردازشی جدید به نام Grace CPU Superchip، بر اساس فناوری شرکت انگلیسی‌ای آر ام تولید شده است.

این اولین تراشه مبتنی بر فناوری شرکت ای ار ام تولیدی انویدیا است که پس از لغو خرید این شرکت انگلیسی توسط ان ویدیا تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انویدیا همچنین از ابرکامپیوتر جدید خود به نام Eos رونمایی کرد که به گفته او سریع‌ترین سیستم هوش مصنوعی جهان است و در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

جنسن هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا در کنفرانس آنلاین توسعه دهندگان هوش مصنوعی انویدیا، گفت: «مراکز داده در حال تبدیل شدن به کارخانه‌های هوش مصنوعی هستند و کوه‌هایی از داده‌ها را پردازش و پالایش می‌کنند تا اطلاعات تولید کنند.»

باب او دانل تحلیلگر ارشد شرکت TECHnalysis Research معتقد است ان ویدیا در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی تر برای اینتل و ای ام دی در بازارهای مراکز داده و رایانش ابری است.

با این حال، ولاد گالبوف، رئیس مرکز تحقیقات ابری و مرکز داده در شرکت تحقیقاتی امدیا گفت نگرانی‌هایی در مورد میزان مصرف انرژی تراشه H100 دارد و همین ممکن است جذابیت این پردازنده را کاهش دهد.

کد خبر 5452456

منبع: مهر

کلیدواژه: ابررایانه هوش مصنوعی تراشه گوگل فیس بوک شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی مقام معظم رهبری شعار سال ایالات متحده امریکا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عیسی زارع پور استرالیا فناوری فضایی هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از آیپد پرو M۴؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل امروز در رویداد معرفی آیپدهای خود، از گران‌ترین و پیشرفته‌ترین تبلت خود یعنی آیپد پرو رونمایی کرد. این آیپد در دو اندازه ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی عرضه خواهد شد. همچنین جالب است بدانید که اپل، آیپد پرو را باریک‌ترین محصول تاریخ خود می‌نامد، چرا که ضخامت آن ۵.۱ میلی متر است.

آیپد پرو از تراشه جدید اپل به نام M۴ بهره می‌برد، این در حالی است که لپ‌تاپ‌های اپل در حال حاضر با تراشه‌های M۳ ساخته و عرضه می‌شوند. به گفته اپل تراشه M۴ یک تراشه فوق‌العاده قدرتمند برای هوش مصنوعی است.

همچنین آیپدهای پرو، نوع جدیدی از نمایشگر OLED را خواهند داشت. فناوری به‌کار رفته در این صفحه نمایش، همان فناوری است که در آیفون‌ها دیده می‌شود اما توسعه یافته‌تر؛ در نتیجه صفحه نمایش‌های آیپد پرو، وضوح بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی خواهند داشت. برای ساخت این صفحه‌نمایش‌ها، فناوری OLED توسعه یافته و با نام Ultra Retina XDR معرفی شده است.

امروز در رویداد رونمایی از تبلت‌های اپل، در کنار آیپد پرو از آیپد ایر و قلم اپل نیز رونمایی شد. این‌ دو سری آیپد اولین مدل‌های جدید آیپد هستند که اپل از اکتبر ۲۰۲۲ عرضه کرده است. اپل از زمان عرضه آیپدها در سال ۲۰۱۱ بروزرسانی در خط تولید خود نداشت، اما امروز با رونمایی از این آیپدها، طرفداران خود را غافلگیر کرد. گفته شده است که از هفته آینده آیپدها در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

منبع: cnbc

۲۲۷۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904020

دیگر خبرها

  • ساخت پهپادهای چندطیفی برای تشخیص آفات محصولات کشاورزی
  • آی پدهای اپل رونمایی شدند/تراشه نوین اپل متمرکز بر هوش مصنوعی
  • تراشه به‌کار رفته در آیپد پرو، ۳۸هزار میلیارد عملیات در ثانیه انجام می‌دهد
  • رونمایی از آیپد پرو M۴؛ باریک‌ترین محصول تاریخ اپل/ عکس
  • المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟