Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه، در ادامه بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: واشنگتن باید درباره فعالیتهای نظامی و بیولوژیکی در خارج توضیح جامعی ارائه داده و انجام تحقیقات چند جانبه را بپذیرد.

وزارت دفاع چین همچنین اظهاراتی که مدعی درخواست کمک روسیه از چین شده است، نادرست خواند و افزود که همچنین ادعاها مبنی بر آگاهی پکن از عملیات نظامی مسکو در اوکراین پیش از آغاز آن کذب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار روز پیش نیز " کین گانگ" سفیر چین در واشنگتن شایعات و اخبار رسانه‌ها مبنی بر ارسال تسلیحات و کمک نظامی پکن به روسیه را رد کرده بود.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: ما هیچ گونه کمک نظامی و ارسال تسلیحات و مهمات به طرفین درگیری نداریم آنچه پکن انجام می دهد، ارسال غذا، دارو، کیسه خواب و شیر خشک است.

کاخ سفید جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در گفت وگوی خود با شی جین پینگ رییس جمهوری چین، به تشریح تبعات و عواقب حمایت مادی احتمالی پکن از مسکو پرداخته است.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم پیشتر گفته بود، آمریکا از تصمیم احتمالی چین برای ارائه تجهیزات نظامی به روسیه بسیار نگران است.

برچسب‌ها اوکراین روسیه چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه چین اوکراین روسیه چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، الکساندر دکرو نخست وزیر بلژیک جمعه در کنفرانس خبری مشترکی با «لودوین ددوندر» وزیر دفاع این کشور با اعلام این خبر گفت که بروکسل سود دارایی‌های مسدودشده را برای کمک به دفاع اوکراینی‌ها در مقابل روس‌ها صرف خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌شوند.

تعداد جنگنده‌هایی که بروکسل به اوکراین می‌دهد، مشخص نیست اما وزیر دفاع بلژیک گفت که انتقال اف-۱۶ به کی‌یف «بزودی» انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام می‌شود، افزود که این اقدام امنیت بلژیک را در مخاطره قرار نخواهد داد.

حاجه لحبیب وزیر خارجه بلژیک نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بلژیک با ارسال اف-۱۶ و کمک مالی بیشتر به تقویت توان دفاعی اوکراین کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمک به اوکراین به معنای «حفاظت از خودمان است» افزود: اوکراینی‌ها برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی خود به کمک نیاز دارند. ۹۷ درصد حملات روسیه ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال، مادرید جمعه اعلام کرد که اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سامانه «پاتریوت» یا سایر سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای اوکراین افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم