Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به این‌که تصادفات در محورهای فرعی قم بیشتراز محورهای اصلی است، گفت: بیشترین مشکلی که در ایام نوروز با آن مواجه هستیم این است که اکثر رانندگانی که از تجربه کمتری برخوردار هستند رانندگی می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مختار پناهی رئیس پلیس راه استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی که از 25 اسفند آغاز شد  تا کنون ترددها در جاده های استان قم در مقایسه با سال گذشته 46 درصد افزایش یافته است ، در حال حاضر ترافیک کلیه محورهای اصلی  در محورهای رفت و خروجی استان نیمه سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس‌راه استان قم تأکید کرد: در آزاد راه قم- تهران، آزاد راه قم - کاشان، بزرگراه قم - سلفچگان، محور حرم تا حرم جاده قم به سمت گرمسار شاهد افزایش تردد نسبت به سال های قبل بوده است.

پناهی تصریح کرد: در سال جاری دو فقره تصادف در محورهای قم منجر به فوت شدند، یک فقره تصادف در محور فرعی دستجرد روبروی روستای طینوج یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس در این محور واژگون شده که متأسفانه دو نفر در محل حادثه فوت می کنند و یک نفر بعد از انتقال به بیمارستان فوت می کند، یک فقره تصادف دیگر در آزاد راه قم – کاشان خودروی سواری پارک بود و یک خودرو با راننده خودرو پارک شده تصادف می کند که وی بعد از انتقال به بیمارستان فوت می کند.

وی عنوان داشت: بیشترین تصادفات جاده ای استان قم در تعطیلات نوروز در محورهای فرعی مانند محور دستجرد و  قنوات رخ داده است، که علت اصلی تصادفات عدم توجه کافی راننده گان به جلو بوده است.
رئیس پلیس راه استان قم خاطر نشان کرد: حدود 52 نفر نیز در محورهای استان قم مجروح شدند.

پناهی گفت: تعطیلات نوروز از زمان هایی است که پلیس راه بیشترین حضور را در سطح محورها دارد و پلیس راه استان قم با حداکثر نیروها و خودروها در محورها حضور دارند، علاوه بر نیروهای پلیس راه استان قم فرماندهی نیروی انتظامی کشور نیز نیروهایی را در اختیار پلیس قم قرار داده همچنین خودورهای نامحسوس را راهداری در اختیار ما قرار داده به صورت مدام در محورهای استان قم در حال گشت زنی هستند.

رئیس پلیس راه استان قم اضافه کرد: با توجه به اینکه نیروهای پلیس با توجه به حجم تردد ها در محورهای اصلی بیشترین حضور را دارند و در محورهای فرعی کمتر حضور دارند از رانندگان عزیز خواهش می کنیم هنگام تردد در محورهای فرعی حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و حتما توجه کافی به جلو داشته باشند.

وی افزود: بیشترین مشکلی که در ایام نوروز با آن مواجه هستیم این است که اکثراً رانندگانی که از تجربه کمتری برخوردار هستند رانندگی می کنند، توصیه می شوند خانواده ها از افرادی که تجربه بیشتری در رانندگی دارند برای ایام نوروز در تردد های جاده ای رانندگی کنند، رانندگی داخل شهر با رانندگی در خارج از شهر بسیار متفاوت است در رانندگی خارج از شهر با کوچک‌ترین خطا و اشتباه منجر به اتفاقات بزرگی می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس پلیس راه استان قم محورهای فرعی محورهای اصلی استان قم راه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: فروردین سال جاری بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در محورهای استان خوزستان ثبت شد.

محسن کجباف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است، بیشترین تردد بین استانی در ایام نوروز مربوط به روز نهم فروردین با ۱۱۴ هزار تردد است.

وی افزود: محور ماهشهر به بندر امام خمینی (ره) با متوسط تردد روزانه ۲۵۸۶۹، آبادان به خرمشهر با متوسط تردد روزانه ۲۵۷۴۲ و شوش به الوان با ۲۲۳۴۳ تردد روزانه به ترتیب پرترددترین محورهای استان در این مدت گزارش شده‌اند، علاوه بر آن بیشترین تردد از اقصی نقاط کشور در استان خوزستان مربوط به پلاک‌های استان تهران، اصفهان و لرستان است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه بیشتر مقصد خودروهای پلاک خوزستان به استان‌های لرستان، اصفهان و تهران بود، ادامه داد: ۲۱ درصد خودروهای ورودی به استان به طور میانگین یک تا سه روز در استان ماندگاری داشته‌اند.

کجاف با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تماس‌ها با سامانه‌ی ۱۴۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین، ۵۰ هزار و۲۸۰ مورد تخلف سرعت در محورهای استان ثبت شد که محور اندیمشک به پل زال، بندر امام به اهواز و به باغملک به ایذه شاهد بیشترین ثبت تخلف سرعت بوده‌ایم.

کد خبر 748795

دیگر خبرها

  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است