Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی محمدیان‌اردی روز جمعه در جریان بازدید از ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ۲ سال در تعطیلات عید نوروز امسال شاهد انجام مسافرت گسترده شهروندان در سطح کشور هستیم که هم در رونق اقتصادی جامعه و هم در آرامش مردم بسیار موثر بود ولی اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، ممکن است این فرصت تبدیل به تهدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدیریت پیک ششم شیوع کرونا در کشور و استان اردبیل را به علت انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: اگر وضعیت کنونی با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در جریان سفرهای نوروزی کنترل و حفظ نشود، شیوع پیک بعدی کرونا محتمل است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با درخواست از مردم بر رعایت جدی و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در هنگام سفر نوروزی اظهار کرد: باید بپذیریم که مدتی با ویروس کرونا زندگی خواهیم کرد و بر این اساس نباید تمامی کارها را به خاطر کرونا تعطیل کنیم.

وی اضافه کرد: ۲ سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا، سال‌های سختی برای کارکنان حوزه سلامت بود ولی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خدمات گسترده ای در حوزه تامین زیرساخت‌های بهداشت و درمان و نیز در پیشگیری از بیماری‌ها و به خصوص در حوزه درمان و کاهش شیوع کرونا ارائه داد.

دکتر محمدیان‌اردی همچنین با اشاره به پیش بینی انجام سفرهای گسترده شهروندان در فصل تابستان و از نیمه خردادماه افزود: خادمان بخش بهداشت و درمان استان تلاش دارند تا با کنترل دامنه شیوع کرونا، سفر شهروندان دچار اختلال نشده و صنعت گردشگری استان اردبیل بعد از ۲ سال رونق بیشتری بگیرد.

رئیس کمیته بهداشت، درمان، سلامت و محیط زیست ستاد سفرهای نوروزی استان اردبیل همچنین از انجام ۶ هزار و ۲۵۹ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن و محل‌های ارائه خدمت به گردشگران و مسافران نوروزی در سطح این استان خبر داد.

وی اضافه کرد: طی ۹ روز گذشته ۹۰۰ مورد کلرسنجی از مجتمع‌های آبدرمانی و نیز یک هزار مورد سنجش سلامت بهداشتی مواد غذایی در استان انجام شده و هفت تن مواد غذایی فاسد نیز کشف و معدوم شده است.

برچسب‌ها نوروز 1401 کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 کرونا دانشگاه علوم پزشکی نوروز 1401 کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی سفرهای نوروزی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران