Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: از روز گذشته تاکنون محدوده مرکزی شهر نسبت به اوایل تعطیلات خلوت تر شده است، اما پیش بینی می‌شود از فردا و با آغاز پیک دوم سفرهای نوروزی و با بازگشایی آب در زاینده رود، ترافیک در کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد.

سرهنگ علی مولوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با آغاز سال جدید و ورود مسافران نوروزی حجم ترافیک بسیار بالایی در سطح شهر ایجاد شد و حتی گاهی تا بیش از ۶۵ درصد ترافیک افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش ترافیک خیابان‌های منتهی به مراکز تاریخی، تفریحی و تفرجگاه‌ها افزود: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام قوا در محل‌های پر تردد حضور دارند و نسبت به روان سازی ترافیک اقدام می‌کنند همچنین پارکینگ‌هایی که با همکاری شهرداری برای پذیرش مسافران نوروزی پیش بینی شده بود، در اختیار گردشگران قرار گرفت.

آغاز پیک دوم ترافیک نوروزی

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان امکاناتی که در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته را مناسب دانست و گفت: از روز گذشته تاکنون محدوده مرکزی شهر نسبت به اوایل تعطیلات خلوت تر شده است، اما پیش بینی می‌شود از فردا و با آغاز پیک دوم سفرهای نوروزی و با بازگشایی آب در زاینده رود، ترافیک در کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد.

وی به شهروندان اصفهانی توصیه کرد که حتماً از وسیله نقلیه عمومی برای سفر به مرکز شهر استفاده کنند حتی مسافران نوروزی نیز بهتر است از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس برای سفرهای درون شهری استفاده کنند و کمتر با خودرو وارد محدوده مرکزی شهر شوند، خیابان‌ها جوابگوی این حجم از خودرو نیست.

مولوی ضمن اظهار امیدواری درخصوص رعایت اصول ترافیکی از سوی شهروندان گفت: همچنین به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود خودروهایشان را به صورت دوبله در خیابان پارک نکنند، در مکان‌هایی که باعث سد معبر می‌شود یا کنار پیاده رو وسیله نقلیه پارک نکنند چراکه چهره شهر را نازیبا می‌کند و باعث ایجاد گره ترافیکی در معابر می‌شود.

وی ترافیک امروز تا ساعاتی از بعدازظهر را روان توصیف کرد و گفت: امروز ترافیک روان بود و گره ترافیکی نداریم البته در خیابان‌های منتهی به محدوده مرکزی ترافیک همچنان ادامه دارد، اما نسبت به روز گذشته کمی افت کرده است.

برنامه ریزی برای گردش در شهر

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان درباره جان باختگان تصادفات درون شهری در این مدت نیز گفت: در کلانشهر اصفهان یک مورد تصادف منجر به فوت رخ داد که مربوط به یکی از شهرهای اقماری شهرستان اصفهان بود.

سرهنگ مولوی از مسافران نوروزی درخواست کرد: خودروهای خود را در مبادی ورودی شهر و پارکینگ‌های که در نظر گرفته شده پارک کنند و در سطح شهر حتماً نسبت به تابلوهای مسیریاب توجه ویژه داشته باشند تا سرگردان نشوند چراکه همین موضوع باعث بالا رفتن حجم ترافیک و ایجاد گره ترافیکی در شهر می‌شود.

وی همچنین برنامه ریزی برای گردش در شهر پیش از ورود به خیابان‌ها را ضروری دانست و گفت: قبل از ورود به شهر برای عبور از مکان‌های مورد نظر خود برنامه ریزی و آنها را مرور کنند که حرکاتی مانند تغییر مسیر ناگهانی باعث حادثه و ترافیک نشود.

سرهنگ مولوی با تاکید بر ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، ادامه داد: برخی از مسافران از نرم افزارهایی که مسیر یابی است در هنگام رانندگی استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است و باید مراقب باشند، سرنشینان خودرو نیز به گونه‌ای رفتار کنند که حواس راننده پرت نشود همچنین استفاده از کمربند ایمنی نقش مؤثری در کاهش حوادث منجر به فوت در تصادفات می‌شود.

کد خبر 563824

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان آخرین وضعیت ترافیک اصفهان کنترل ترافیک افزایش ترافیک راهبندان تردد مسافران نوروزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسافران نوروزی شهرستان اصفهان محدوده مرکزی آغاز پیک دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد

دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان از امروز (چهارشنبه) با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به‌کار کرد و تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری دایر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان با همت معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل‌ونقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی تا چهاردهم اردیبهشت جاری ادامه دارد.

کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل‌ونقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل‌ونقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد.

ساعات بازدید از نمایشگاه ۰۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749586

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • تحقق شعار سال در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان اصفهان
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد