Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری کشور محسوب می‌شود و در کنار استان خوزستان به عنوان دو استان اول کشور در زمینه سفرهای نوروزی قرار گرفته است.

استانی که کمتر از یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، در همین تعطیلات نوروزی حدود سه میلیون مسافر نوروزی را میزبانی کرده است و آمارها بیانگر افزایش تردد در نقاط مختلف استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش سفر به بوشهر

به گفته دبیر ستاد خدمات سفر استان بوشهر، تاکنون استان بوشهر بعد از استان خوزستان رتبه دوم کشور در ورود گردشگر را دارد.

هوشنگ رستم پور افزود: تا کنون حدود سه میلیون نفر سفر اقامت در بوشهر ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از افزایش خودروهای ورودی به استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۳۷ هزار خودرو در ۹ روز گذشته وارد استان بوشهر شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد افزایش یافته است.

این افزایش حضور مسافران و ترددهای شهری و بین شهری در استان بوشهر نیازمند مدیریت مناسب در زمینه بیماری کرونا است و باید نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز صورت گیرد.

رنگ‌بندی جدید کرونایی

استان بوشهر در پایان سال ۱۴۰۰ دارای هشت شهر با وضعیت زرد کرونایی و دو شهر با وضعیت آبی کرونایی بود که در رنگ‌بندی جدید کرونایی این ترکیب به هم خورده است و یک شهرستان با وضعیت نارنجی به نقشه اضافه شده است.

البته در این نقشه جدید، تعداد شهرهای زرد از هشت به شش شهر کاهش یافته و علاوه بر نارنجی شدن یکی از شهرستان‌های زرد، یکی دیگر از شهرستان‌های زرد هم به وضعیت آبی تغییر وضعیت داده که جای امیدواری دارد.

بر این اساس در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان تنگستان نارنجی است و شهرستان‌های دشتستان، کنگان و گناوه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند.

شهرستان‌های دیلم، بوشهر، دشتی، دیر، جم و عسلویه نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

افزایش بستری‌های کرونایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته ۱۹ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده و ۲۰ نفر نیز با حال خوب ترخیص شده‌اند.

حسن ملکی‌زاده با اشاره به اینکه بستری‌های کرونایی نسبت به چند روز قبل که به کمتر از ۵۰ نفر رسیده بود افزود: در حال حاضر ۵۴ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که هفت نفر تحت مراقبت ویژه بوده و سه نفر در وضعیت حاد بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۱۴۸ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند اضافه کرد: در استان بوشهر تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۳۷ نفر در استان به کرونا مبتلا شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزانه شاهد افزایش موارد ابتلاء و بستری‌ها در استان هستیم این زنگ خطری برای ورود به پیک هفتم خواهد بود.

خطر پیک هفتم کرونا

وی تاکید کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای بسته، اماکن گردشگری و تجاری عامل انتقال ویروس کرونا بوده و اگر مردم رعایت نکنند شاهد بحرانی مانند موج ششم خواهیم بود.

ملکی با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد عدم استفاده مردم از ماسک هستیم گفت: این امر بسیار خطرناک بوده و مردم باید کماکان استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون را برای حفظ سلامت خود به صورت جدی ادامه دهند.
وی توصیه کرد: مسافران حتی‌المقدور اسکان خود را در شهر گناوه قرار نداده و جهت اسکان به شهرها و روستاهایی که از نظر تجمع خلوت‌تر هستند مراجعه کنند.

وی بیان داشت: تمام واکسن‌های موجود در کشور در سبد واکسیناسیون استان بوشهر و شهرستان گناوه موجود است از این رو از تمام هم‌میهنان عزیزی که به این استان مراجعه می‌کنند درخواست می‌شود نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هم استانی‌ها و مسافران ما را به سمتی سوق خواهد داد که بعد از پایان تعطیلات نوروزی به سمت افزایش تعداد ابتلاها، بستری‌ها و در نهایت فوتی‌ها برویم.

کد خبر 5453672

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا بوشهر مسافران نوروزی گردشگری نوروز ویروس کرونا سفرهای نوروزی نوروز 1401 کرمانشاه سانحه تصادف بارش برف اردوهای راهیان نور آمار کرونا خطبه های نماز جمعه استان بوشهر بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • مسؤولان به وضعیت راه‌های نامطلوب استان بوشهر رسیدگی کنند
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی