Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:15:20 GMT

فعالیت ۳۳ تردد شمار در مناطق مختلف شهر قم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۰۱۹۶

فعالیت ۳۳ تردد شمار در مناطق مختلف شهر قم

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ذاکریان عصر جمعه در بازدید استاندار قم از مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری، اظهار داشت: هم اکنون ۳۳ تردد شمار در مناطق مختلف شهر قم وجود دارد که این تردد شمارها می‌توانند آمار ورودی و خروجی به شهر مقدس قم را ثبت کنند.

سرپرست فرمانداری قم عنوان داشت: آمار متمرکزی از میزان حوادث و تصادفات به دلیل فقدان مدیریت واحد و یکپارچه در این زمینه اعلام نمی‌شود و نهادهای مختلف همانند اورژانس، پلیس و آتش نشانی آمارهای متفاوتی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی دوربین‌های هوشمند نصب شده توسط شهرداری در سطح شهر با سامانه‌های پلیس ارتباط ندارند که این امر موجب شده تخلفات ثبت شده اعمال قانون نشود که این شرایط به جز در تهران در سایر کلانشهرها وجود دارد و این دوربین‌ها به سامانه پلیس متصل نیست.

ذاکریان ابراز داشت: فقدان این ارتباط موجب شده تا اعمال قانون به صورت دستی صورت پذیرد و از آنجایی که این اعمال قانون؛ برای رانندگان به صورت پیامکی اطلاع رسانی نمی‌شود تاثیرگذاری و بازدارندگی آن نیز به مراتب کمتر خواهد بود.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم نیز اظهار داشت: با استفاده از ۱۴۰ دوربین نظارتی پایش تصویری شهر قم صورت می‌گیرد که یکی از مشکلات موجود، عدم ارتباط سامانه‌های شهرداری و پلیس است که مقدمات این کار فراهم شده که امیدواریم در اوایل امسال این امر محقق شود.

وحید برزو عنوان کرد: در بلوار آیت‌الله بروجردی ۶ درگاه در مسیرهای رفت و برگشت و در بلوار غدیر نیز سامانه‌های ثبت آنلاین تخلفات وجود دارد که ثبت تخلف سرعت به صورت آنلاین صورت می‌پذیرد.

کد خبر 5453653

منبع: مهر

کلیدواژه: قم تردد وسایل نقلیه دوربین نظارتی فرماندار قم بوشهر مسافران نوروزی گردشگری نوروز ویروس کرونا سفرهای نوروزی نوروز 1401 کرمانشاه سانحه تصادف بارش برف اردوهای راهیان نور آمار کرونا خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان یک‌طرفه شد

فرمانده پلیس راه کندوان مازندران گفت که به علت حجم‌ سنگین تردد و ترافیک خودروها، این محور از دقایق پیش از بالای منطقه طویر مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه شد.

سرگرد محمد احمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم تا زمان تخلیه بار ترافیکی این محور کوهستانی و پرتردد از سوی پلیس راه فراجا و مازندران اتخاذ و اجرا می‌شود.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته حوادثی در این محور گزارش نشده است.

وی به رانندگان توصیه کرد که قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو را در این محور کوهستانی و پرتردد کشور رعایت کنند تا خاطره خوبی از سفرشان رقم بزنند.

محور کرج - چالوس جزو شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

محور کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می کنند که در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد می رسد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • کندوان یک‌طرفه شد