Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دولت ژاپن بیش از 200 هزار دُز واکسن «آسترازنکا» علیه ویروس کرونا را به عنوان کمک بشردوستانه به ازبکستان ارسال کرد.

نمایندگی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ازبکستان اعلام کرد در چارچوب برنامه جهانی کواکس به شهر «تاشکند» بیش از 200 هزار دُز واکسن «آسترازنکا» علیه ویروس کرونا به طور بلاعوض ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ژاپن برای مبارزه با «کووید-19» در ازبکستان به این کشور به طور کلی بیش از 10 میلیون دلار کمک بلاعوض ارائه کرده است.

نمایندگی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برنامه ریزی می‌کند در چارچوب برنامه جهانی کواکس تا اواسط سال 2022 میلادی به ازبکستان 24 میلیون و 600 هزار دُز واکسن علیه ویروس کرونا ارسال کند.  

بدین ترتیب، تعداد کل واکسن علیه ویروس کرونا در این کشور به 61 میلیون و 470 هزار دُز رسیده است که شامل 41 میلیون و 900 هزار دُز واکسن چینی- ازبکی(ZF-UZ-VAC2001 )، بیش از 8 میلیون و 500 هزار دُز واکسن «مادرنا»، بیش از 4 میلیون و 600 هزار دُز «فایزر»، 2 میلیون و 600 هزار دُز واکسن «آسترازنکا»، یک میلیون و 976 هزار دُز واکسن «سیناواچ»، یک میلیون و 341 هزار دُز واکسن روسی «اسپوتنیک-V» و 343 هزار و 300 دُز واکسن «اسپوتنیک لایت» می‌شود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ازبکستان، در این کشور تا امروز 47 میلیون و 300 هزار دُز واکسن مصرف شده است.

بر اساس آمار، تعداد مبتلایان به کرونا در ازبکستان به 237 هزار و 384 نفر رسیده است.

تاکنون در این کشور 234 هزار و 860 نفر از کرونا بهبود یافتند و 1637 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: بیش از 200 هزار د ز واکسن آسترازنکا از ژاپن به ازبکستان علیه ویروس کرونا هزار د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • سخت‌ترین تصمیم سال علیه پاس گل قایدی! (عکس)
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!