Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رهر جنبش انصارالله با اشاره به هشتمین سال حمله و تجاوزگری ائتلاف سعودی ـ اماراتی به یمن و کشتار مردم این کشور خاطرنشان کرد، حتی کشتارهای دسته‌جمعی صورت‌گرفته علیه غیرنظامیان در حملات ائتلاف متجاوز سعودی وجدان اکثر نهادهای رسمی بین‌المللی را تکان نداد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید عبدالملک الحوثی رهبر جبنش انصارالله یمن طی سخنان تلویزیونی به مناسبت روز ملی ایستادگی در این کشور که به طور مستقیم از شکبه خبری العالم پخش شد، گفت: رفتار مجرمانه، وجهه بارز این جنگ از همان ساعات نخست آغاز آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الحوثی گفت: مشارکت انگلیس در جنگ و نظارت آمریکا بر آن به وضوح مشخص است.
وی افزود: موضع حاکم بر سازمان‌های رسمی بین‌المللی و عربی در قبال این جنگ و جنایات ائتلاف متجاوز، نادیده گرفتن این جنایات بود.
رهبر جبنش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: حتی کشتارهای دسته‌جمعی صورت‌گرفته علیه غیرنظامیان وجدان اکثر نهادهای رسمی بین‌المللی را تکان نداد.
وی افزود، در جریان جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، که امروز وارد هشتمین سال خود شده است، بیش از 10 هزار یمنی شهید و ده‌ها هزار نفر دیگر مجروح شده اند.
درهمین حال کمیته تجمعات و هماهنگی‌ها در یمن در بیانیه‌ای از ملت این کشور خواست، با آغاز ورود جنگ ائتلاف سعودی- اماراتی علیه یمن به هشتمین سال خود، برای مشارکت در راهپیمایی روز ملی مقاومت، در روز شنبه (6 فروردین/ 26 مارس) به صورت گسترده در خیابان‌های اصلی حضور یابند.
سید عبدالملک الحوثی افزود: تجاوز به یمن، هیچ توجیه مشروعی ندارد و «اعلام تجاوز به یمن از واشنگتن به این سبب بود تا نشان دهد که [آمریکا] ناظر و مهندس این تجاوز است».
وی خاطر نشان کرد، آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، مهندسان تجاوز به یمن هستند. رهبر انصارالله با اشاره به اینکه مشارکت انگلیس در حمله به یمن، برجسته و واضح است، گفت: «عربستان و امارات، مجریان حمله هستند و سایر اعضای ائتلاف نیز در ازای پول، اجیر شده‌اند».
سید عبدالملک با تأکید بر اینکه رفتار جنایتکارانه، شاخصه اصلی این حملات بوده است، ادامه داد: «موضع انسانی و اخلاق، متعلق به گرههای محور مقاومت، آزادگان امت اسلام بود، ولی از آغاز این تجاوز، شاهد سکوت بین‌المللی بودیم».
وی با بیان اینکه در کنار سکوت جهانی در قبال جنایات در یمن، برخی حتی این کشتارها را تبریک می‌گفتند، افزود: «ائتلاف، ملت یمن را در هر جا و مکانی هدف قرار داد و زیرساختها را نیز بمباران کرد. ائتلاف متجاوز بیش از 27 تریلیون و 850 میلیارد ریال از منابع یمن را غارت کرد».
رهبر انصارالله، با اشاره به اینکه ائتلاف متجاوز به هر نحوی تلاش کرد که به ملت یمن، آسیب وارد کند، جنگ اقتصادی علیه یمن را بسیار شدید دانست و نخستین عنوان آن را «غارت منابع ملی» توصیف کرد.
به گفته الحوثی «ائتلاف متجاوز در تلاش بود که بر سازه‌های نفتی، بندرگاهها و منابع ملی به صورت کامل، مسلط شود. این ائتلاف، درآمدهای منابع نفتی یمن را غارت و ملت ما را از این منابع محروم می‌کند».
سید عبدالملک الحوثی با انتقاد از محاصره یمن و جنگ اقتصادی علیه این کشور، گفت: «هدف ائتلاف متجاوز از محاصره، شکنجه و تسلیم کردن ملت است... این ائتلاف حتی، تلاش کرد که مانع از ورود زمینی فرآورده‌های نفتی شود».
رهبر انصارالله با بیان اینکه، توحش و جنایت علیه ملت یمن با هدف فروپاشی و تسلیم کامل آن صورت می‌گیرد، گفت، کشورهای ائتلاف متجاوز قصد داشتند ملت یمن را آواره کنند، ولی انسجام ملی در برابر این ائتلاف، بهترین گواه قدرت، اراده و اطمینان به خداست.
وی با اشاره به این که ملت یمن، دشمن خود را به خوبی می‌شناسد و به همین دلیل، واکنش آگاهانه‌ای دارد، تصریح کرد، ائتلاف متجاوز نیز شکست خود را در واکنش ملت آگاه یمن می‌داند.
ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 به دنبال انقلاب مردم یمن و استعفای رییس جمهوری این کشور، با ادعای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی به قدرت تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی آن را آغاز کرد به طوری که علاوه بر به شهادت رساندن بیش از 10 هزار یمنی و برجای گذاشتن ده‌ها هزار مجروح، به آواره شدن میلیون‌ها نفر، تخریب زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار منجر شده است.
در همین حال سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه ای از عملیات امروز (جمعه 5 فروردین ماه) در خاک سعودی، در راستای عملیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد.
وی خاطرنشان کرد، انجام این عملیات، پاسخی به تداوم محاصره و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی است. در جریان عملیات امروز نیروهای یمنی، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض هدف حملات موشکهای بالدار قرار گرفت.
یحیی سریع گفت: « پالایشگاههای رأس تنوره و رابغ هدف چند پهپاد قرار گرفت. جیزان و نجران نیز هدف شمار زیادی پهپاد قرار گرفت». وی با اشاره به بمباران اهداف مهم و حیاتی در مناطق جیزان، ظهران، ابها و خمیس مشیط با موشکهای بالستیک، خاطر نشان کرد: «در چارچوب اهداف شکست محاصره، حملات بیشتری انجام خواهیم داد».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن رهبر انصارالله ائتلاف متجاوز سید عبدالملک ائتلاف سعودی هشتمین سال بین المللی ملت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با معرفی راه‌یافتگان ۵ بخش اصلی جشنواره  «طنزپهلو» در کاریکاتور، شعر طنز، داستان کوتاه طنز، نثر طنز و بخش طنز چندرسانه‌ای،  نفرات اول تا سوم هر بخش در روز اختتامیه تقدیر می‌شوند.

اسامی نامزدهای نهایی راه‌یافته به بخش داوری هشتمین دوره جشنواره «طنزپهلو» به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

بخش شعر

عباس احمدی، مجتبی احمدی، جواد حیدری، سعید زینلی زاده، علی سلیمیان، محمدحسن صادقی، نیما طباطبایی، عبدالرضا قیصری، علی اکبر مدرس زاده، حمیدرضا ملایی، سید محمد جواد میرصفی

بخش نثر

رضا احسان پور، عباس احمدی، ارژنگ حاتمی، وحید حاج سعیدی، مریم حسن‌نژاد، محمدرضا زروندی، محمد زندی، محمدحسین صادقی، سید محمدجواد کیش بافان، افشین محمدی

بخش داستان

الهه ایزدی لای بیدی، ایمان ابیلی، رضا احسان پور،  مریم ابراهیمی شهرآباد، فاطمه الهی شیروان، وحید حاج سعیدی، سمیه سادات میرعباسی،  سعید قلیزاده، بنیامین کلاچاهی ثابت، فاطمه یوسفی

بخش کاریکاتور و کارتون

هیبت احمدی، حسن امیدی، محمدعلی خلجی، محمد علی رجبی، علی رفیعی، سوده سلامت قمصری، هدیه صدیقی کسمائی، سالار عشرت خواه، مهدی منصوری، عاطفه یاریان

بخش چندرسانه‌ای

عباس احمدی، فرشته پناهی، سید محمد پیشنمازی، لیلا تندرو، حسن حاتمی، محمدمهدی رضایی، حمید علیزاده، سید محمدجواد کیش بافان نفرات اول تا سوم در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.

بنا بر همین گزارش، آئین اختتامیه جشنواره  «طنزپهلو»، ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اجرای رضا رفیع و موسیقی پرواز همای برگزار می‌شود.

هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنزپهلو» با همکاری معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حال برگزاری است و عباس حسین‌‌نژاد دبیری این دوره را به عهده دارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • صد و پنجاه و هشتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله