Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان سیدحکمت‌اله موسوی افزود: باتوجه به بهبود وضعیت شیوع کووید-۱۹ در کشور و لغو محدودیت‌ کرونایی، فعالیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در خوزستان نیز  از سر گرفته شد.
وی  ادامه داد: بر این اساس، دربازه زمانی ۲۵ اسفند گذشته تا سوم فروردین‌ ۱۴۰۱، در مدت هشت روز، تعداد ۴۸ هزار و ۴۱۵ نفرشب اقامت در خوزستان به ثبت رسید که از این تعداد یک‌هزار و ۸۶۴ نفرشب اقامت در هتل‌ها، ۶ نفرشب در اقامتگاه‌های سنتی، ۲۱۹ نفرشب در مهمان‌پذیر، ۱۷۰ نفرشب در هتل‌آپارتمان، ۵۳ نفر شب در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هشت‌هزار و ۳۱ نفرشب در خانه‌ مسافرخانه‌ها، ۲۵هزار و ۲۲۷ نفرشب در اقامتگاه‌ی موقت، هفت‌هزار و ۲۶۵ نفر شب در مدارس و پنج‌هزار و ۲۹۲ هزار نفر شب نیز در میهمان‌سراهای دولتی، خوابگاه‌های دانشجویی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ثبت شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان افزود: در این مدت مجموع بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی ۲۶۶ هزار و ۸۱۰ نفر بود که در این میان، ۴۹هزار و ۹۱۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، ۴۰ هزار ۱۹۰ نفر از جاذبه‌های تفریحی، ۴۶ هزار ۶۳۲ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز، سه‌هزار و ۲۰۰ نفر از جاذبه‌های صنایع‌دستی، ۴۳هزار و ۵۶۴ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۱۵ هزار و ۸۴۲ نفر از جاذبه‌های فرهنگی، ۵۰ هزار و ۵۱۷ نفر از جاذبه‌های مذهبی و ۱۶هزار و ۹۵۰ نفر نیز از موزه‌های خوزستان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه در ۲ تا سه سال گذشته قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته توسط کمیته نظارت و تنظیم بازار خوزستان نیزبیان کرد: در این بازه زمانی یک‌هزار و ۵۲۵ تن شکر، یک‌هزار ۵۰۰ تن برنج هندی، ۶۸۳ تن مرغ، ۱۰ تن گوشت منجمد و ۲هزار ۵۶۰ تن میوه در سطح خوزستان توزیع شده است و ۱۵۷ غرفه توزیع میوه نیز راه‌اندازی شد.
موسوی  بیان کرد: همچنین تعداد ۲۶ کمپ با ظرفیت ۳۹ هزار و ۶۴۳ نفر از سوی چند شهرداری در خوزستان بهسازی و تجهیز شده و در اختیار گردشگران قرار گرفته است و بقیه در مرحله تجهیز هستند؛ ضمن اینکه حدود ۲۲ ایستگاه امداد هلال احمر در جاده‌ها مستقر هستند که از این تعداد، چهار پست هم ثابت و هم سیار و یک پست سیار و ۱۶ پست ثابت هستند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان ادامه داد: آمار ورود گردشگران به خوزستان با هواپیما در این هشت روز ۲۹هزار و ۲۲۱ نفر و ورود با قطار ۶ هزار و ۱۸۴ نفر بود.همچنین درصد اشغال هتل‌های خوزستان تاکنون حدود ۸۰ درصد بوده است که نسبت به سه سال گذشته در مدت مشابه که هیچ پذیرشی نداشتند رشد فوق‌العاده‌ای داشته است.
موسوی با بیان این‌که تعداد گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی خوزستان نیز در این مدت ۴۱۸ نفر بوده است افزود: ۳۱ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری خوزستان در این مدت توسط کارشناسان صورت گرفت.

برچسب‌ها نوروز 1401 گردشگری نوروز خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 گردشگری نوروز نوروز 1401 گردشگری نوروز خوزستان اهواز نفر از جاذبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران

ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایسنا، امید شریفی ـ مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه ـ که صدور پلاک بین‌المللی وسایل نقلیه توسط آن صورت می‌گیرید، با اعلام این خبر، گفت: الزام دریافت و نصب «پلاک گذر موقت» به عنوان یکی از عوامل معطلی و سرگردانی مسافران و گردشگران در مرزهای ورودی کشورمان بود. این مشکل، سالیان متمادی نارضایتی گردشگران را موجب شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، موضوعِ بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین‌المللی به کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمام واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

او ادامه داد: در پی اجرای این طرح، از ین پس بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و قانون الحاق ایران به‌ کنوانسیون عبور و مرور جاده‌ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد در داخل مرزهای کشور، بلامانع است و فقط خودروهایی‌ که بدون پلاک بین‌المللی قصد ورود به‌ کشور را دارند به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمام مبادی ورودی به کشور ملزم خواهند بود.

سخنگوی کمیته تسهیل تردد زمینی ایران با کشورهای همسایه گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم درباره «اولویت‌های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‌گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، در دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان‌های مسئول انجام شده است.

او ادامه داد: از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه‌های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب‌وکار تمام صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می‌شود، طرح روان‌سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

شریفی یادآور شد: سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه‌های گردشگران دنیا است. این نوع سفر در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این‌رو، تسهیل تردد بین‌المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می‌تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی به‌ویژه تولید ناخالص داخلی کشور مؤثر عمل کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران