Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@06:55:03 GMT

حل موضوعات باقی‌مانده در وین، نیازمند تصمیم آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۵۵۶۱

حل موضوعات باقی‌مانده در وین، نیازمند تصمیم آمریکا

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیرخارجه بلژیک گفت: یکی دو موضوع در مذاکرات باقی است که نماینده اتحادیه اروپا درحال پیگیری از آمریکایی‌ها است.

به گزارش ایمنا، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از نوزدهم بهمن و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت‌های ایران و آمریکا هم در وین صرفاً از طریق تبادل یادداشت‌های غیر رسمی که از سوی هماهنگ کننده اروپایی بین هیئت‌ها مبادله می‌شود نظراتشان را به یکدیگر منعکس می‌کنند.

گفتنی است، گفت‌وگوهای وین از نوزدهم بهمن تا بیستم اسفندماه سال گذشته در سطوح مختلف در حال برگزاری بود تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا تا حالا به وقفه‌ای کوتاه انجامیده است. همچنین قرار است انریکه مو را، مسئول هماهنگ‌کننده گفت‌وگوهای وین، فردا با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان دیدار و گفت‌وگو کند.

از زمان بازگشت هیئت‌ها به پایتخت‌ها، رایزنی‌ها و تماس‌ها میان وزیر خارجه و جوزف بورل و دیگر همتایان و همچنین علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مو را هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها به صورت بی‌وقفه و مستمر ادامه یافته است.

طبق شنیده‌ها مو را پس از این دیدار روز دوشنبه جهت گفتگو با مقام‌های آمریکایی راهی واشنگتن خواهد شد اما در این گفت‌وگوی تلفنی صوفیا ویلمز، وزیر امور خارجه بلژیک به همکاری‌های پارلمانی و برخی از معاهدات دوجانبه اشاره کرد و همکاری نزدیک و متقابل دو کشور را در توسعه مناسبات اقتصادی و حل برخی از مسائل موجود با اهمیت خواند.

امیرعبداللهیان و صوفیا ویلمز، بر تقویت روابط اقتصادی و گسترش حجم تبادلات تجاری و همکاری نزدیک دو کشور در موضوعات مختلف تاکید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 564096

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان وزیر خارجه بلژیک مذاکرات وین اتحادیه اروپا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • رضوانی عضو هیئت رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد