Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق اکبری استفاده ازسواحل را حق همه مردم دانست و گفت: ۱۰۴ کیلومتر ازحریم قانونی دریا در مازندران دریکسال گذشته آزادسازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدصادق اکبری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: درراستای منویات مقام معظم رهبری(ره) و تاکیدات رئیس  محترم قوه قضائیه وپیگیری سیاست آزادسازی حریم قانونی سواحل تا استیفای نهایی حقوق مردم، تلاش ها واقدامات بسیاری صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از 473 کیلومتر نوارساحلی ریال 318 کیلومتر آزاد و155 کیلومتر ازگذشته تصرف شده بود که با پیگیری های مستمر وهمکاری نهادها وارگان های مرتبط  45.2 کیلومتر که در تصرف نهادهای دولتی بود آزادسازی شد همچنین 59.7 کیلومتر درتصرف بخش خصوصی نیز آزادسازی شد.

رئیس کل دادگستری مازندران استفاده ازسواحل را حق همه مردم دانست وتاکبد کرد:هم اکنون 25.6 کیلومتر همچنان تحت تصرف است که ازاین  مقدار2کیلومتر درتصرف نهادهای دولتی و 23.6 کیلومتر نیز در تصرف بخش خصوصی است وآزادسازی  آن درحال پیگیری است.

اکبری خاطرنشان کرد: همه مردم حق دارند به راحتی و در امنیت کامل ازسواحل استفاده کنند و در مساله آزادسازی سواحل هیچ استثنایی وجود ندارد و این اقدام  با تخریب ساخت و سازهای مراکز دولتی وقوه قضائیه  آغاز شد.

وی با اشاره به  اهمیت حفظ اراضی ملی ومنابع طبیعی افزود: منابع طبیعی متعلق یه همه مردم است ودادگستری استان درجهت حفظ حقوق بیت المال با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند دراین راستا گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی ملی نقش مهمی دارد ومردم می توانند درصورت مشاهده تخلف وتصرف ازطریق سامانه سجام موارد را اعلام کنند البته  گشت حفاظت اراضی نیز باید به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه های  استحفاظی باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: در یکسال گذشته  از420 مورد اراضی ملی ومنابع طبیعی به مساحت یک میلیون و 943هزار مترمربع با ارزش یک هزار و353 میلیارد تومان در استان رفع تصرف شد.
عالی ترین مقام قضایی استان در ادامه افزود: از اراضی تصرف شده 87 مورد به مساحت بیش از60 هکتار مربوط به آمار اجرای احکام برای تصرفات و33 مورد به مساحت 133.37 مربوط به اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون جنگل ها بوده است که رفع تصرف وخلع ید شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: در سال گذشته مشکل ۶۱ واحد تولیدی استان مازندران بررسی شد و نسبت به رفع مشکل و احیای این واحد‌های تولیدی اقدام شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اراضی ملی همه مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر