Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون مرگ و میر کرونایی تاکنون، رکورد بالاترین آمار قربانیان کووید در جهان را شکست
 به گزارش خبرگزاری آریا،بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، مجموع آمار مبتلایان به کووید-19 در جهان تاکنون به 481 میلیون و 270 هزار و 392 نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و 146 هزار و 27 نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده و 415 میلیون و 389 هزار و 993 نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین آمریکا با بیش از 81.6 میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از 43 میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.
آمار مبتلایان به کووید-19 در برزیل نیز از 29.8 میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. برزیل در عین حال با بیش از 658 هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید 19 در جهان محسوب می‌شود.

مجموع تلفات کرونا در آمریکا در آستانه یک میلیون نفر
پس از آن هند با بیش از 521 هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.
همچنین در اروپا، روسیه با گذشتن از آمار 367 هزار قربانی، هم اکنون بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.
فرانسه همچنین با ثبت بیش از 24.9 میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.
 کره جنوبی نیز اولین کشور شرق آسیایی است که از ابتدای همه گیری تاکنون به فهرست 10 کشور نخست این جدول با بالاترین آمار مبتلایان پیوسته است.
بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، آرژانتین، ویتنام، هلند، ایران، ژاپن، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، استرالیا، مالزی، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، آفریقای جنوبی، اتریش، فیلیپین، پرو، پرتغال، تایلند، شیلی، کانادا و سوئیس نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-19 که تاکنون در 225 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
در این لینک مشروح آمار گستردگی ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا به روزرسانی می شود.

رکورد کرونا در شانگهای شکسته شد
شانگهای امروز یک رکورد روزانه جدید برای موارد بدون علامت کووید-19 گزارش کرد.
به گزارش رویترز، شانگهای امروز  یک رکورد روزانه جدید برای موارد بدون علامت کووید-19 گزارش کرد.
شانگهای 2631 مورد جدید بدون علامت را برای 26 مارس گزارش کرد که تقریباً 60 درصد از کل موارد جدید بدون علامت چین را در آن روز تشکیل می‌داد. این کلانشهر به طور جداگانه 47 مورد جدید با علائم را گزارش کرده است.
در حالی که تعداد موارد در شانگهای بر اساس استانداردهای جهانی کم است، این شهر 26 میلیون نفری به محل آزمایش استراتژی « کووید صفر» چین تبدیل شده زیرا تلاش می‌کند نوع بسیار عفونی امیکرون را تحت کنترل درآورد.
شانگهای برای جلوگیری از بی ثبات کردن اقتصاد خود در برابر قرنطینه کامل مقاومت کرده است.
براساس گزارش کمیسیون ملی بهداشت چین، دو روز گذشته یک هزار و 366 مورد ابتلا به ویروس کرونا که یک هزار و 301 مورد آن منشا داخلی دارد، شناسایی شده است. اقدامات کنترل و پیشگیری پاندمی در استان‌ها و شهرهایی که موارد منشا داخلی در آنها مشاهده شده، همچنان ادامه دارد.

علائم اولیه سویه جدید کرونا 
پزشکان در چندین کشور به ویژه ایالات‌متحده، در رسانه‌های اجتماعی به همکاران خود در مورد افزایش بیمارانی که اغلب با حالت تهوع، استفراغ و درد شکم مراجعه می‌کنند، هشدار دادند. پزشکان ادعا می‌کنند که شواهدی در حال ظهور است که نشان می‌دهد سویه‌های فرعی جدید کرونا به روده حمله می‌کنند.
دکتر ریسا هوسینو، متخصص اطفال گفت: «اگر علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال، سوزش سر دل یا درد شکم دارید بهتر است تست کرونا را انجام دهید. من شاهد افزایش شدید این علائم هستم که گاهی اوقات بدون هیچ گونه علائم در دستگاه تنفسی فوقانی ظاهر شده است.»

علائم مشترک با کرونا دلتا و کرونا اومیکرون
پزشکان هندی ادعا می‌کنند که اگرچه نیاز به مراقبت برای هر نوع تغییر در علائم بالینی وجود دارد اما تاکنون تغییراتی گزارش نشده است و این علائم مربوط به روده در طول امواج دلتا و امیکرون نیز بوده است.
دکتر سریکانتا جی تی، متخصص ریه اطفال می‌گوید: «ما این موارد را در موج‌های مختلف کووید دیده‌ایم و تعداد بیشتر موارد در طول سویه کرونا امیکرون به ما سرنخی داد که کووید واقعا فقط مشکلات تنفسی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند علائم غیرتنفسی نیز ایجاد کند».

علائمی که تاکنون برای انواع سویه کرونا اعلام شده
در همین حال، کمیته مشاوره فنی در جلسه اخیر خود به پزشکان اطلاع داد که مراقب هرگونه تغییر در علائم بالینی باشند.
تاکنون 25 علامت افراد مبتلا به کرونا دلتا و امیکرون شامل تب بالا، لرز، سرفه، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، خستگی، درد عضلانی یا بدن درد، سردرد، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، گلودرد یا صدای خشن، احتقان یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ، اسهال، سرفه مداوم، کمردرد، از دست دادن اشتها، دلیریوم، سوزش سر دل، نفخ، فلج خواب، بثورات پوستی، تعریق شبانه، زبان کووید، انگشتان پا یا انگشتان کووید، درد قفسه سینه و درد شکم است.

ادعای جدید پزشکان: کرونا به جای ریه به این عضو بدن حمله می‌کند
پزشکان ادعا می کنند که ابتلا به زیرسویه جدید کرونا با این علائم آغاز می‌شود.
 پزشکان در چندین کشور به ویژه ایالات‌متحده، در رسانه‌های اجتماعی به همکاران خود در مورد افزایش بیمارانی که اغلب با حالت تهوع، استفراغ و درد شکم مراجعه می‌کنند، هشدار دادند.
پزشکان ادعا می‌کنند که شواهدی در حال ظهور است که نشان می‌دهد سویه‌های فرعی جدید به روده حمله می‌کنند.
دکتر ریسا هوسینو، متخصص اطفال گفت: «اگر علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ، اسهال، سوزش سر دل یا درد شکم دارید تحت آزمایش کووید قرار گیرید. من شاهد افزایش شدید این علائم هستم که گاهی اوقات بدون هیچ گونه علائم در دستگاه تنفسی فوقانی است.»
پزشکان هند ادعا می‌کنند: اگرچه نیاز به مراقبت برای هر نوع تغییر در علائم بالینی وجود دارد اما تاکنون تغییراتی گزارش نشده است و این علائم مربوط به روده در طول امواج دلتا و امیکرون نیز بوده است.
دکتر سریکانتا جی تی، متخصص ریه اطفال گفت: «ما این موارد را در موج‌های مختلف کووید دیده‌ایم و تعداد بیشتر موارد در طول امیکرون به ما سرنخی داد که کووید واقعا فقط مشکلات تنفسی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند علائم غیر تنفسی نیز ایجاد کند».
در همین حال، کمیته مشاوره فنی در جلسه اخیر خود به پزشکان اطلاع داد که مراقب هرگونه تغییر در علائم بالینی باشند.

تنها علامتی که بیانگر تفاوت ابتلا به سرماخوردگی و امیکرون است
 واکسیناسیون خطر ابتلا به ویروس را تا حدی کاهش داده است و علائم ابتلا به امیکرون در بین افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند را می‌توان به راحتی با سرماخوردگی اشتباه گرفت.
به نقل از نیوز، موارد ابتلا به کووید در بریتانیا و سایر نقاط جهان دوباره در حال افزایش است. واکسیناسیون خطر ابتلا به ویروس را تا حدی کاهش داده است و علائم ابتلا در افراد واکسینه شده  نسبتا خفیف است.
نتایج مطالعه‌ای که در نشریه بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژی Eurosurveillance منتشر شد، هشت علامت کلیدی ابتلا به این سویه را شناسایی کرد.
این علائم شامل سرفه، آبریزش بینی، خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی، تب و عطسه است بنابراین چگونه می‌توانیم تفاوت بین ابتلا به امیکرون و سرماخوردگی را تشخیص دهیم؟
کارشناسان فکر می‌کنند ممکن است دو علامت هشداردهنده اولیه اومیکرون را شناسایی کرده باشند که سرگیجه و خستگی است. این خستگی چیزی فراتر از احساس خستگی معمولی است و می‌تواند شامل سردرد، درد بدن ناشی از درد یا ضعیف شدن عضلات و حتی تاری دید و از دست دادن اشتها باشد.
آفریقای جنوبی یکی از اولین کشورهایی بود که امیکرون در آنجا در نوامبر سال گذشته شناسایی شد. دکتر آنجلیک کوتزی، پزشک خصوصی و رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی گفت که خستگی یکی از علائم اصلی این سویه در زمان شناسایی بود.

کاهش موارد روزانه ابتلا به کووید در هنگ کنگ
آمار موارد روزانه ابتلا به کووید19 در هنگ کنگ در حال کاهش است.
 بر اساس آمارهای رسمی، هنگ‌ کنگ روز گذشته (شنبه) 8841 مورد جدید ابتلا به کووید19 را گزارش کرد که این تعداد نسبت به آمار روز قبل از آن با 10 هزار و 405 مورد ابتلا، کاهش داشته است.
بر اساس گزارش ها، تعداد موارد روزانه ابتلا به کووید19 ناشی از موج شیوع این بیماری در هنگ کنگ روند کاهشی را نشان می دهد.
همچنین به گفته مقامات محلی، 139 مورد مرگ ناشی از عوارض ابتلا به کووید19 روز گذشته در هنگ کنگ به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، هنگ کنگ تاکنون 1.12 میلیون مورد ابتلا به کووید19 را گزارش کرده است.

 خالق "GIF" بر اثر ابتلا به کووید-19 درگذشت
"استفن ویلهایت"، خالق "GIF" بر اثر ابتلا به کووید-19 در 74 سالگی از دنیا رفت.
به گزارش ورج، "استفن ویلهایت" (Stephen Wilhite)، ابداع‌کننده اصلی قالب نمایشی "GIF" در اثر ابتلا به کووید-19، در 74 سالگی از دنیا رفت. به گفته "کاتلین" (Kathaleen) همسر ویلهایت، وی هنگام مرگ در کنار خانواده بود. در خبر درگذشت او خاطرنشان شده است که ویلهایت با وجود همه دستاوردهایش، مردی بسیار فروتن، مهربان و خوب باقی ماند.
ویلهایت در حالی که در دهه 1980 در شرکت "کامپیوسرو" (CompuServe) کار می‌کرد، روی ابداع GIF کار ‌کرد که در حال حاضر برای نشان دادن واکنش‌، پیام‌ و شوخی استفاده می‌شود. او در اوایل دهه 2000 بازنشسته شد و وقت خود را به مسافرت و ساخت ماکت قطار در زیرزمین خانه خود اختصاص داد.
اگرچه GIF این روزها مترادف با میم‌های متحرک اینترنتی است اما دلیل ایجاد آن برای ویلهایت این نبود. کامپیوسرو، GIF را در اواخر دهه 1980 به عنوان راهی برای توزیع گرافیک با کیفیت بالا و وضوح بالا و به صورت رنگی معرفی کرد. این کار در زمانی انجام شد که سرعت اینترنت در مقایسه با سرعت کنونی آن، بسیار پایین بود. کاتلین گفت: او به تنهایی GIF را اختراع کرد. در واقع، این کار را در خانه انجام داد و بعد از کامل شدن، آن را وارد کار کرد. او همه چیز را در ذهنش کشف می‌کرد و سپس با رایانه به برنامه‌نویسی آن می‌پرداخت.
اگرچه بحث‌های زیادی در مورد تلفظ صحیح این فرمت تصویری وجود داشته است اما ویلهایت در مورد نحوه بیان آن بسیار واضح سخن گفته بود. او در سال 2013 در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، هر دو تلفظ را می‌پذیرد اما آنها اشتباه می‌کنند. این کلمه دارای یک "G" نرم است و "جیف" (jif) تلفظ می‌شود.
او این حرف را هنگام دریافت "جایزه وبی" (Webby Awards) برای اختراع GIF که در اواخر همان ماه صورت گرفت، تکرار کرد. کاتلین گفت: پس از 25 سال، آنها سرانجام به دستاوردی که او ارائه داده بود، افتخار کردند.
چندین پیام از همکاران سابقش در صفحه درگذشت او دیده می‌شود که گفته‌اند استفن طی مدتی که در کامپیوسرو کار می‌کرد، کمک‌های مهم دیگری را نیز انجام داد. آنها او را یک کارمند سخت‌کوش توصیف کرده‌اند که تأثیر زیادی در موفقیت شرکت داشت.

اومیکرون موجب بروز «کروپ» در کودکان می شود
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که سویه اومیکرون می تواند باعث ایجاد کروپ (خروسک) در کودکان خردسال شود، که حتی در موارد شدید نیاز به بستری شدن در بیمارستان و مراقبت های ویژه دارند.
به گزارش هلث دی نیوز، دکتر «رایان بروستر»، یکی از نویسندگان این مطالعه از بیمارستان کودکان بوستون، گفت: «نرخ بستری نسبتاً بالا و تعداد زیاد دوزهای دارویی که بیماران مبتلا به کروپ ناشی از کووید 19 نیاز دارند، نشان می‌دهد که کووید 19 ممکن است در مقایسه با سایر ویروس‌ها باعث ایجاد کروپ شدیدتر شود.»
بروستر در ادامه افزود: «تحقیقات بیشتر برای تعیین بهترین گزینه‌های درمانی برای این کودکان مورد نیاز است.»
کروپ یک بیماری شایع تنفسی در نوزادان و کودکان خردسال است و زمانی رخ می‌دهد که سرماخوردگی و سایر عفونت‌های ویروسی باعث التهاب و تورم در اطراف باکس صوتی، نای و لوله‌های برونش می‌شود. مشخصه آن سرفه شبیه پارس سگ و گاهی اوقات تنفس شدید (معروف به استریدور) است. در موارد شدید، می‌تواند به طور خطرناکی مسیر تنفسی را تنگ کند.
بروستر می‌گوید: «از زمانی که سویه اومیکرون به نوع غالب تبدیل شد ما شاهد افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروپ بودیم.»
استروئید دگزامتازون به 97 درصد از کودکان مورد مطالعه و به 29 درصد از کسانی که در بخش اورژانس تحت درمان قرار گرفتند داده شد. همه کسانی که در بیمارستان بستری شده بودند، اپی نفرین راسمیک را از طریق نبولایزر دریافت کردند که مناسب موارد متوسط یا شدید کروپ است.
کودکان بستری در بیمارستان برای کنترل علائم کروپ خود به میانگین شش دوز دگزامتازون و هشت دوز درمان اپی نفرین نبولیزه شده نیاز داشتند که بیش از آن چیزی است که معمولاً برای کروپ غیرکوویدی مورد نیاز است.

 
 
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا چین اروپا اومیکرون تغییر در علائم بالینی ابتلا به کووید19 ادعا می کنند ابتلا به کووید بالاترین آمار کووید 19 ایالات متحده میلیون مبتلا نشان می دهد بدون علامت هنگ کنگ درد شکم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی

 رکورد هنر‌های رزمی ترکیبی دست و پا به مدت ۴۸ ساعت شبانه روز از ۶ صبح پنجشنبه شش فروردین ماه تا ۶صبح جمعه ۷فروردین ماه بدون توقف توسط میثم رشتبر بازیکن هوراندی تیم ملی فدراسیون کونگ فو جمهوری اسلامی ایران در کنفدراسیون و کمپانی‌های چند جانبه ایمارو و تافیسا به ثبت جهانی رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد