Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد پرتوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تشریح اردوهای جهادی دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اولین اردوی جهادی دانشگاه پیام نور بعد از دو سال به همت بسیج دانشجویی استان در قالب قرارگاه شهید ستار اورنگ از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ الی ۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در روستاهای منطقه دیشموک شهرستان کهگیلویه با حضور ۲۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه آغاز به کار کرد که محورهای کلی فعالیت‌ها و اقدامات بر ۳ پایه عـلمی، آمـــوزشی، تــــربیتی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیچ دانشجویی دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این گروه جهادی دانشجویی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، آموزشی، عقیدتی، سیاسی و تربیت بدنی فعالیت کرده و ۳ روستای چندار، سربس و رودریش با جمعیتی بیش از ۱۰۰۰نفر را تحت پوشش قرار دادند.

وی به رئوس برخی فعالیت های گروه جهادی (جهادگران اسمانی برادران) (مرحوم عباس دبیقی خواهران) دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: اصول و مهارت‌های زندگی، مشاوره عمومی و فردی (از جمله ادامه تحصیل، مشکلات دوره نوجوانی، ازدواج، روابط در خانواده و...)، کارگاه‌های آموزشی حقوق زنان و وظایف مردان، فعالیت‌های فوق برنامه (تئاتر، نقاشی، کاغذدیواری، شعر و...) - برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگی در زمینه ریاضیات زبان خارجه و عربی برگزاری نماز جماعت در همه روستاها بصورت نمادین، رنگ کاری و نصب شیشه های مدرسه و خانه بهداشت، برگزاری جشن نیمه شعبان در روستای سربس که ۵ کیلومتر پیاده روی دارد، پخش فیلم برای اهالی روستا همراه با برگزاری مسابقه از جمله برنامه ها به شمار می رود.

پرتوی ادامه داد: جلسات مشاوره دینی، فرهنگی و تربیتی(راهکارهای تربیت دینی فرزندان،مهارت مدیریت خانواده، اخلاق در خانواده، مهارت ایجاد همدلی و همدردی در خانواده و ارتباط صحیح افراد خانواده با یکدیگر، تحویل بسته های آموزشی و فرهنگی به دانش‌آموزان آموزش اقتصاد مقاومتی در بحث تولیدات دامی به روستایان برگزاری و ترویج حلقه های صالحین و برگزاری جشن عید نوروز بر سر یادمان شهدای دیشموک و قبار روبی مزار شهدای گمنام نیز از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی پیام نور استان است.

پرتوی اضافه کرد: ضرورت ازدواج از نظر اسلام، برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی سالم مبتنی بر ارتقاء بهداشت و سلامت خانوادگی و فردی، بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله تب مالت، جلسات تخصصی احکام، آموزش قرائت صحیح نماز و بیان شکیات نماز، احکام بانوان و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی آنان، بحث حجاب و عفاف، تشکیل مهدهای قرآن( آموزش‌ها و بازی‌های هدفمند جهت آشنایی کودکان روستایی با فرهنگ دفاع مقدس، شناخت شهید و جانباز، شناخت امام زمان(عج) و آموزش و صحبت در مورد نماز و وضو، احترام به پدر و مادر، شعر، اجرای سرود ولایت، کارگاه دشمن‌شناسی و یهودشناسی (ویژه قشر تحصیل‌کرده مناطق)، برنامه‌ریزی آموزشی و مشاوره درسی،آموزش‌های مختلف در عرصه کشاورزی و باغ‌داری و... و همچنین برنامه‌های داخل گروهی جهت دانشجویان جهادگر از دیگر برنامه‌های بسیج است.

وی افزود: گروه جهادی دانشگاه پیام نور علاوه بر فعالیت‌های فوق که به صورت روزمره در روستاهای کوچک و بزرگ، دور و نزدیک اجرا کرد؛ یک‌سری فعالیت و برنامه به‌صورت متمرکز نیز انجام داد که از جمله آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

یادواره شب عید با شهدای گمنام بخش دیشموک(که با حضور مسئولان بسیج دانشجویی و خانواده‌های شهدا و با برنامه‌های مختلف بود، یکی از برنامه‌های جانبی این یادواره، برگزاری نمایشگاه‌ها بود)

برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در یکی از دور افتاده ترین روستا های این بخش به نام سربس

برگزاری جشنواره غذاهای محلی و سنتی که با استقبال کم‌نظیر بانوان روستا تحت پوشش فعالیت روبرو شد

 برگزاری مسابقه جام فوتبال در بین جوانان روستاهای مختلف که البته به‌طور متمرکز در یکی از روستاها برگزار شد. (از جمله جوایز آن اهدای گرم پوش های ورزشی به تیم‌های برتر بود.)

برگزاری ورزش صبحگاهی در راستای فرمایشگات رهبر انقلاب مبنی بر انجام ورزش های همگانی در جامعه.

 برگزاری روزانه نماز جماعت و برگزاری نماز جمعه در روستاها

راه‌اندازی کتاب‌خانه و تجهیز آن در مدرسه روستا

 برگزاری جشن عید نوروز و عیدی دادن به مردم و برگزاری مسابقه در این جشن

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور اردوی جهادی خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه پیام نور برگزاری جشن فعالیت ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیأت رئیسه، نشست آمایش آموزش عالی، نشست با اعضای هیأت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد