Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@22:41:20 GMT

مثلث شکست سطح حساس بازار دلار

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۷۵۹۱

مثلث شکست سطح حساس بازار دلار

بر اساس صحبت‌های فعالان، به نظر می‌رسد سه عامل دست به دست هم داده اند تا افزایشی‌های بازار ارز قدرت بیشتری پیدا کنند. روز دوشنبه دلار به راحتی توانست از سطح مقاومتی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند. اسکناس آمریکایی حتی ساعت ۴ بعدازظهر در محدوده ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومانی معامله شد که ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت انتهایی سال ۱۴۰۰ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۳ سیگنال به افزایشی‌های بازار ارز
بر اساس صحبت‌های فعالان، به نظر می‌رسد سه عامل دست به دست هم داده اند تا افزایشی‌های بازار ارز قدرت بیشتری پیدا کنند. اولین عامل تنش‌های منقطه‌ای است که در سال ۱۴۰۱کمی شدت پیدا کرد. حملات حوثی‌های یمن به عربستان موجب شد که از نگاه برخی از معامله گران ارزی زمینه افزایش اختلاف طرف عربی و ایرانی افزایش پیدا کند.

در کنار این، به دلیل تعطیلات نوروزی، بسیاری از صرافی‌های بازار تهران فعالیت خاصی ندارند و تصمیم گرفته اند که خرید و فروش‌های خود را پس از ۱۳ فروردین از سر بگیرند.

ضعف در سمت عرضه و در سمت معاملات خرد یکی از مهم‌ترین عواملی بوده است که رشد قیمت دلار در ابتدای سال ۱۴۰۱ را رقم زده است. انتظار می‌رود که با بازگشایی بازار، رشد دلار بر اساس معاملات در حجم محدود کاهش پیدا کند.

معامله گران محتاط وارد میدان شدند
عامل سومی که در روز‌های اخیر نقش قابل توجهی در رشد قیمت دلار داشت، وضعیت نامشخص مذاکرات هسته‌ای بود. بسیاری از معامله گران مدت هاست منتظرند که برجام احیا شود، ولی چنین اتفاقی رخ نداده است و همین موضوع کافی است که برخی از معامله گران محتاط بخشی از ریال خود را بار دیگر به دلار یا سکه تبدیل کنند.

قیمت سکه در مسیر صعود
در روز‌های افزایشی دلار، سکه نیز از قافله عقب نماند و دیروز حتی تا بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش روی کرد. افزایش قیمت فلز گران بهای داخلی در شرایطی رخ داده است که بهای اونس طلا در بازار‌های جهانی، در همان کانال هزار و ۹۰۰ دلاری باقی مانده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دلار اسکناس آمریکایی قیمت انتهایی بازار ارز معامله گران ارزی معامله گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس