Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی وقوع سیل سال گذشته در جنوب استان فارس بسیاری از مناطق آسیب دیده در این راستا، بازسازی مناطق سیل‌زده مدتی است که آغاز و تسهیلاتی هم برای بازسازی منازل تخریب دیده در نظر گرفته شده است.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، براساس آمار رسمی اعلام شده از سوی استانداری فارس سیل سال گذشته در جنوب استان فارس بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های زیر بنایی و زیرساخت‌های آب، برق، گاز و مخابرات خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل تخریب شده و نیازمند بازسازی و احیا هستند و در این راستا وعده ارائه تسهیلات تعمیر و بازسازی و اسکان موقت، از طریق بنیاد مسکن داده و قرار شد که دولت نیز بخشی از مصالح ساختمانی را به صورت رایگان در اختیار مردم سیل‌زده قرار دهد.

 

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان وام برای بخش کشاورزی

خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از تلاش برای بازگشت حالت عادی به مناطق سیل‌زده خبر داد و در این باره می‌گوید: ساخت‌وساز‌ها پیش از ابلاغ اعتبار‌ها در شهر‌های سیل‌زده آغاز شد و با ابلاغ اعتبار‌ها تلاش می‌شود که روند سرعت بیشتری بگیرد.

 


عبداللهی با بیان اینکه تسهیل شرایط برای ساخت و ساز از دیگر اقداماتی بود که مورد توجه قرار گرفت، گفت: در همین راستا ساخت و ساز‌ها معطل صدور پروانه‌های شهرداری نمانده و در مناطق سیل زده بدون پروانه ساخت و ساز شروع شد تا سرعت کار بیشتر شود.


به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ۶۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های شهر‌های آسیب‌دیده از سیل ابلاغ شده که در کنار آن اعتبارات برای بنیاد مسکن نیز ابلاغ شده تا هر چه سریع‌تر بازسازی‌ها کامل شود.


عبداللهی مجموع اعتبارات جبران سیل برای دستگاه‌های اجرایی اعم از شهرداری و بنیاد مسکن را ۵۴۰ میلیارد تومان ذکر می‌کند و ساخت‌وساز‌ها نیز در قالب تعمیر، مرمت و احداث است. همچنین برای خانواده‌هایی که در سیل جان باخته داشتند، ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان وام برای بخش کشاورزی خبر می‌دهد و می‌افزاید: این مبلغ در قالب تسهیلات با سود ۴ درصد و ۱۵ ساله به کشاورزان و باغداران آسیب دیده از سیل پرداخت می‌شود.

 


وی همچنین از امهال ۳ ساله وام‌های کشاورزی خبر داد که این فرصت کمک می‌کند خسارت ناشی از سیل بار دیگری بر دوش کشاورزان آسیب دیده نگذارد.


شنیده‌ها حاکی از این است که ۱۵۴ میلیارد تومان تسهیلات برای آسیب دیدگان سیل در شهر‌های جنوبی و ۷۹ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض بخش دیگری از مجموع کمک‌ها و اعتبارات برای جبران سیل در دی ماه سال گذشته در شهرستان‌های جنوبی، چون لارستان، لامرد، مهر، اوز و گراش در نظر گرفته شده است.


در میان شهر‌های آسیب دیده از سیل شهر بیرم بیش از دیگر نقاط آسیب دید که همین امر منجر شد بسیاری از مسئولان استانی و کشوری برای بازدید به این منطقه سفر کنند. علاوه بر اعتبارات مصوب دولت دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز در جبران خسارت سیل مشارکت کردند.


راه اندازی ستاد بازسازی واحد‌های خسارت در بیرم

جودی، معاون بنیاد مسکن در سفر به منطقه سیل زده بیرم لارستان در این باره می‌گوید: ارزیابی خسارات واحد‌های مسکونی در استان‌های درگیر سیل به اتمام رسیده و گزارش نهایی به دولت ارائه شد.

 


جودی می‌افزاید: ستاد بازسازی واحد‌های خسارت دیده در شهر بیرم لارستان راه اندازی شده و خسارت دیدگان می‌توانند با مراجعه به این ستاد تمام فرآیند‌های لازم در خصوص نام نویسی و تشکیل پرونده را به صورت یکپارچه انجام دهند و با توجه به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس مسئولان شهرستان لامرد یک ستاد دیگر بازسازی نیز از همین هفته در این شهرستان راه اندازی خواهند کرد.

وی می‌افزاید: این بنیاد از محل اعتبارات داخلی خود کار آواربرداری و بازسازی واحد‌ها را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

معاون بنیاد مسکن کشور می‌گوید: بر اساس اعلام رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی وام با سود چهار درصد پیش بینی شده است همچنین مبلغی افزون بر ۷۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای منازل تخریبی و تعمیری در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

جودی افزود: از سوی بنیاد مستضعفان برای هر واحد مسکونی حدود هشت تن سیمان رایگان تعلق گرفته که تمهیدات و مجوز‌های لازم برای تحویل این مصالح انجام شده است همچنین تمام امور مربوط به صدور پروانه و سایر استعلام‌ها و پیش نیاز‌های لازم برای ساخت واحد‌های مسکونی به صورت رایگان انجام خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه ضمانت برای دریافت وام‌ها به صورت زنجیره‌ای خواهد بود، خاطرنشان می‌کند: مردم نگران نباشد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام نواقص و کمبود‌ها برای تشکیل پرونده‌های مربوط به تسهیلات بانکی را با همکاری سازمان‌های مربوط و بانک‌های عامل انجام می‌دهد.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح می‌کند: بر اساس برآورد رقمی افزون بر ۲۵۰ میلیون تومان اعم از تسهیلات، کمک بلاعوض و استعلامات و مجوز‌ها برای هر واحد مسکونی پیش بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق سیل زده فارس بنیاد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای هر واحد مسکونی استانداری فارس میلیارد تومان مناطق سیل زده میلیون تومان استان فارس آسیب دیده واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد ساختمانی در سراسر استان سمنان در دست ساخت است، تاکید کرد: تاکید دولت این است که بتوانیم این خانه‌ها را سریع‌تر تحویل مردم دهیم.

وی از نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم برای رفع مشکل خانه دار شدن مردم یاد کرد و افزود: سمنان پیشگام تولید و تحویل مسکن در قالب طرح نهضت ملی است.

استاندار سمنان همچنین گفت: طرح‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن تا پایان سال در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید و شاهد تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد، ابراز کرد: در شش ماهه دوم سال قبل استان سمنان توانست در شاخص نهضت ملی مسکن، رتبه دوم کشور را کسب کند که این امر نشان از عزم جدی دولت در این استان برای تکمیل خانه‌های نهضت ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه از ۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار واحد سهم ایوانکی است، افزود: در نشست شورای مسکن استان تاکید ویژه ای بر ضرورت خدمت رسانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن ایوانکی صورت گرفته تا بتوانیم میزبان سرریز جمعیتی استان تهران باشیم.

کد خبر 6089639

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است