Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@17:14:34 GMT

تصمیمات دانشگاه‌های بجنورد برای حضوری شدن کلاس‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۵۰۷۰

تصمیمات دانشگاه‌های بجنورد برای حضوری شدن کلاس‌ها

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: پس از ۲ سال وقفه در آموزش حضوری دانشگاه‌ها، وزارت علوم با اعلام رسمی اعلام کرد که باید از ۱۴ فروردین دانشگاه‌ها آموزش حضوری خود را آغاز کنند.

هرچند پیش از این نیز در مراحلی اعلام شده بود بناست دانشگاه‌ها به حالت عادی خود بازگردند، اما به نظر می‌رسد این بار ماجرا متفاوت بوده و بازگشایی قطعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین عدم آمادگی برخی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجو، عدم وجود خوابگاه‌های دانشجویی دولتی به میزان نیاز و تعطیلی خوابگاه‌های خودگردان، نبود سرویس‌های ایاب و ذهاب و مشخص نبودن قراردادهای دانشگاه‌ها با پیمانکاران برای تهیه غذا از جمله مهمترین مشکلات محسوب می‌شود.

اما اکنون به دانشگاه‌های بجنورد نگاهی میندازیم تا ببینیم هر کدام چه تصمیماتی برای دانشجویان خود گرفته‌اند.

دانشجویان کارشناسی ارشد آماده باشند

دانشگاه بجنورد به عنوان دانشگاه مادر استان که در آغاز ترم تحصیلی جاری قصد حضوری کردن برخی مقاطع را داشت اما به علت قرمز شدن شرایط فعالیت خود را به تعویق انداخت، پیش رو در بازگشایی است.

دانشگاه بجنورد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده از ابتدای سال جدید کلاس‌های مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های صنایع دستی و علوم ورزشی کارشناسی به همراه دانشکده کشاورزی شیروان کاملاً حضوری خواهند بود.

از هفته هفتم آموزشی تا یازدهم نیز دانشجویان دانشکده علوم انسانی و رشته‌های مهندسی معماری و شهرسازی باید به دانشگاه بیایند.

از هفته دوازدهم تا شانزدهم آموزشی نیز دانشگاه میزبان دانشجویان فنی و مهندسی، علوم پایه و ارتباط تصویری خواهد بود؛ به این منظور ثبت نام خوابگاه نیز آغاز شده و دانشگاه با جدیت کاملاً خود را آماده حضور دانشجویان کرده است.

اما پوریا محمدزاده، دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دانشگاه تصمیم خود را اخذ کرده اما باید ملاحظاتی برای آغاز آموزش حضوری در نظر گرفته شود.

وی افزود: هرچند طبق آمار مشکلی بابت حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دولتی نخواهد بود، اما مسئولان دانشگاه به دنبال آماده سازی برخی خوابگاه‌های خودگردان نیز هستند.

محمدزاده گفت: با تصمیم شورای صنفی و مسئولان دانشگاه و برای جلوگیری از شیوع کرونا، غذا کاملاً به صورت بیرون بر به دانشجویان تحویل داده خواهد شد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه بجنورد ادامه داد: دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هنوز کارت دانشجویی دریافت نکرده‌اند لذا برای رزرو غذا با مشکل مواجه خواهند شد؛ این مسئله را نیز با مسئولان مربوطه در میان گذاشته‌ایم.

وی بیان داشت: شورای صنفی به دنبال حل مشکلات رفاهی و آموزشی دانشجویان خواهد بود و در این مسیر تعامل خوبی با مسئولان شکل گرفته است.

دانشگاه آزاد کاملاً حضوری شد

غلام رضا کاظمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون بازگشایی این مجموعه اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی کلاس‌های آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی از چهاردهم فروردین ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اتفاق پس از وقفه ۲ ساله انجام خواهد گرفت.

کاظمی تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی استان خراسان شمالی مانند همیشه با تمامی امکانات برای حضوری شدن و استقبال از دانشجویان آمادگی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان شمالی گفت: دریافت ۳ دز واکسن برای استفاده از خوابگاه ضروری است لذا دانشجویان با ارائه کارت واکسن خود می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

دانشگاه کوثر یک هفته دیرتر حضوری می‌شود

اما دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور آموزش حضوری را به ۲۰ فروردین موکول کرده است. دانشگاه کوثر بجنورد در اطلاعیه‌ای اعلام داشته کلاس‌ها و امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد از بیستم حضوری خواهد بود.

همچنین این دانشگاه اعلام کرده دروس نظری و عملی ورودی‌های ۱۴۰۰ دانشکده علوم پایه و فنی و مهندسی از تاریخ بیستم فروردین به صورت حضوری برگزار خواهد شد اما دروس سایر دانشجویان کارشناسی مطابق با تقویم آموزشی و تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تنها چند روز مانده تا پایان تعطیلات، دانشگاه فرهنگیان استان همچنان هیچ اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر نکرده و به نظر می‌رسد تصمیم خود را برای نحوه برگزاری کلاس‌ها نگرفته است.

دیگر دانشگاه مطرح استان، دانشگاه علوم پزشکی است که به علت اهمیت بالای آن، کلاس‌های حضوری را از ترم گذشته آغاز کرده و دانشجویان به صورت زمان بندی شده در دانشگاه حضور یافته و در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

بازگشایی دانشگاه‌ها پس از ۲ سال یقیناً شور و نشاط تازه‌ای به جامعه تزریق خواهد کرد؛ اما قطعاً به علت تعطیلی ۲ ساله، مشکلات صنفی و رفاهی پیش خواهد آمد که مدیریت صحیح مسئولان دانشگاهی برای کاهش دردسرهای دانشجویان را می‌طلبد.

کد خبر 5455843

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه بجنورد دانشگاه آزاد بجنورد دانشگاه کوثر بجنورد ویروس کرونا آموزش حضوری آموزش مجازی مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان تردد وسایل نقلیه ایلام خرم آباد دانشگاه بجنورد دانشگاه آزاد آموزش حضوری دانشگاه ها شورای صنفی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم

سرمربی تاتنهام باور دارد که تیمش به بازسازی نیاز دارد و در این مسیر باید تصمیمات سختی اتخاذ کند. 

طرفداری | آنژ پوستکوعلو، سرمربی تاتنهام به بازیکنانش گفت که تغییرات بیشتری در راه است. تیم تاتنهام در طول اولین فصل حضور پوستکوعلو نشانه‌های زیادی از پیشرفت را نشان داده بود تا اینکه با سه شکست متوالی، روند پیشرفت آنها متوقف شد.

شکست مقابل چلسی در یکی از دربی های لندن، برخی از کمبودهای موجود در ترکیب فعلی تاتنهام را برجسته کرد، تیمی که عمدتا توسط سرمربیان عملگرا مانند ژوزه مورینیو، نونو اسپریتو سانتوس و آنتونیو کونته ساخته شده است، اما اکنون از آنها خواسته می شود تا سبک بازی هجومی‌تری را ارائه دهند.

پوستکوعلو قبلاًتعدادی از بازیکنان را کنار گذاشته است، هوگو لوریس و اریک دایر در ژانویه جدا شدند، در حالی که ویكاریو، میکی فن ده فن، جیمز مدیسون و برنان جانسون در این فصل به خدمت گرفته شدند. با این حال، تغییرات بیشتری در تابستان رخ خواهد داد و تاتنهام آماده است تا به پیشنهادات برای هویبیرگ، لوسلسو و برایان خیل گوش دهد. به گزارش گاردین، پوستکوعلو در کنفرانس مطبوعاتی خودش گفت: 

ما به تغییر نیاز داریم. تغییر باید رخ دهد. حالا که به یک جهت کاملا متفاوت نسبت به قبل حرکت می کنیم، انتظار نداشته باشید که همان افراد در آن مسیر هم همراه ما باشند. این اتفاق نخواهد افتاد. ما دو پنجره نقل و انتقالاتی را پشت سر گذاشته‌ایم و چند بازیکن هم پرورش داده ایم، اما وقتی می‌گویم هنوز راه زیادی در پیش داریم، منظور همین است. ما هنوز نمی توانیم به هدفمان برسیم، زیرا غیرممکن است که بگویید تغییر اساسی خواهید داشت و در عین حال انتظار داشته باشید که همه بازیکنان در این مسیر جدید همراه تیم باشند. 

آرسنال و لیورپول هم همین مسیر را طی کردند 

این به خاطر عدم تلاش نیست. قضیه از این قرار است که ما قرار است به شیوه خاصی بازی کنیم، به شیوه خاصی تمرین کنیم، طرز فکر خاصی داشته باشیم و این برای همه مناسب نیست. به همین ترتیب، چه لیورپول یا آرسنال را در نظر بگیرید، اگر به ابتدای مسیر آنها نگاه کنید، می بینید که ترکیب آنها کاملا تغییر کرده است، ترکیبی که دیگر قابل شناسایی نیست و دچار تغییرات اساسی شده است. 

 باید خروجی داشته باشیم

تا به حال تصمیمات سختی گرفته ایم و اجازه دادیم برخی بازیکنان با تجربه جدا شوند. برخی از این تصمیمات چندان هم سخت نیستند، زیرا چه بازیکن باشد چه یکی از اعضای کادر، خودشان متوجه می‌شوند. من باید این تیم را دستخوش تغییر کنم، مجبورم این کار را انجام دهم، زیرا باید تیمی بسازم که فکر می کنم می تواند با سبک بازی ما بازی کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید خروجی هایی داشته باشیم. 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است
  • فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان، دانشگاه‌ها را تعطیل کرد
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است
  • سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه کتاب موقتا غیرفعال است
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • فیلم/ حمله پلیس به دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است