Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شرط رایگان شدن قبوض خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و بیمه شدن خانواده های سه دهک پایین درآمدی را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حساب توییتر خود توضیحاتی درباره رایگان شدن قبوض خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و پوشش بیمه‌ای خانواده‌های سه دهک پایین درآمدی  ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه مجلس در فرایند بررسی بودجه سال 1401، آب، برق و گاز خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی مشروط به رعایت الگوی مصرف باید  رایگان باشد و دولت موظف است تا سازوکار اجرایی لازم برای این قانون را تدارک ببیند.

همچنین دولت موظف است بدون نیاز به مراجعه و درخواست به صورت فعالانه، خانواده‌های سه دهک پایین درآمدی فاقد بیمه سلامت را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

*گزارشی از سرفصل‌های بودجه 1401/اینترنت، شفافیت مالی و اقشار ضعیف

همچنین رئیس مجلس در چند وقت اخیر در حساب شخصی خود در توییتر به توضیحاتی درباره سر فص‌های بودجه سال 1401 پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

مجلس شورای اسلامی در بودجۀ 1401 منابع لازم جهت توسعه و ارتقای پوشش اینترنت در روستاهای مناطق کمتر برخوردار را تخصیص داده است تا در کوتاه‌مدت شاهد پوشش کامل روستاهای کشور باشیم. برخورداری از اینترنت باکیفیت، پرسرعت و پوشش سراسری حق مردم است.

مجلس یازدهم در قانون بودجۀ 1401، مبلغ 35هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای ظرفیت‌سازی اشتغال مددجویان کمیتهٔ امداد و بهزیستی اختصاص داده است تا در میان‌مدت با اجرای کارآمد و اختصاص هدفمند این تسهیلات، شاهد خروج اقشار تحت پوشش از چرخۀ فقر باشیم.

همچنین به‌منظور تسهیل دسترسی اقشار کم‌درآمد و رفع مشکل ضمانت این تسهیلات، برای اولین بار مجوز ایجاد صندوق تضمین نیز برای نهادهای حمایتی فراهم شده است.

همچنین با تصویب مجلس، در فرآیند بررسی بودجۀ 1401، کلیۀ پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق‌التدریس، حق‌الزحمه، ساعتی، حق نظارت و غیره باید به‌صورت ماهانه پرداخت شود، و بساط حقوق‌های چند ماه یکبار که فشارهای غیرقابل‌تحمل معیشتی را بر گروه‌هایی از مردم وارد می‌کرد، به‌طور کامل جمع خواهد شد.

یکی از معضلات ادارۀ کشور تعدد حساب‌های درآمدی و عدم نظارت دقیق بر منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی است. مجلس با الزام بانک مرکزی به واریز همۀ منابع فوق به حساب خزانه و بستن سایر حساب‌ها، ضمن رفع این ایراد، شفافیت و انضباط مالی شرکت‌های وابسته به وزارت نفت را افزایش داد.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی خانواده های سه دهک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی اظهار داشت: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: قریب به ٢ میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۵٠ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و از این تعداد حدود ٢ میلیون نفر بیمه رایگان دریافت کرده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه پوشش بیمه همگانی در خوزستان تقریباً تکمیل شده ولی هنوز امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه‌ای وجود داشته باشد، افزود: تمامی افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir از پوشش بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

رضایی تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می‌توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند. وی به سامانه ۱۶۶۶ برای پاسخگویی به سوالات هم استانی‌های عزیز اشاره کرد که به صورت ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم است

رضایی خاطرنشان کرد: مردم اگر بیمه نداشتند، نگران نباشند چراکه سازمان بیمه سلامت با تمهیداتی که اندیشیده، همه اقشار حتی اتباع خارجی را هم بیمه می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت از پوشش بیمه‌ای رایگان برای افراد دهک‌های یک تا پنج جامعه خبر داد و گفت: باتوجه به دریافت اطلاعات این افراد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افراد مشمول دهک‌های یک تا پنج به صورت متمرکز و سیستمی بیمه سلامت رایگان شدند و آن دسته از افرادی که قبلا بیمه بودند به صورت اتوماتیک بیمه آنها تا پایان فروردین ١۴٠۴ تمدید شدند.

رضایی گفت: افرادی که جز دهک‌های ۶ تا ٩ هستند نیز از تخفیفات ویژه‌ای بین ۵٠ تا ٨٠ درصد بعد از استحقاق سنجی توسط وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی و اعلام دهک به سازمان بیمه سلامت بهره‌مند شده و افرادی که جز دهک ١٠ می‌باشند با پرداخت کل حق بیمه مصوب می‌توانند از خود را بیمه نمایند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن