Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس علم و فناوری خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، درباره برنامه های این اداره کل در سال جدید، اظهار کرد: هم‌اکنون ۶۵ درصد از روستا‌های استان از اینترنت پرسرعت همراه برخوردار هستند که با اجرای طرح توسعه شبکه فیبر نوری امید می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۱ همه ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از خدمات ارتباطی نسل‌های سوم و چهارم بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری تجهیزاتی که از پایه برای تلفن همراه نصب شده برند نوکیا است که با وجود تحریم‌ها به محض تأمین تجهیزات تا پایان سال ۱۴۰۱ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت همراه متصل می‌شوند.

بلالی ادامه داد: در سال جدید برای 62 روستا ارتقا تکنولوژی سایت‌های مخابراتی جهت دسترسی به اینترنت پرسرعت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: احداث سایت جدید در 40 روستا و بهینه سازی سایت‌های مخابراتی استان برای بهبود کیفیت ارتباطی برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

استفاده از اپلیکیشن راهنمای گردشگری با اینترنت ثابت رایگان

وی ضمن شناسایی و رفع مشکلات ارتباطی و اینترنتی نقاط گردشگری قبل از تعطیلات عید نوروز، گفت: گردشگران و مسافران نوروزی می توانند با استفاده از چتر وای فای در مراکز ستاد اسکان و پذیرش مسافر از اپلیکیشن راهنمای گردشگری و سایر خدمات اینترنتی رایگان استفاده کنند.

وی با اشاره به 12 روستا و 25 منطقه هدف گردشگری استان که دارای مراکز تفریحی، محصولات باغی، صنایع‌دستی و ... هستند، افزود: با استفاده از پتانسیل‌های موجود در این مناطق و بهره‌گیری از اپلیکیشن گردشگری اینترنتی، سرویس‌هایی چون معرفی اماکن تفریحی، موزه‌ها، آبشارها و سوغات این مناطق و سایر مناطق مختلف استان به مسافرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند ارائه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: کارشناسان و متخصصین حوزه ICT استان برای پایش آخرین وضعیت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در مناطق و روستاهای گردشگری استان قبل از تعطیلات عید نوروز اعزام شده و با شناسایی مشکلات، اقدامات و تمهیداتی جهت رفع و بهبود وضعیت ارتباطی و اینترنتی انجام داده اند.

بلالی با اشاره به آمادگی شبکه ارتباطی استان در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، خاطر نشان کرد: کشیک شبانه روزی برای تیم‌های پشتیبانی درنظر گرفته شده تا رصد کاملی در مورد وضعیت شبکه ارتباطی استان انجام گیرد، ما تمام توان خود را گذاشته‌ایم تا کاربران در ایام عید از ارتباطات با کیفیت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت وزارت ارتباطات چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گردشگری تفتان برای رونق و فعالیت خود به ایجاد زیرساخت‌ها، حداقل روکش آسفالت جاده گردشگری با عمر ۴۵ ساله و نیز ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، بازارچه فروش محصولات صنایع دستی، کشاورزی، باغی، گیاهان دارویی و نیز ایجاد مغازه‌های متعدد و پرشمار در مسیر تا مقصد اردوگاه دره گل و یا دریاچه سردریا نیاز دارد.

در دامن جنوبی تفتان رودخانه مهران آبشارهای زیبا و خروشان و زلال آب جاری است و نشان از ذوب شدن برف زمستانی دارد.

گل‌های وحشی همه از خواب زمستانی بیدار شده و با دسته گل‌های رنگارنگ به استقبال بهار آمده‌اند.

حیات وحش در چنین بهاری پر گل، امیدوار به آینده در حال زادآوری و تولید مثل و ساختن لانه هستند.

کبک و بلبل و تیهو و همه پرندگان در حال آواز خواندن بوده و به این جشن زیبای بهاری حال و هوایی خاص بخشیده‌اند.

باغ‌های زیبای زردآلو، بادام، گیلاس، آلبالو، انار و… همه به گل نشسته و زیباترین نقاشی طبیعی را در دامن تفتان به نمایش گذاشته‌اند و تابستانی با میوه خوشرنگ و خوشمزه را نوید می‌دهند.

کوه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی است

امام جمعه خاش با اشاره به اینکه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی بوده و برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های ایرانی سرشار از پتانسیل است، گفت: از مسؤولان انتظار می‌رود برای رفع مشکلات راه‌ها، زیرساخت‌های گردشگری، پذیرایی، خدمات دهی، اسکان و طبیعت گردی و فراهم کردن امکانات اقدام عاجل صورت دهند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در اردوگاه دره گل تفتان بایستی تمام امکانات مهیا شود، تا گردشگران پس از طی مسافت‌های طولانی از مبدأ شهرستان خود تا مقصد تفتان و پس از صعود به قله و ارتفاعات تفتان بتوانند بدون دغدغه به استراحت بپردازند.

مسؤول اردوگاه دره گل تفتان نیز در این خصوص گفت: در این مکان امکانات لازم وجود دارد، اما در مواقع بارشی و وقوع طوفان و مخاطرات طبیعی ممکن است برق قطع شود و یا در تأمین گاز مشکلاتی داشته باشیم، اما در اکثر ایام و فصول سال خدمات مطلوبی به مردم و مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

خان محمد کردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: راه گردشگری تفتان، تمندان، سردریا، کوشه و جم چین نیاز به بهسازی و آسفالت دارد و در مواقع بارشی مشکلات زیادی برای گردشگران و مردم محلی پدید می‌آید.

کد خبر 6090631

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت