Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تأمین آب بر اساس برنامه‌های دانش‌بنیان یک ضرورت است گفت: تدوین و عملیاتی شدن تولید آب از ظرفیت خلیج‌ فارس بر اساس طرح‌های دانش‌بنیان باید در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با مسئولان آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه جبران کمبود آب یکی از مطالبات مهم مردم در عرصه شرب، کشاورزی و صنعت است اظهار داشت: استان بوشهر از منابع کم آب زیر زمینی است که استفاده از ظرفیت آب دریا خلیج‌فارس نقش مهمی در جبران کمبود آب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به شعار امسال، تولید، دانش‌‌بنیان و اشتغال آفرین پرداخت و بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم علمی در تولید آب، شیرین‌سازی آب دریا است که شرکت‌های دانش‌بنیان باید در این عرصه نقش خود را افزایش دهند.

امام جمعه بوشهر باتأکید بر این نکته که باید در تأمین آب کشاورزی و شرب برنامه‌ریزی دانش‌بنیان شود تصریح کرد: خلیج‌فارس در استان بوشهر ظرفیت مهمی برای تولید آب بر اساس برنامه‌های دانش‌بنیان فراهم کرده است.

وی جبران کمبود آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: تدوین و عملیاتی شدن تولید آب شرب و کشاورزی از ظرفیت خلیج‌فارس بر اساس طرح‌های دانش‌بنیان باید در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار گرفته است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: باید به سمت تولید آب از منابع جدید از جمله انرژی هسته‌ای، آب‌شیرین‌کن‌ها و بارور کردن ابر که یک پروژه بزرگ جهانی است حرکت کنیم.

امام جمعه بوشهر بازیافت و باز چرخاندن آب در صنایع و کشاورزی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: استان بوشهر یکی از فقیرترین استان‌های کشور از نظر میزان بارندگی و منابع آب است و حدود 90 درصد از آب استان از خارج از استان تأمین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه آب و برق یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود تصریح کرد: بخش عظیمی از آب به‌صورت‌های گوناگون در سامانه توزیع به هدر می‌رود که باید به دانشی شدن سیستم توزیع توجه ویژه شود.

وی ترویج فرهنگ مدیریت مصرف را یک ضرورت دانست و خواستار برگزاری سمینار هم‌اندیشی با نخبگان به منظور دستیابی به راهکارهای دانش‌بنیان تولید و مصرف آب و انرژی شد.

خدمات‌رسانی مطلوب و رضایت‌مندی مردم مأموریت مهم شرکت آب و فاضلاب است

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی مطلوب و رضایت‌مندی مردم مأموریت مهم شرکت آب و فاضلاب است گفت: امید می‌رود با تلاش شبانه‌روزی کارکنان کمترین تنش و مشکل در تولید و توزیع آب داشته باشیم.

ابوالحسن عالی حضور در نماز جمعه شهرهای مختلف استان بوشهر برای پاسخگویی به مطالبات مردم را از مأموریت‌های شرکت آب و فاضلاب استان دانست و بیان کرد: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب نقش مهمی در جلوگیری از بحران کم آبی محسوب می‌شود که ترویج این مهم یک رسالت همگانی است.

وی با بیان اینکه آب شرب استان بوشهر از خطوط طولانی وارد شبکه آبرسانی بوشهر می‌شود خاطر نشان کرد: منابع آب شرب بوشهر بیشتر در استان‌های دیگر است که با خطوط انتقال آب به طول 600 و 300 کیلومتر وارد شبکه آبرسانی این استان می‌شود.

گذر از تنش آبی بوشهر با شیرین‌سازی آب دریا/‌ تأمین آب از آب‌شیرین‌کن 40 درصد افزایش می‌یابدتولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌های استان بوشهر 4 برابر افزایش می‌یابد+فیلمپروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر قبل از آغاز فصل گرما راه‌اندازی می‌شود

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف استان تصریح کرد: بخشی از این پروژه‌ها وارد مدار تولید شده و دیگر پروژه‌های آب‌شیرین‌کن امسال و سال آینده افتتاح می‌شود که آب تولیدی از آنها گران‌ترین آب محسوب می‌شود چراکه هر مترمکعب آب تولیدی از آب‌شیرین‌کن‌ها 7 هزار و 500 تومان است که نیاز به مدیریت مصرف از سوی خانوارها و مشترکین دارد.

عالی با قدردانی از ائمه جمعه و روحانیون در ترویج فرهنگ مصرف گفت: امید است فصل گرما امسال با اقدامات انجام شده، رضایت‌مندی مردم فراهم شود.

بارندگی در استان بوشهر 17 درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز میانگین بارندگی در استان بوشهر 255 میلیمتر دانست و خاطر نشان کرد: در سال آبی جاری بارندگی در استان بوشهر نسبت به میانگین بارش باران استان 17 درصد کاهش داشته است.

علی محمدی، کاهش آورد رودخانه‌ها و عدم تغذیه منابع آب زیرزمینی استان را از تبعات کاهش باران دانست و افزود: نخستین تأثیر کاهش باران در حوزه کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف کننده آب در استان بوشهر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه همه دشت‌های استان بوشهر در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارند گفت: در این دشت‌ها امکان توسعه کشت وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از اجرا چند طرح توسعه منابع آب در قالب سند جامع آب خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 3 سد با حجم مخزن بیش از 700 میلیون مترمکعب در حال بهره‌برداری است که میزان ذخیره این 3 سد قریب به 350 میلیون مترمکعب است.

محمدی با بیان اینکه 6 سد دیگر نیز با حجم مخزن تجمعی 650 میلیون مترمکعب در نقاط مختلف استان بوشهر در حال ساخت است خاطر نشان کرد: از 6 سد مذکور، 3 سد تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری و آبگیری می‌رسد و کارگاه 3 سد دیگر نیز با سرعت بالا و کیفیت استاندارد در حال اجرا پروژه‌ها است.

وی با معرفی دیگر طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر گفت: با تکمیل این پروژه‌ها، در 3 سال آینده در زمینه تأمین آب از حوزه‌های داخلی استان به شرایط نسبتاً مطلوبی خواهیم رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای بوشهر اضافه کرد: با توجه به محدودیت مالی، راه‌های مختلفی برای جذب اعتبار پیش بینی شده و تنها استان در کشور هستیم که 2 سد با فاینانس خارجی و یک سد با فاینانس داخلی احداث می‌شود.

محمدی با اشاره به نقش مهم تغییر فرهنگ مصرف منابع آب و انرژی اظهار کرد: بخشی از اقدامات ما ناظر بر بهبود فرهنگ مصرف آب و انرژی است و توجه به تغییر الگوی مصرف همواره در دیدارهای ما با ائمه جماعات و جمعه، بهره‌برداران و مردم مورد تأکید بوده است.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب امام جمعه بوشهر استان بوشهر دانش بنیان استان بوشهر شرکت آب منطقه آب شیرین کن پروژه ها منابع آب یک ضرورت تأمین آب تولید آب آب دریا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در بازدید از ۵ شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی هشتگرد با اشاره به فعالیت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی هشتگرد، گفت: این مجموعه، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر در شرکت‌های مستقر در شهرک مشغول فعالیت هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: درحال حاضر ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی هشتگرد مشغول فعالیت هستند که دستاوردهای بسیار قابل‌توجهی دارند. به عنوان مثال، شرکت‌های دانش‌بنیان این شهرک در راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی هشتگرد که از مطالبات جدی واحدهای صنعتی بوده است، مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه طراحی و تولید انواع کنتورهای دیجیتال پیشرفته برق فعالیت می‌کند، علاوه بر ایفای نقش در زمینه هوشمندسازی و بهینه‌سازی مصرف برق، ۱۱۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توان تولید ۶ میلیون کنتور در سال را دارد و محصولات تولیدی خود را به کشورهای مختلفی صادر کرده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز با طراحی و نصب سیستم کنترل مهار شن روی ۳۵ حلقه چاه نفت در جنوب کشور (طی سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۲۴) باعث شده است که بیش از ۷۲ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه شود که ارزش‌افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، خیاطیان تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال‌زایی و رفع نیازهای اساسی کشور ایفا می‌کنند و صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، برنامه‌های متعددی را برای تبدیل شرکت‌های نوپا به شرکت‌‎های نوآور و فناور تدارک دیده است که بزودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091297 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان