Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:03:17 GMT

۳۷ هزار گردشگر از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۷۴۵۶

۳۷ هزار گردشگر از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان فرمانی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا نهم فروردین سال جاری تعداد ۳۶ هزار و ۷۲۰ نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی سطح استان بازدید کردند.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان بیان کرد: در بخش بناها و محوطه‌های تاریخی بیشترین آمار بازدید در این مدت مربوط به میراث جهانی گنبد قابوس با ۲۱ هزار و ۸۵۱ بازدید بوده است و در بخش موزه‌ها نیز کاخ‌موزه گرگان با ثبت دو هزار و ۲۰۶ نفر بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که این آمار از ۱۷ مرکز آمارگیری سطح استان شامل ۱۲ موزه و پنج بنا و محوطه تاریخی تجمیع می‌شود، بیان کرد: پنج بنا و محوطه تاریخی سطح استان شامل میراث جهانی گنبدقابوس، شهر تاریخی استرآباد (گرگان)، دیوار بزرگ گرگان، محوطه باستانی خالدنبی کلاله و شهر باستانی جرجان است.

فرمانی اضافه کرد: ۱۲ موزه سطح استان که در ایام نوروز میزان علاقه‌مندان خواهد بود شامل کاخ‌موزه گرگان، موزه صنایع‌دستی گرگان، موزه باستان‌شناسی گرگان، موزه مردم‌شناسی گمیشان، موزه تاریخ طبیعی علی‌آبادکتول، موزه مردم‌شناسی آزادشهر، موزه مینودشت، موزه فرش گنبدکاووس، موزه زمین‌شناسی گرگان، موزه دست‌بافته‌های داری ترکمن در گنبدکاووس، خانه موزه پرسیان آزادشهر و موزه تخصصی آب گلستان است.

کد خبر 5456177

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل میراث فرهنگی گلستان مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه سانحه تصادف نوروز سفرهای نوروزی آمار کرونا تردد وسایل نقلیه ایلام گرگان خرم آباد اردوهای راهیان نور سطح استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد

دیگر خبرها

  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم