Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل توانیر با بیان این که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بیش از نیمی از بارهای مصرفی شبکه کنترل‌پذیر خواهد شد، گفت: تفاوت اصلی برنامه‌های مدیریت بار امسال با سال‌های گذشته، کنترل‌‍‌پذیری بارهای مصرفی شبکه برق است.

به گزارش «انرژی امروز» آرش کردی در این رابطه افزود: صنعت برق برنامه‌های پیش‌رو برای گذر موفق از پیک تابستان 1401 را به شکل منسجم و ویژه‌ای در دست پیگیری و اقدام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام بخش‌های صنعت برق شامل تولید، انتقال و توزیع، برنامه‌ها را به شکل مدون از ماه‌ها قبل تدوین و عملیات اجرایی طرح‌ها را شروع کرده‌اند، افزود: یکی از بزرگترین وجه تمایز برنامه‌های مدیریت مصرف امسال نسبت به سال‌های گذشته، اجرای برنامه‌ها با محوریت هوشمند سازی و کنترل پذیری مصارف است.

مدیرعامل توانیر اظهار داشت: در همین راستا هوشمند سازی عمده بارها به لحاظ قرائت و از لحاظ کنترل در دست اجراست و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها بین 50 تا 60 درصد بارهای مصرفی شبکه برق در تابستان امسال، قابل رصد و پایش دقیق خواهد بود.

کردی در عین حال با اشاره به این که هوشمند سازی و کنترل بارهای مصرفی به این معنا نیست که رصد در سایر بخش‌ها صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: رصد هوشمند به این معناست که اگر مصارف از حدودی که تعیین می‌شود افزایش یابد، دچار محدودیت‌هایی خواهند شد و این محدودیت‌ها آنها را سوق می‌دهد که مصرف خودشان را در سطوحی که تعیین می‌شود، مدیریت کنند و این بخش مهمترین وجه تمایز برنامه‌های مدیریت مصرف امسال با سال‌های گذشته خواهد بود.

وی همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای تامین برق در زمستان 1400 را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در زمستان 1400 قابلیت خوبی به لحاظ جلوگیری از خاموشی و مدیریت محدودیت‌های ناشی از سوخت ایجاد شد و این موضوع که پتانسیل‌های مناسبی برای کنترل مصرف و موضوعات مربوط به کاهش خاموشی‌ها یا محدودیت‌ها وجود دارد را به اثبات رساند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه از تجربه زمستان پارسال در تابستان امسال هم استفاده خواهیم کرد، به فعالیت صنعت برق از ابتدای نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت برق تعطیلی نداشت و از آغازین روزهای سال جدید، جلسات مداومی با شرکت‌ها تشکیل و با 15 شرکت توزیع برق سراسر کشور نشست‌های کاری فشرده‌ای به منظور بررسی و تدوین دقیق برنامه‌های پیک بار 1401 برگزار شد.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، کردی ادامه داد: در این جلسات تفاهمات لازم صورت گرفت تا بتوانیم با وضعیت مناسبی بر اساس ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف کشور، مصرف را هوشمندانه مدیریت کنیم.

برچسب هاآرش کردی شبکه برق شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آرش کردی شبکه برق وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو محدودیت ها برنامه ها شبکه برق صنعت برق بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنام ریزی خراسان جنوبی از ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید جهانشاهی از ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی به دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در اسناد بالادستی کشور موضوع بهره‌وری و رویکردهای ارتقای عوامل تولید در سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های عملیاتی کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گرفته است که در این زمینه می‌توان به سیاست‌های کلی اصلاح نظام اداری، سند تحول دولت مردمی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، برنامه جامع بهره‌وری کشور و قوانین پنج‌ساله برنامه توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی (برنامه چهارم، پنجم، ششم و هفتم) اشاره کرد.

وی افزود: نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری در راستای افزایش مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور در حرکت ملی بهره‌وری و تحقق رشد اقتصادی هدف، در بند اول سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله هفتم ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین و توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در شهریورماه 1402، ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در همین راستا با عنایت به اینکه توجه به حل مسائل کلیدی استان، در قالب شاخصه اصلی در اجرای نظام نامه مزبور مطرح است، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به عنوان یک سازمان تنظیم کننده و تسهیلگر در گام اول، با تمرکز بر حل مسائل نابهره‌ور استان به عنوان یک چرخه نظام‌مند، تکرار شونده و مستمر، استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری را در اولویت کاری قرار داد.

جهانشاهی افزود: در گام دوم این چرخه، بر اساس سند آمایش و اسناد توسعه‌ای استان، 1- افزایش بهره‌وری آب 2- ارتقای بهره‌وری محصولات منتخب بخش کشاورزی زعفران و زرشک در واحد سطح 3- اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی 4- افزایش کیفیت و ایمنی زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای 5- افزایش ظرفیت استخراج زغال سنگ کک شو به عنوان مهمترین اولویت‌های تحول بهره‌وری استان خراسان جنوبی تعیین و پس از ریشه یابی مسائل دارای اولویت، اقدامات پیشران بهره‌وری و پشتیبان برای حل مسائل نابهره‌ور استان ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تشـکیل جلسـات شـورای راهبـری خراسان جنوبی بـا موضـوع بهره‌وری به منظور بررسی برنامه‌ها و اهداف ارتقای بهره‌وری، تشکیل کمیته‌های بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و استخراج عوامل موثر بر عدم بهره‌وری، ارسـال بـه‌موقـع گـزارش پیشـرفت اقدامـات مصـوب در قالـب اسـتقرار چرخـه بهره‌وری و حضور فعال در نشست‌ها و جلسات و حفـظ تعامـلات شایسـته بـا سـازمان ملی بهره‌وری کشور، از مهمترین اقدامات سازمان در راستای تدوین برنامه‌های ارتقای بهره‌وری استان است.

به گفته جهانشاهی برنامه ارتقای بهره‌وری استان، در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد تصویب و پس از بررسی و تایید توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران به استان ابلاغ شد. بر اساس این ابلاغیه تمام دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند مصوبات مربوط به نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری را اجرا و گزارش پیشرفت اقدامات خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارسال کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری خراسان جنوبی نیز در تعامل مشترک؛ گزارش اقدامات صورت پذیرفته و پیشرفت اقدامات را در اختیار سازمان ملی بهره‌وری ایران قرار خواهند داد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی