Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:48:06 GMT

توقف پذیرش دانشجو در ۲۰ رشته دانشگاهی از سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۷۵۱۲

توقف پذیرش دانشجو در ۲۰ رشته دانشگاهی از سال جاری

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از توقف پذیرش دانشجو در ۲۰ رشته دانشگاهی خبر داد و گفت: از مهرماه جاری، پذیرش دانشجو در ۲۰ رشته در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و ادیان، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ریاضی، علوم زیستی، فناوری های نوین و مدیریت متوقف خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر علی اکبرافضلیان ضمن بیان این مطلب به مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ در ادامه بازنگری برنامه‌های درسی و توسعه رشته یا گرایش‌ها، تعداد ۴۸ برنامه درسی بازنگری و مقرر شد با توجه به نیاز جامعه ۱۱ رشته جدید در سال تحصیلی آتی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با پایش و بررسی رشته‌های تحصیلی دانشگاه، از سال تحصیلی ۱۴۰۱ پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد برای ۲۰ رشته در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و ادیان، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم ریاضی، علوم زیستی، فناوری‌های نوین و مدیریت متوقف خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای پذیرش دانشجو در سه رشته روان شناسی ورزشی، مدیریت ورزشی با گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش و  رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری با گرایش برنامه‌ریزی مقصد در پردیس زیر آب دانشگاه انجام شده است و این رشته ها در سال جاری راه اندازی خواهند شد.

دکتر افضلیان با برشمردن اقدامات انجام شده برای تدوین، بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه‌هی آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: بازنگری آیین‌نامه‌های آموزشی در مقاطع مختلف و تصویب در شورای آموزشی دانشگاه، تهیه شیوه‌نامه آموزش ترکیبی، تدوین شیوه‌نامه فعالیت اعضای هیأت‌علمی تمام وقت ویژه، تدوین شیوه‌نامه تعیین ظرفیت پژوهشی تحصیلات تکمیلی، تدوین شیوه‌نامه پایش رشته یا گرایش ها و تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو، تدوین استانداردهای تولید محتوا و تدوین دستورالعمل روش‌های برگزاری آزمون با حفظ امنیت از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برای اصلاح  و بازنگری در شیوه‌نامه های موجود دانشگاه به شمار می رود.

وی بر توسعه دوره‌های مجازی در دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد و اظهار کرد: شرایط برای پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم اقتصادی- برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی، مدیریت دولتی- توسعه منابع انسانی، مدیریت دولتی- خط مشی‌گذاری عمومی، مهندسی آب و فاضلاب، آموزش زبان انگلیسی، مدیریت ورزشی – مدیریت بازاریابی در ورزش، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، مدیریت پروژه و ساخت، برنامه‌ریزی شهری، طراحی شهری و همچنین مطالعات معماری ایران  به‌صورت مجازی در سال ۱۴۰۱ فراهم  شده است.

معاون آموزشی دانشگاه دانشگاه شهید بهشتی به برنامه‌ این دانشگاه برای افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تهیه شیوه‌نامه استادان راهبر دانشجویان غیرایرانی و تعیین استادان راهبر دانشکده یا پژوهشکده‌ها در راستای هدایت و ایجاد رضایت‌مندی بیشتر دانشجویان غیرایرانی، تهیه شیوه‌نامه ارائه دوره‌ها به زبان غیرفارسی برای دانشجویان غیرایرانی در جهت جذب بیشتر دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف، تهیه شیوه‌نامه فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دانشجویان غیرایرانی و دانشجویان دانشگاه‌های خارج از کشور در دانشگاه شهید بهشتی برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی از جمله مهم ترین این اقدامات است. 

دکتر افضلیان یادآور شد: اصلاح فراخوان‌ها و شیوه‌های جذب دانشجویان استعداد درخشان در مقاطع کارشناسی ارشد  و دکتری برای جذب بیشتر این دانشجویان، تهیه دستورالعمل تشویق دانشجویان ممتاز کارشناسی دانشگاه شامل دانشجویان ممتاز، برگزیده‌گان المپیادها و مسابقات، تهیه دستورالعمل بورس شهید بهشتی برای جذب رتبه‌های برتر کنکور سراسری و همچنین به‌روز رسانی آئین‌نامه شورای استعداد درخشان دانشگاه برای استفاده از ظرفیت‌های جدید از جمله برنامه‌های اجرا شده معاونت آموزشی دانشگاه دانشگاه شهید بهشتی برای تسهیل و افزایش جذب نخبگان در دانشگاه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه آموزش غیرحضوری دانشجویان شهید بهشتی گفت: خوشبختانه آموزش استادان، کارشناسان و دانشجویان با هدف در این دانشگاه به شیوه ترکیبی مجازی به صورت مطلوب انجام شد به طوریکه در این راستا برای تهیه پشتیبان از ماشین‌های مجازی و ارائه سرویس در کمترین زمان ممکن در مواقع بروز مشکل و خرابی در تمامی سامانه های یادگیری الکترونیکی، سرور پشتیبان گیری VEEAM BACKUP را نصب و راه‌اندازی کردیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی،‌ افضلیان به برنامه های دانشگاه در راستای ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی دانشگاه و فراهم آوردن شرایط و فرصت‌های یادگیری اثربخش اشاره کرد و افزود: در این راستا دانشگاه شهید بهشتی طرح توسعه اشتغال‌پذیری (توانش) را با هدف توسعه، تقویت و تکمیل برنامه‌های درسی و آموزشی دانشگاه، ویژه دانشجویان دوره کارشناسی و به‌صورت رایگان در سال تحصیلی جاری برگزار کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه شهيد بهشتي راه اندازی رشته های دانشگاهی آموزشی دانشگاه شهید بهشتی دانشجویان غیرایرانی پذیرش دانشجو تهیه شیوه نامه برنامه ریزی انجام شد ۲۰ رشته نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

وزیر بهداشت از رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و سهم شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون را به ترتیب ۵۲ و ۴۸ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می شود، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

وزیر بهداشت با اشاره به افرایش حقوق دستیاران در دولت مردمی، خاطرنشان کرد: در سال جاری حقوق دستیاران مجرد ۱۲ میلیون تومان و دستیاران متاهل ۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته شد و از طرف دیگر مراکز درمانی نیز از درآمدهای اختصاصی خود کارانه ای را به دستیاران پرداخت می کنند که این موضوع باعث شده که امسال استقبال بیشتری برای ورود به دوره دستیاری را شاهد باشیم.

امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از محل برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود