Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت با اشاره به ضرورت کوتاه‌سازی فرآیند‌های دریافت مجوز تولید و واردات برای کاهش انگیزه قاچاق تولیدکنندگان و واردکنندگان در راستای طرح اجرایی مورد نظر گفت: پیش‌بینی لازم انجام شده تا تمامی استعلامات اصالت‌سنجی قطعات از سامانه جامع تجارت صورت پذیرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی برادران خلخالی در جمع مدیران ارشد این وزارتخانه، ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای تحقق اهداف امسال، گفت: تمامی زیرساخت‌های ارئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت جرایی طرح‌ها در این وزارتخانه ایجاد و راهکار‌های عملیاتی آن تهیه و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برادران خلخالی تصریح کرد: طرح مقابله با کالا‌های قاچاق و تقلبی در راستای تأکیدات ویژه مقام‌معظم‌رهبری و در چارچوب ستاد تشکیل شده در این خصوص در وزارت صمت، پیرو دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با همکاری و نظرات کارشناسی اتحادیه‌ها، انجمن‌های تخصصی، تشکل‌ها و تولیدکنندگان، آماده شده است.

وی اضافه کرد: این طرح با عزم جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام نخست با توجه به مقدمات فراهم شده و اقدامات زیرساختی موجود در وزارتخانه با اولویت گروه کالایی حوزه لوازم یدکی خودرو عملیاتی می‌‎شود.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت تأکید کرد: اجرای این طرح علاوه بر آثار اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا از نظر امنیت خودرویی و قطعات مورد استفاده مردم از اهمیت فراوانی برخوردار است.

برادران ادامه داد: در این اقدام عملیاتی تنها به دنبال برخورد سلبی و تعزیری با واحد‌های عرضه کننده نیستیم، بلکه در حال برنامه‌ریزی برای تهیه بسته رسانه‌ای و ایجاد بستر‌های فرهنگی برای جلب حمایت عمومی و همکاری مردم در استفاده نکردن از کالا‌های قاچاق و تقلبی، هستیم.

وی تصریح کرد: راهکار‌های پیشنهادی برای مبارزه با قاچاق قطعات خودرو در قالب تکمیل سامانه جامع تجارت در حوزه قطعات خودرو، نظارت مستمر و نتیجه‌بخش سازمان ملی استاندارد بر محصولات تقلبی و برخورد قاطع دستگاه‌های نظارتی و قضایی با کالای قاچاق و تقلبی ضمن اطلاع رسانی به مردم، پیش بینی شده است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت گفت: همچنین راهکار‌هایی از جمله فراهم‌سازی امکان رهگیری و استعلام جامع و آنلاین قطعات از طریق سامانه جامع تجارت توسط ذی‌نفعان، فراهم‌سازی امکان خرید آنلاین قطعات خودروی مصوب از فروشندگان مجاز در اپلیکیشن‌های پرکاربرد و دریافت مجوز مشترک فروشگاه‌های اینترنتی از اتحادیه‌های متبوع و اتحادیه کسب‌وکار مجازی در این طرح، مورد نظر هستند.

برادران ادامه داد: در این طرح به موضوع تعیین مهلت زمانی مشخص برای آن دسته از مجموعه‌هایی که دارای قطعات بدون شناسه کالا هستند و همچنین تعریف سازوکار مشخصی برای آن دسته از قطعات که برای خودرو‌های خاص بوده و در کشور تولید نمی‌شوند، توجه شده است.

وی با اشاره به ضرورت کوتاه‌سازی فرآیند‌های دریافت مجوز تولید و واردات برای کاهش انگیزه قاچاق تولیدکنندگان و واردکنندگان در راستای طرح اجرایی مورد نظر، بیان کرد: پیش‌بینی لازم انجام شده تا تمامی استعلامات اصالت‌سنجی قطعات از سامانه جامع تجارت صورت پذیرد و همچنین تولیدکنندگان مشوق‌هایی را به منظور کاهش استفاده تعمیرکاران از کالا‌های قاچاق یا تقلبی را فراهم کنند.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالای وزارت صمت تأکید کرد: فرآیند شناسایی، ضبط و معدوم‌سازی کالا‌های قاچاق و تقلبی به‌طور حتم اطلاع مردم خواهد رسید و درصدد هستیم با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول، سازوکار جرایم را به گونه‌ای طراحی کنیم که قاچاق و تقلب برای ذینفعان هیچگونه سودی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجوز تولید مجوز واردات سامانه جامع تجارت کالا های قاچاق قاچاق و تقلبی دریافت مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل