Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@07:46:53 GMT

وزیر کشور: توانمندسازی معتادان متجاهر در اولویت است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۹۶۰۲

وزیر کشور: توانمندسازی معتادان متجاهر در اولویت است

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، احمد وحیدی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان مشهد در محل ساختمان شهرداری افزود: با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برای معتادان متجاهر کارگاه های مهارت آموزی پیش بینی شده است تا ضمن توانمندشدن بتوانند حرفه و محل درآمدی در جامعه داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر اعمال شیوه های جدید در درمان معتادان متجاهر گفت: در مرحله نخست درمان معتادان متجاهر، سم زدایی و استفاده از متادون کافی نیست و باید از شیوه های جدید درمان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های اجتماعی شهر مشهد گفت: لازم است که افراد فاقد شناسنامه و بی هویت در این شهر هر چه سریعتر شناسایی و هویت دار شوند، همچنین لازم است با قدرت نسبت به دارندگان سلاح های غیرمجاز برخورد شود.

وحیدی اظهار داشت: با توجه به هویت مذهبی مشهد، طرحی که مبتنی بر معماری اسلامی-ایرانی باشد برای این شهر تدوین و در اولویت طرح های شهری قرار گیرد.

فرماندار مشهد نیز در این نشست حاشیه نشینی را یکی از معضلات مهم شهر مشهد برشمرد و گفت: مهاجرت، حضور اتباع افغانستانی و مشکوک التابعین سه مشخصه مهم حاشیه نشینان این شهر است و این مهم به گسترش آسیب های اجتماعی در این منطقه دامن زده است.

داوری افزود: جمعیت حاشیه نشین مشهد از ۱۷۱ هزار نفر در سال ۱۳۷۱ به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شرایط فعلی رسیده است که می توان با برنامه ریزی مناسب و عنایت امام رضا(ع) نسبت به تثبیت جمعیت در این منطقه، ساماندهی و توانمندسازی ساکنین آن اقدام کرد.

وی کاهش بحران آب، توجه به اقتصاد زیارت برای توانمندسازی اقتصاد شهری، تدبیر برای تقویت معیشت روستا از طریق توسعه بوم گردی را از مهمترین نیازهای مهم شهر مشهد برشمرد و خواستار برنامه ریزی و حمایت دولت در این زمینه شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این نشست با اشاره به تامین ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب توسط چهار سد برای این شهر در سال گذشته گفت: نیاز این شهر در افق ۱۴۲۰ با توجه به کیفیت و میزان مصرف آب مشهد به ۴۰۰ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

حسین اسماعیلیان افزود: کلانشهر مشهد در بین شهرهای کشور، کمترین میزان سرانه مصرف و کمترین میزان هدررفت آب را دارد، وابستگی ۵۰ درصدی به منابع آب سطحی از معضلات شهر مشهد است که با حضور استاندار برنامه ای برای کاهش این وابستگی تدوین شده و به تصویب مرکز نیز رسیده است. 

وی بیان کرد: تاکنون ۸۱ درصد از شبکه فاضلاب مشهد اجرا شده است، قراردادی با بخش خصوصی برای ساخت یک تصفیه خانه فاضلاب و اجرای دو پروژه آبرسانی با اعتبار ۵۳ هزار میلیارد ریال منعقد شده که بزودی وارد فاز عملیاتی می شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشسنت خواستار تغییر ساختار شورا و تعیین مرز بین شهرستان مشهد و شهرستان طرقبه شاندیز شد و گفت: پروژه جداسازی آبخوان از آب شرب مشهد توسط شهرداری اجرا شده اما نیازمند حمایت جدی است.

حسن موحدیان زمین های رها شده سازمانهای دولتی در مشهد، تبیین سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی و آلایندگی ها و ایجاد ضمانت اجرایی برای پاسخگو کردن دستگاه های اجرایی به شورای شهر را خواستار شد.

شهردار مشهد نیز در این نشست به گرانی زمین و کمبود شدید آن در کلانشهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره و بیان کرد: برای اینکه مشکلات گذشته طرحهای مسکن دولتها تکرار نشود، شهرداری برای اجرای این طرح در فضاهای آماده ای که در شهر وجود دارد و زیرساختهای آن فراهم است، طرحی تدوین کرده که گره گشا است.

سید عبدالله ارجاعی افزود: کوهستان پارک مشهد ظرفیتی در مشهد است که بازگرداندن آن به مردم مورد درخواست اکثریت شهروندان مشهدی است لذا درخواست می شود با وساطت وزارت کشور بین بانک دی، شهرداری و بنیاد شهید این مشکل حل شود.

جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سفر رییس جمهوری به این استان، مصوبات خوبی در نظر گرفته شده است که موارد مطرح شده نیز در این نشست به عنوان پیشنهاد در نشست شورای اداری استان با حضور رییس جمهوری مطرح می شود.

برچسب‌ها شورای شهر وزارت کشور شركت آب و فاضلاب مشهد شهر مشهد بانک دی پروندهٔ خبری خطه خورشید، مقصد هجدهمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر وزارت کشور شركت آب و فاضلاب مشهد شورای شهر وزارت کشور شركت آب و فاضلاب مشهد شهر مشهد بانک دی نیز در این نشست مشهد نیز معتادان متجاهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضفعین در نشست هم اندیشی هیئت امنای زائرسرای چهارمحال و بختیاری با تقدیر از زحمات دست اندرکاران زائرسرای این استان، بر اهتمام همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا تأکید کرد.

وی افزود: این زائرسرا با هدف استفاده زائرین کم درآمد و محرومان جامعه در شهر مشهد در دست ساخت است.

بیشتر بخوانید

پیشرفت ۴۵ درصدی زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در این نشست با تقدیر از همکاری مسئولین برای تکمیل زائراسرای استان، ساخت زائرسرا را یکی از مطالبات به حق مردم استان چهارمحال و بختیاری دانست که هدف اصلی خدمت رسانی به اقشار کم توان و نیازمند جامعه است.

وی با اشاره به سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین به روستا‌های سخت گذر شهرستان اردل، از اهتمام سپاه و بسیج برای حل مشکلات مردم این مناطق قدردانی کرد و مطالبه مردم برای احداث جاده مطلوب را یک نیاز و ضرورت اساسی دانست.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست دستورات لازم برای پیگیری امور مربوط به تکمیل زائرسرا را صادر کرد.

زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس در زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع با ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه احداث می‌شود.
این زائرسرا ۳۷ سوئیت با ظرفیت ۱۶۵ نفر و در هشت طبقه ساخته می‌شود که به گفته مسئولان پروژه، تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران