Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه هرگاه ظرفیت مردمی پای کار بوده موفق شدیم، افزود: بهترین کاری که حاکمیت در امور اقتصادی می تواند داشته باشد، حمایتگری و تسهیلگری است و نباید در مقام اجرا ورود کند و این همان عینیت بخشی به مفاد اقتصاد مقاومتی است. سیدمحمد دهنوی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات برنامه ریزی شده برای رفع محرومیت در استان گلستان اظهار کرد: محرومیت زدایی به معنای واقعی کلمه نیازمند ایجاد تحولات جدی است که این تحولات هم زیر ساخت‌هایی لازم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اهمیت وجود دو نوع زیرساخت برای محرومیت زدایی بیان کرد: دسته نخست زیرساخت‌های اساسی همچون آب، برق، گاز و راه است و بخش دیگر زیرساخت‌ها نیز شناسایی مزیت‌ها در آن منطقه است تا با توجه به آن‌ها مسیر تحولی و الگوی پیشرفت در آن منطقه را طراحی کنیم.

معاون اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به ۲دستورکاری که در حوزه تحول روستایی در محوریت قرار گرفته است، عنوان کرد: نخست تدوین الگوی پیشرفت‌ منطقه‌ای است که روستا‌های همجوار را با چه الگو‌هایی می‌توانیم در مسیر تحول و پیشرفت قرار دهیم. دوم اینکه در این الگو‌ها، نیازمندی‌ها برای رسیدن به آن تحول موجود چیست؟   وی یادآور شد: در این راستا بخشی از امور برعهده حاکمیت است و بخش دیگر هم بر دوش مردم است. الگو‌های موفقی  از این دستورکار در استان گلستان داریم از جمله در روستا‌ی محمد آباد در شهر گرگا که ساکنانش با بهینه سازی مصرف انرژی یک طرح تحولی ایجاد کردند که به افزایش محصولات کشاورزی و نیز راه اندازی اقدامات زنجیره تکمیلی مانند شیلات انجامیده است.    دهنوی اضافه کرد: مردم در این روستا از جیب خود هزینه کردند و تنها در قالب یک تعاونی هماهنگ شده و چنین اقداماتی مفیدی  را رقم زدند.    معاون اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه هرگاه ظرفیت مردمی پای کار بوده موفق شدیم، افزود: بهترین کاری که حاکمیت در امور اقتصادی می تواند داشته باشد، حمایتگری و تسهیلگری است و نباید در مقام اجرا ورود کند و این همان عینیت بخشی به مفاد اقتصاد مقاومتی است.   بیشتر بخوانید:  تفویض اختیار و صدور دستور برای حل پرونده پتروشیمی گلستان و رفع مشکلات خلیج گرگان پیرو سفر رئیس دستگاه قضا به استان گلستان   انتهای پیام/  برچسب ها: محرومیت زدایی اقتصاد مقاومتی روستا مردم محور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محرومیت زدایی اقتصاد مقاومتی روستا مردم محور معاون اقتصادی استاندار گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، یاسر اکبریان با اعلام این خبر گفت: ۱۶۱ روستای محروم با جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر در استان لرستان در دولت سیزدهم تاکنون از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی افزود : اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم در راستای رفع این محرومیت ها است‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

لازم به ذکر است استان لرستان بیش از سه هزار روستا دارد که تاکنون یکهزار و ۶۰۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902098

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • رئیس جدید اداره امور شعب استان گلستان معرفی شد