Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:13:47 GMT

حذف نقشه دوم ساختمان در آینده‌ی نزدیک

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۰۱۸۱

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از حذف نقشه دوم ساختمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت : با اجرای کامل این طرح انتظار می‌رود شاهد استاندارد سازی طراحی و اجرا در ساخت و ساز ها باشیم.

«عبدالله بهادری» در دیدار رییس و هیبت مدیره نظام مهندسی ساختمان، با اشاره به اینکه تهیه مسکن مهندسین عضو سازمان در دستور کار قرار می گیرد،گفت: در صورت داشتن شرایط و به حد نصاب رسیدن اعضا در قالب نهضت ملی مسکن این موضوع عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  به حذف نقشه دوم ساختمان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با اجرای کامل این طرح انتظار می‌رود شاهد استاندارد سازی طراحی و اجرا در کلیه ساخت و ساز ها باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت:  طرح اقدام ملی مسکن با بهره گیری از خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اجرایی می شود
بهادری  تصریح کرد: استفاده از خدمات نیروی مهندسی در طرح اقدام ملی مسکن و تمهیداتی برای حضور متخصصان در این طرح و همچنین استفاده از پتانسیل اعضا سازمان در ترویج مقررات ملی ساختمان در سطح استان را در اولویت برنامه‌های امسال قرار خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه مسکن در سطح کشور و استان موتور محرک توسعه اقتصاد ملی است و  می تواند به صورت گسترده ایجاد اشتغال کند.

مدیر کل راه و شهرسازی اضافه کرد: در زمینه رعایت صرفه جویی انرژی در ساخت و سازها،  ترویج مقررات ملی ساختمان باید فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد و با استفاده از ظرفیت کمیته آموزش و فضای مجازی به سازندگان و بهره‌برداران آموزش‌هایی ارائه شود.

«عبدالرضا ابوقداره» نیز با ارائه‌ی گزارشی از اقدامات سازمان در شرایط فعلی کشور، خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه میان این دو دستگاه در زمینه حفظ حقوق بهره برداران و حمایت از اعضا شد.

وی گفت:  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به منظور حمایت از اعضا و حفظ حقوق آنها تلاش می کند با رعایت پروتکل های بهداشتی پاسخگوی مراجعان باشد که خوشبختانه در زمینه تکریم ارباب رجوع با رضایت نسبی روبرو بودیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام با بیان اینکه از بدو فعالیت دور جدید اعضای هیات مدیره سازمان، میان این مجموعه تخصصی و اداره کل راه و شهرسازی تعامل چشمگیری وجود دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان همواره از حمایت های این دستگاه برخوردار بوده‌ که این امر در پیشبرد کارها و محقق شدن اهداف آن بسیار اثربخش بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به اینکه درحال حاضر موضوع طراحی و نظارت از فعالیت های جدی سازمان است، گفت: انتظار می‌رود با همکاری و حمایت‌های  اداره کل راه و شهرسازی استان   شاهد پیشرفت سازمان در همه عرصه ها باشیم.
ابوقداره با بیان اینکه هم اکنون دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان های بدره، سیروان و هلیلان به صورت استیجاری اداره می شود، افزود: انتظار می رود که اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به واگذاری زمین همکاری کند تا شاهد پیشرفت آنها در زمینه های مختلف باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کل راه و شهرسازی استان انتظار می رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در جلسه امروز مقرر شد سازمان برنامه و بودجه نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت داشته تا نقشه‌های تهیه شده برای همه دستگاه‌های اجرایی قابل بهره‌برداری باشد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در توضیح جلسه این کمیسیون در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون جامع حدنگار گفت: این جلسه در ادامه نشست‌های قبلی کمیسیون برای پیگیری سند دار کردن اراضی ملی و جلوگیری از خرد کردن زمین‌ها با حضور مسئولین ارشد سازمان ثبت و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد.

وی توضیح داد: موضوع تهیه نقشه و اتصال کامل سامانه‌های تثبیت و بارگذاری اطلاعات مورد بحث قرار گرفت و سازمان ثبت گزارش جامعی نسبت به حدنگاری منابع طبیعی و اراضی شهری و روستایی ارائه کرد و موانع پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: در ادامه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مراحل مختلف نقشه برداری و تهیه ارتوفتوهای مورد نیاز سامانه حدنگار را تشریح کرد و سازمان برنامه بودجه نیز در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات حدنگاری و نحوه نظارت بر آن را توضیح داد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه با توجه به نقش قانونی خود نظارت جدی‌ بر نحوه نقشه برداری سازمان ثبت از 5 مرحله پوششی انجام دهد تا نقشه‌های تهیه شده حتما قابل بهره‌برداری برای همه دستگاه‌های اجرایی باشد . همینطور مقرر شد نقشه‌های حدنگاری در دست تهیه بر اساس تأیید سازمان نقشه برداری انجام شود تا این نقشه‌ها با مقیاس مورد نیاز برای یک مرتبه صورت گیرد و از هرگونه پرداخت بودجه موازی در این زمینه پرهیز شود. 

خضریان افزود. همچنین گزارش دستگاه‌های مستنکف از اجرای برنامه جامع حدنگاری به صورت فصلی به کمیسیون ارایه شده و دستگاه‌های دولتی نیاز خود به هرگونه نقشه مرتبط به اراضی خود را از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت اعلام کنند. سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان نقشه برداری موظف هستند در اسرع وقت نقشه‌ها را در اختیار آنها قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران