Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:26:20 GMT

حجم آب مخزن سد مهاباد به بیش از ۱۷۵ میلیون مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۰۴۱۰

حجم آب مخزن سد مهاباد به بیش از ۱۷۵ میلیون مترمکعب رسید

رضا جهین روز ‌پنج‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به ‌هزار و ۳۵۷ متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار نیز بیش از ۲ متر بیشتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

وی ادامه داد: دبی ورودی به سد مهاباد به ۲۱ مترمکعب رسیده که با توجه به ذخایر برفی بالا دست سد مهاباد انتظار داریم ظرفیت سد به میزان حداکثر خود و میزان کنترل شده آن برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب مهاباد اضافه کرد: هم اکنون خروجی آب از سد این شهرستان هم ۱۱ متر مکعب بر ثانیه است که ۱۰ متر مکعب آن برای احیای دریاچه و تالاب های اقماری و برای مصرف شرب و صنعت در نظر گرفته شده است.

جهین اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر تاکنون)، ۳۸۰.۵ میلی متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده که نظیر پارسال در این روز ۳۰۷.۶ میلی متر بوده است.

وی از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بارش باران شرکت آب منطقه ای وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بارش باران شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بارش باران شرکت آب منطقه ای وزارت نیرو سد مهاباد متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد

به گزارش خیرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: سطح زیر کشت باغهای انگور این شهرستان حدود ۶۰۰ هکتار است که ۵۴۸ هکتار آن بارور و ۹۲ هکتار نهال است.

سعیدیان افزود: پیش بینی می شود امسال سه هزار و 400 تن انگور از تاکستانهای این شهرستان برداشت شود.

وی، از باغداران خواست نسبت به مبارزه به موقع با بیماری سفیدک سطحی موکه از بیماریهای شایع  در منطقه است، اقدام کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: همچنین آفت تریپس مو جزو آفاتی است که می‌تواند خسارات زا باشد و باغداران باید در موقع مناسب با آن مبارزه کنند.

سعیدیان، آفت کرم خوشه خوار انگور را یکی دیگر از آفات این محصول دانست که در مرحله دوم سمپاشی، باغداران همزمان با مبارزه با بیماری سفیدک سطحی با آفت خوشه خوار هم مبارزه کنند.

از مجموع ۶۰۰ هکتار از تاکستانهای شهرستان مهاباد ۴۱۷ هکتار آن، انگور دیم و مابقی انگور آبی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد