Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای رفع مسئله دختران فاقد مدارک هویتی باید با ارسال لایحه ای به مجلس اقدام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، انسیه خزعلی در جریان سفر استانی هیئت دولت به استان خراسان رضوی، بامداد پنجشنبه در بازدید از مرکز نگهداری از زنان و دختران بهبودیافته و بدون سرپناه توس، پای صحبت شماری از آنان نشسته و در جریان برخی مشکلات آنان از جمله نداشتن مدرک هویتی و مشکل در یافتن کار و ادامه تحصیل و اعتیاد والدین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جمع این بانوان اظهار داشت: برای برطرف شدن برخی از این مشکلات، باید مدارسی زیر نظر بهزیستی فعال شود و برای رفع مسئله دختران فاقد مدارک هویتی نیز باید با ارسال لایحه ای به مجلس اقدام کرد.

خزعلی درباره اشتغال این دختران نیز گفت: ضروری است مهارت‌های درآمدزا به این افراد آموزش داده شده و از آنان حمایت شود و در بحث ادامه تحصیل این دختران نیز از دانشگاه‌های علمی، کاربردی کمک گرفته شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده: پیشگیری از آسیب‌های طلاق در برنامه 4 سال نخست زوجین قرار می‌گیردوزیر کشور: افراد فاقد شناسنامه و بی‌هویت شهر مشهد هر چه سریع‌تر هویت‌دار شوندوزیر کشور از حاشیه‌شهر مشهد و منطقه کم‌برخوردار "شهرک شهید رجایی" بازدید کرد

وی از دختران مددجوی این مرکز خواست تا با عزمی راسخ برای ساختن زندگی و آینده خود تصمیم گرفته و قدر خود و جوانی خود را بدانند.

مسعود فیروزی مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی نیز گفت: مرکز بازپروری زنان اجتماعی توس با ظرفیت 60 نفر از مراکز باسابقه‌ بهزیستی استان است که اکنون 50 نفر در آن پذیرش شده اند.

وی افزود: دوره توانمندسازی این افراد 18 ماه طول می‌کشد که در این مرکز خدمات مددکاری، روان‌شناسی، روان‌پزشکی و خدمات نگهداری ارایه می شود و تیمی تخصصی نیز روی بحث اشتغال و ازدواج آنها کار می‌کند.

فیروزی گفت: سال گذشته این مرکز حدود 389 نفر را پذیرش کرده و 140 نفر را پس از گذراندن دوران مددجویی ترخیص کرده است.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید

فرارو- جمیله علم الهادی همسر رئیس جمهور کشورمان در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.

به گزارش فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان، همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد.

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد