Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنطور که متولیان امور عشایری کرمان می گویند به علت خشکسالی طی سال های اخیر بخش مهمی از درآمدهای این قشر از جامعه تحت تاثیر قرار گرفته اند لذا توسعه مشاغل خرد، رونق تولیدات صنایع دستی و نیز بهره گیری از ظرفیت عشایر در صنعت گردشگری می تواند جایگزین خوبی برای گذر از ایام خشکسالی در تامین بخشی از معیشت و درآمد این قشر مولد جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرکل امور عشایر استان کرمان، برپایی سیاه‌چادرهای عشایری در ایام نوروز علاوه بر بهبود اقتصاد و معیشت عشایر باعث آشنایی مسافران و بازدیدکنندگان با فرهنگ غنی عشایر استان کرمان نیز می شود؛ عشایری که به خود می بالد الگویی نامدار همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در دامن خود پرورش داده است.

رضا نیکزادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در چارچوب مصوبات ستاد برگزاری خدمات سفر، در محل ورودی شهرستان های مختلف استان از جمله بافت، شهربابک، ارزوئیه، رابُر و بم سیاه چادرهای عشایری برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی برپا شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵ منطقه گردشگری در مناطق عشایری شمال استان از جمله تخت سرتشتک، میمند، لاله زار و سیرچ شناسایی و برای بازدید به علاقه مندان معرفی شده گفت: با توجه به افزایش سفرهای نوروزی در سال جاری  استقبال خوبی از سیاه چادرها و محصولات عشایر از جمله کشک، دوغ، ماست و صنایع دست بافت آنان ها صورت گرفته است. 

به گفته مدیرکل امور عشایر استان کرمان برپایی سیاه چادرها در چارچوب شیوه نامه های بهداشتی بوده است.

وی افزود: برپایی آیین های سنتی در سیاه چادرها از جمله موسیقی های اصیل سبب آشنایی شهروندان با آداب و رسوم و سبک زندگی عشایر استان کرمان می شود.

نیکزادی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر که منابع درآمدی عشایر را به حداقل رسانده است افزود: توسعه مشاغل خرد خانگی از جمله افزایش تولیدات صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت گردشگری عشایر می‌تواند جایگزین بخشی از درآمدهای این قشر از جامعه باشد.

برچسب‌ها کرمان جامعه عشایری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان جامعه عشایری کرمان جامعه عشایری عشایر استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان