Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان، چهارشنبه وارد قاهره، پایتخت مصر شد. این اولین سفر وی به مصر پس از کودتا سودان در اکتبر گذشته است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از عربی ۲۱،‌ عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر طی مراسمی رسمی از عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان استقبال کرد.

استقبال رسمی مصر، نشان دهنده حمایت صریح این کشور از البرهان است که مدت‌هاست با اعتراضات مردمی در کشورش روبه رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه مشترک پس از دیدار البرهان و السیسی آمده است که این گفتگوها به ویژه بر تقویت روابط اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری و همچنین تعمیق همکاری‌های مشترک در سطوح امنیتی و نظامی تمرکز داشته‌اند.

براساس این بیانیه، یکی دیگر از مسائلی که دو طرف درباره‌ آن به بحث و بررسی نشست‌اند،‌ پرونده سد "النضه" اتیوپی بود.

سودان از زمانی که عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل ارتش سودان در ۲۵ اکتبر اقداماتی را اعلام کرد که شامل اعلام وضعیت فوق العاده و انحلال شورای حاکمیت و شورای وزیران بود، شاهد یک بحران سیاسی عمیق و گسترده است.

مصر و سودان همچنین از عواقب جنگ بین روسیه و اوکراین بر نیازهای غذایی خود بیم دارند، زیرا بیشترین سهم گندم را از این دو کشور وارد می کنند.

سودان موضعی مشابه با موضع مصر در مورد پرونده سد النهضه اتیوپی دارد به گونه‌ای که قاهره و خارطوم اقدامات اتیوپی در زمینه این سد را  "اقدامات یکجانبه" آدیس آبابا، توصیف کرده‌ و هر دو کشور اقدامات اتیوپی در این زمینه را محکوم کرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عبدالفتاح سیسی ، عبدالفتاح البرهان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عبدالفتاح سیسی عبدالفتاح البرهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستندروایتی دانشجویی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و حمایت‌های دانشجویان در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده از فلسطین است، هر چند مسئولان دانشگاه‌ها انتقاد از رژیم صهیونیستی را به بهانه یهودی ستیزی خاموش می‌کنند، اما دانشجویان بعد از هفتم اکتبر نشان دادند کدام سمت تاریخ ایستاده اند.

مستند «امتحان نهایی» که در گروه مستند مرکز بسیج صدا و سیما به تهیه کنندگی و کارگردانی لقمان یدالهی تولید شده است، ساعت ۱۰:۴۵پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند