Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:40:35 GMT

سوءمدیریت شهری در دوره قبل مترو را با مشکل مواجه ساخته است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۳۶۷۵

سوءمدیریت شهری در دوره قبل مترو را با مشکل مواجه ساخته است

مالک شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ظرفیت‌های خوبی در مترو تهران وجود دارد اما مشکلاتی که در حال حاضر این شرکت با آن روبرو است نشان می‌دهد که در مدیریت قبلی شهرداری تهران تقریباً کاری در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌هایی چون نگهداشت، تأمین قطعات و سرمایه گذاری در دوره قبلی مدیریت شهری کوتاهی شده است، تصریح کرد: این روند بسیار خطرناکی بود و باعث شده بود تا مترو تهران در آستانه یک مشکل جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی ادامه داد: تأمین قطعات مورد نیاز پیش بینی نشده بود و در انبارها موجودی کافی نداشتند و این در حالیست که تأمین قطعات، از اصول اولیه مدیریت ناوگان و تجهیزات است و باید نهادهای نظارتی در این خصوص ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه ما همیشه وقتی بحرانی پیش می‌آید به دنبال مقصر می‌گردیم افزود: باید در خصوص کوتاهی‌هایی که صورت گرفته یک پیگیری صورت گیرد و ما در مجلس آن را دنبال می‌کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه تلاش و اراده برای جبران کاستی‌ها و ایجاد روند رو به جلو در دوره مدیریت جدید دیده می‌شود گفت: ضعفی که از گذشته به دوره جدید شهرداری به ارث رسیده است خیلی زیاد است و عملاً باید در این دوره خودشان را از زیر صفر به صفر برسانند تا بتواند خدمات ارائه دهند و بعد به مسائل روز فکر کند.

وی افزود: هماهنگی و یکپارچگی که در مجموعه شورای شهر، مجلس، دولت و شهرداری وجود دارد می‌تواند زمینه ساز یک همکاری خوب شود. باید نقاط اشتراک چه در تأمین سرمایه گذار و چه در جنبه تأمین منابع برای تسویه بدهی‌های دولت به شهرداری شناسایی شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان تهران از سال گذشته پیگیر پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری در بخش حمل و نقل شهری به خصوص مترو هستند و در دیداری که با رئیس جمهور داشتیم قول گرفتیم این موضوع محقق شود و ایشان نیز به رئیس دفتر خود دستور دادن موضوع دنبال شود. ما نیز حتماً پیگیری می‌کنیم تا اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در ادامه به همکاری خوبی که از گذشته شرکت واگن سازی تهران با چین داشت اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم در بحث فروش نفت و تهاتر نفتی نیز بتوانیم مدلی را دنبال کنیم تا بدهی دولت به شهرداری از طریق تأمین قطعات مورد نیاز و یا سرمایه گذاری‌های جدید خارجی تأمین شود. اعداد و ارقام بالا نیست اما بخش زیادی از مردم را پوشش می‌دهد و می‌تواند رضایتمندی ایجاد کند.

شریعتی افزود: با توجه به اینکه کمبود خدمات می‌تواند نارضایتی جدی را ایجاد کند با این سرمایه گذاری‌ها، هرچقدر هم که کوچک باشد می‌توانیم اثرات بزرگی را در خدمات رسانی شاهد باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص تولید داخل و مشارکت مراکز دانش بنیان نیز گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بر اهمیت دادن به تولید داخل بسیار تاکید داشتند و امسال نیز حمایت از تولیدات دانش بنیان مطرح شده است که تولید و به کارگیری قطار ملی می‌تواند یک الگوی خوب در این زمینه باشد و درصورتی‌که حمایت‌های مناسبی انجام شود شرکت واگن‌سازی تهران می‌تواند این قطار را برای پایتخت و شهرهای دیگر تولید کند.

کد خبر 5456788 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کمیسیون انرژی مجلس مجمع نمایندگان تهران مالک شریعتی متروی تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهرداری تهران پلیس راهور سفرهای نوروزی تصادفات رانندگی سرقت قوه قضاییه گردشگری بازگشایی مدارس عید نوروز غلامحسین محسنی اژه ای حقوق بشر وزارت آموزش و پرورش اسکان فرهنگیان تأمین قطعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان