Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@23:21:46 GMT

قیمت مصوب تخم‌مرغ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۴۸۹۰

قیمت مصوب تخم‌مرغ اعلام شد

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سید فرزاد طلاکش اظهار داشت: روند صعودی قیمت تخم مرغ در مرغداری ها در ۲ماه گذشته ادامه داشته است و از طرفی مردم تخم مرغ فله را دانه ای ۲۵۰۰ و شانه ای ۷۰ هزار می فروشند و برخوردی با این گران فروشی نمیشود.

وی افزود: در این شرایط تولید کنندگان بسته بندی تخم مرغ در حال نابود شدن کامل هستند و مرتب مورد هجمه تعزیرات قرار میگیرند که مبادا تخم مرغ را از هر عدد ۱۹۰۰ تومان گرانتر بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن تخم مرغ شناسنامه دار ادامه داد: در ۴ماه گذشته به دلیل گرانی تخم مرغ از مبدا تولید باعث شده حداقل ۶۰ درصد کارگران مراکز بسته بندی تعدیل و بیکار شدند.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر حتی یک کیلو تخم مرغ با نرخ مصوب از سوی اتحادیه میهن به شرکت های بسته بندی داده نشده است در حالیکه اگر نرخ مصوب مصرف کننده هر عدد تخم مرغ فله(۱۴۵۰ تومان) بر روی هر عدد آن پرینت می شد قیمت ها درب مرغداری به صورت افسار گسیخته بالا نمیرفت.

طلاکش گفت: در صورتی که قیمت مصوب تخم مرغ روی آن درج شود آثار مثبت آن به مردم هم می رسد و افراد می‌توانند این محصول را با قیمت واقعی آن خریداری کنند.

وی افزود: دهک های پایین جامعه که قدرت خرید تخم مرغ به صورت شانه ای به قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار ندارند و مجبور هستند این محصول را صورت روزانه و دانه ای از مغازه با قیمت بالا خریداری کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: عدم درج قیمت مصرف کننده آسیب جدی به آنها وارد کرده است. بر اساس مصوبه تنظیم بازار محصولات کشاورزی مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ باید قیمت تخم مرغ فله روی آن درج شود در این صورت برخی از مغازه داران متخلف نمی توانند به راحتی آن‌را گران بفروشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی تخم مرغ قیمت تخم مرغ قیمت مصوب نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی قیمت گوشی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)

عصر ایران - پژوهشگران دانشکده طراحی سوئیسی ÉCAL به تازگی مجموعه جالبی از مبلمان با بسته بندی تخت را معرفی کرده اند. آیتم های این مجموعه جذاب باید در آب غوطه ور شده تا به فرم نهایی خود برسند.

این مجموعه مبلمان که به نام "محلول های زیر فشار" (Under Pressure Solutions) یا به اختصار یو پی اس (UPS) شناخته می شود، از ورقه های نازک و فشرده ای از اسفنج سلولزی ساخته شده اند که امکان قرارگیری محصول در بسته بندی تخت را فراهم می کند. در حقیقت، برخی از اقلام این مجموعه به اندازه کافی فشرده هستند تا درون صندوق پست قرار بگیرند و از این طریق حمل و نقل کارآمدتر را تسهیل می کنند.

تبدیل ورقه اسفنج به مبلمان کاربردی با کمک آب!

محصولات این مجموعه مبلمان باید در آب خیس شوند که به آنها اجازه می دهد در چند ثانیه تا حدود 10 برابر اندازه اصلی خود بزرگ شوند. سپس، آب اضافه اسفنج از طریق اعمال فشار گرفته شده و باید اجازه دهید تا خشک و سخت شود. در نهایت، فرمی از مبلمان محکم و بادوام تشکیل می شود که تحمل وزن انسان را دارد. این مجموعه مبلمان اسفنجی از نظر دوام نسبت به فوم پلاستیک معمولی عملکرد بهتری دارد.

به گفته کریستوف گوبران، پژوهشگر و طراح صنعتی ÉCAL، سلولز بخشی از طبیعت است، از این رو، مانند یک درخت، می تواند انعطاف پذیر و در عین حال قوی باشد. این اسفنج از طریق چوب تراشی استخراج می شود و استحکام آن از همان الیاف سلولزی که یک درخت برای تقویت تنه و شاخه های خود استفاده می کند، سرچشمه می گیرد.

برای ایجاد اسفنج، سلولز از طریق چوب تراشی حاصل می شود. سپس سلولز به صورت شیمیایی حل شده و با کمک فرآیندی که برای تولید ویسکوز و دیگر منسوجات سلولزی استفاده می شود، برای ایجاد ورق ها بازسازی می شود. سپس، نمک گلوبر به ترکیب اضافه می شود که در ایجاد منافذ اسفنج نقش داشته و توانایی سلولز برای جذب آب را افزایش می دهد. این ماده به عنوان ورق های استاندارد فروخته می شود که سپس فشرده شده و پسابیده می شود تا پشتیبان حمل و نقل راحت و آسان باشد.

با افزودن مقداری آب، قطعات مختلف مبلمان می توانند بار دیگر انعطاف پذیر شده و با هموار کردن هر گونه فرورفتگی قابل تعمیر هستند. هنگامی که چرخه عمر این مبلمان به پایان می رسد، می توان آن را بازیافت یا کمپوست کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی مبلمان را این شکلی لوکس و زیبا می داند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)