Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:05:26 GMT

نظام جمهوری اسلامی ایران امانت انبیاست

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۸۳۲۶

نظام جمهوری اسلامی ایران امانت انبیاست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با اشاره به ۱۲ فروردین افزود: امام خمینی (ره) می‌گوید حفظ نظام جمهوری اسلامی از اهم واجبات است، نظامی که در ۱۲ فروردین آن را ایجاد کردید. در هیچ جای دنیا حتی کشورهای مدعی دموکراسی مانند آمریکا و اروپا جایی را نمی یابید که اصل حکومت را به رای مردم بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: آن کشورها نظام را طراحی کردند و سپس گفتند برای انتخاب رییس جمهور و وزرا مردم انتخاب کنند، کشورهای مدعی دموکراسی اصل حکومتشان را به رای بگذارند.

امام جمعه بندرعباس افزود: تنها ایران در بین کشورهای مختلف اصل حکومت را به رای مردم گذاشت آنگاه عده‌ای از افراد مفلوک می‌گویند فلان مسأله را به رای بگذارید. این ها بروند به اربابان شان بگویند اصل حکومت‌شان را به رای بگذارید بعد اینجا بیاید بگوید فلان مسأله مهم را به رای بگذارید.

وی اشاره کرد: ما در زمینه های مختلف مشکل داریم و کسی نمی‌گوید مشکل نداریم که این به عملکرد ما باز می‌گردد.

ناتوی عربی عبری در برابر مقاومت مردم یمن درمانده شده است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: درمانده ناتوی عربی عبری در مقابل مقاومت مردم یمن را شاهدیم، آنان می‌خواستند با عملیات توفان ما را یکسره کنند. امروز هفت سال است در گل مانده اند و وقتی تهدیدی از سوی یمن می‌شود عربستان دستش را بالا می‌برد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده ابراز داشت: امیدوارم در هفتمین سالگرد مقاومت مردم یمن دشمنان ما درس عبرت گرفته و بدانند با اتکای به آمریکا هیچ کار نمی‌توانند انجام دهند.

وی ابراز کرد: نمایشنامه جدیدی در صحرای نقب شاهد بودیم که تعدادی از افراد مفلوک و پهن پیکر و کوتوله‌های سیاسی برخی کشورها در کنار رژیم صهیونسیتی جمع شدند تا ائتلافی ایجاد کنند.

وی خطاب به کشورهای همسایه گفت: آمریکایی ها و صهیونیست‌ها نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند، صهیونیست ها بدانند با ملت ها طرف اند و نمی‌توانند با ملت ها مقابله کند.

مساجد برای ماه مبارک رمضان برنامه داشته باشند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مساجد برای ماه مبارک رمضان برنامه داشته باشند و کارهایی از قبیل تجلیل از نانوایان و کسبه منصف داشته باشند. یکی از کارهایی که می‌توان در مساجد انجام داد افطاری دادن به مومنان است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و از خداوند درخواست کنیم اگر تا این روزها ما را نیامرزیده‌ در روزهای باقی مانده شعبان ما را ببخشد.

وی افزود: برای ماه مهمانی خدا و شرکت در این مهمانی بزرگ آماده شویم، ماه مبارک رجب به پایان رسیده و ۲ روز دیگر وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم و آن را نباید از دست بدهیم. در این ماه خود را بسازیم تا از خودسازی به جامعه سازی برسیم و ساخت تمدن نوین اسلامی دست یابیم.

وی ادامه داد: اسلام تجارت را برای تولید و توزیع ثروت حلال مورد تشویق قرار داده و برای جلوگیری از ربا و سودهای نامشروع آن را تشویق کرده است. سرمایه نباید انباشت شود بلکه باید در گردش بوده و تولید ثروت کند، اگر می‌گوید نباید سرمایه را به سمت ربا برد جایگزین آن را هم مطرح کرده است.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: اسلام با سود مخالف نیست مانند سود شرکت، مضارعه و. غیره، بدین ترتیب هم برای صاحب سرمایه و کار سود بدست می‌آید. سود پول تنها در ربا اشکال دارد و در عقود شرعی اشکالی ندارد که این مسأله باید در جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام عبادی زاده گفت: تجارت مسأله مهم و شغل بسیار شریف است که مورد توصیه اسلام است و پیامبر اکرم (ص) قبل از بعثت تجارت می‌کردند. در روایت هم به مردم توصیه شده تجارت کنند که افراد را از آنچه دست مردم است بی نیاز می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: تولید شریف ترین شغل است و رهبری در این سال ها بر آن تاکید کرده‌اند، باید جامعه را به این سمت هدایت کرد. میزان سرمایه ای که دست مردم است در مقیاس با آنچه خارجی می‌آورند چه میزان است، این سرمایه مورد نبوده و انباشت شده است.

وی تاکید کرد: اگر مردم به سرمایه گذاری اهمیت دهند، شاید سرمایه افراد به تنهایی بالا نباشد اما اگر در قالب های گوناگون مانند شرکت قرار داد بسیار می‌شود که می‌تواند در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و با آن تولید انجام شده و ثروت ایجاد شود.

وی ابراز کرد: مردم مقداری به بی‌اعتماد هستند و باید اعتماد را به آنان بازگرداند تا سرمایه را انباشت نکرده و وارد چرخه تولید کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه سخنانش به بازار اشاره کرد و گفت: به بازاریان سفارش می‌کنم انصاف در کسب و کار خود داشته باشید و حلال و حرام را بیاموزید سپس تجارت کنید. نباید به خاطر اینکه دم عید است کالاها را گران کرده و به فروش رساند.

کد خبر 5457200

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس جمهوری اسلامی ایران بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی آمار کرونا نوروز سانحه تصادف مشهد خرم آباد ایلام نماینده ولی فقیه در هرمزگان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم

معاون اجرایی رئیس جمهور‌ گفت: ایران اسلامی در ۵۰ شاخص اقتصادی از جمله کنترل نرخ بیکاری و نقدینگی روند رو به رشدی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه اظهار داشت: ایران اسلامی با همت و حمیت کارگزاران در بخش‌های مختلف و همچنین همراهی خوب مردم در 50 شاخص اقتصادی مهم و بخش‌های مهمی از جمله افزایش تولید، کنترل نقدینگی و کاهش بیکاری روندی رو به رشد و پیشرفت دارد.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تلاش کارگزاران نظام هنوز مردم سختی‌ها و مشکلات از جمله تامین معیشت دارند، عنوان کرد: امیدوارم با تلاش شبانه‌روزی مسئولان دولتی شاهد کاهش مشکلات و رضایت نسبی مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی باشیم.

منصوری ابراز کرد:  در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم و البته کم و کاستی هایی وجود دارد، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد و در واقع همه ابزارها برای پیشرفت و توسعه کشور را در اختیار داریم که نیروی انسانی قوی و خلاق از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران اسلامی بوده که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز مقتدرانه میدان‌داری می‌کند، افزود: عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت بود که دل تمام آزادی خواهان جهان را شاد کرد و همچون شمیری زهرآگین در قلب دشمنان اسلام فرو نشست.

منصوری با اشاره به رشادت‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران 8 ساله دفاع مقدس ادامه داد: دور‌اندیشی و بصیرت مردم این دیار ثابت شده ‌که در آخرین عرصه یعنی انتخابات مجلس دوازدهم با به دست آوردن رتبه اول مشارکت، برگ زرین دیگری از افتخارات این دیار را رقم زدند.

وی تاکید کرد: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌هاست و احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری بوده و در واقع شهید حق شفاعت دارد.

منصوری خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه بین نسل جوان شد و افزود: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی گریزی هم به تحولات دنیا و منطقه زد و گفت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود و این یک واقعیت غیر‌قبال انکار برای زورگویان عالم است و همین نیز سبب آشفتگی در اردوگاه آنان شده ‌و واقعیت امر امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان‌الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم و تحولاتی در حال شکل‌گیری بوده که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند